Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


DİJİTAL OKURYAZARLIK

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM5002 5 DİJİTAL OKURYAZARLIK 2/0/0 Z TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilerin, gelişen iletişim teknolojileriyle birlikte medya okuryazarlığı kavramının yeni bir parçası haline gelen “dijital okuryazarlık” kavramını kavramalarını, geleneksel medya ile yeni medyadaki içerik dönüşümünü ayırt edebilmelerini ve dijital medya içeriklerini eleştirel kuramlar bağlamında çözümleyebilir düzeye gelmelerini sağlamaktır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Okan Ormanlı
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 09.00-10.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK1C12-14
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 16.00-17.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK 1D09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı; yazılı ve görsel/işitsel kaynaklar; örnek çözümlemeler
Temel Kaynaklar

-Jean Baudrillard  (2016) Simülakrlar ve Simülasyon. Ankara: Doğu Batı Yayınları.

-Rodney H. Jones, Christoph A. Hafner (2012). Understanding Digital Literacies,

A Practical Introduction. London&New York: Routledge.

-Susan Wiesinger, Ralph Beliveau (2016). Digital Literacy: A Primer on Media,

-Identity and the Evolution of Technology. New York: Peter Lang Pub. 


 
Diğer Kaynaklar

Selin, Eva (2022).  Transmedya Kültürü, İstanbul: Lejand Yayınları

Aydoğan, Filiz ed. (2023) Medyada Güncel Kavramlar, İstanbul: Nobel.

Kalaycı, Ahmet Rasim (2023). İnternet Neyim Oluyor?,  Istanbul: Espas Kuram.

Yengin, Deniz, Bayrak T. (2022) Yeni Medya Kuramları 101 İstanbul: Der Yayınları

 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş Dersi Sözlü anlatım/yazılı ve görsel kaynaklar
2. Hafta Medya Okuryazarlığı ve Dijital Okuryazarlık Kavramları Sözlü anlatım/yazılı ve görsel kaynaklar
3. Hafta Görsel Okuryazarlık Sözlü anlatım/yazılı ve görsel kaynaklar
4. Hafta Görsel Okuryazarlık Sözlü anlatım/yazılı ve görsel kaynaklar
5. Hafta Medya ve ideoloji Sözlü anlatım/yazılı ve görsel kaynaklar
6. Hafta Genel tekrar Sözlü anlatım/yazılı ve görsel kaynaklar
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Sinema ve Dijitalleşme: VR Filmler Sözlü anlatım/yazılı ve görsel kaynaklar
9. Hafta Sinema ve Dijitalleşme: VR Filmler Sözlü anlatım/yazılı ve görsel kaynaklar
10. Hafta Gerçekliğin Kurgulanması- Örnek İnceleme: Reality-Show’lar Sözlü anlatım/yazılı ve görsel kaynaklar
11. Hafta İnternet Teknolojileri (Temel Kavramlar, Web Tarayıcılar, Arama Motorları) Sözlü anlatım/yazılı ve görsel kaynaklar
12. Hafta Mobil Teknolojiler Sözlü anlatım/yazılı ve görsel kaynaklar
13. Hafta Sosyal Medya Ağları Sözlü anlatım/yazılı ve görsel kaynaklar
14. Hafta Büyük Veri, Sosyal Medya ve Etik Sözlü anlatım/yazılı ve görsel kaynaklar
15. Hafta Dijital Demokrasi Sözlü anlatım/yazılı ve görsel kaynaklar
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Yeni medya ortamı, yeni medya ortamındaki olay ve olguları değerlendiren kavramlar ve yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olacak.
ÖÇ-2Dijital teknolojileri, dijital ortam ve araçları tanıyacak ve yetkin şekilde kullanabilecek düzeye gelecek.
ÖÇ-3Eleştirel medya okuryazarlığının unsurları olan eleştirel okuma ve alternatif içerik üretimi süreçleri hakkında bilgi sahibi olacak.
ÖÇ-4Dijital teknolojileri kullanarak bilgiyi bulma, işleme, düzenleme, paylaşma, değerlendirme ve analiz etme becerileri kazanacak.
ÖÇ-5Dijital ortam ve araçları kullanım hakimiyeti kazanacak ve bu alanlarla ilgili farkındalık, sorgulama düzeyleri gelişecek.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5