Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


E- TİCARET

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM5203 E- TİCARET 2/0/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir

 Ticaretin elektronik ortam ile birleşmesiyle birlikte tüketicilere sunduğu çeşitli olanakları açıklayarak, E-ticaret dünyasına ait güncel bilgilerin öğrencilere aktarımı, dersin temel amacıdır.


Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Deniz Utku
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 12.00-13.50, Cats Sanal Oda
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma, 15.00-16.00, Cats Sanal Oda
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Betimlemek, açıklamak, çözümlemek, örneklemek, uygulamak.

Temel Kaynaklar -Aziz, A. , Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, Nobel Akademi Yayıncılık, 2014.


-Binark, M. , Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Ayrıntı Yayınları, 2014.

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Teknolojik gelişmelere bağlı olarak E-Ticaret kavramının tanımlanması. Sözlü anlatım
2. Hafta E-ticaretin avantajları ve dezavantajları konusunda açıklama yapılması. Sözlü anlatım
3. Hafta Dünyada ve Türkiye’de E-Ticaret konularının açıklanması. Sözlü anlatım
4. Hafta B2B,B2C,B2G,C2G gibi E-Ticaretin ilişki biçimleri konusunun açıklanması. Sözlü anlatım
5. Hafta E-Ticaret konusuna ilişkin teknik altyapı hizmetlerinin açıklanması. Sözlü anlatım
6. Hafta E-Ticarette kullanılan güvenlik önemleri ve ödeme sistemlerine ilişkin bilgilerin aktarılması. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Sosyal ağların ticaret modeli haline gelen “S-Ticaret” başlığının güncel örnekler üzerinden incelenmesi. Sözlü anlatım
9. Hafta Mobil teknolojilerin ve akıllı cihazların kullanımının yaygınlaşması ile birlikte farklı fırsatlar sunan bir kavram haline gelen “M-Ticaret” konusunun açıklanması. Sözlü anlatım
10. Hafta E-Ticarette kullanılan ve kullanılması gereken pazarlama kanalları konusunun açıklanarak, güncel örnekler üzerinden değerlendirilmesi. Sözlü anlatım
11. Hafta E-Ticaret konusu ile ilgili yeniliklerin ve yeni düzenlemelerin açıklanması. Sözlü anlatım
12. Hafta E-Ticaretin olmazsa olmazları arasında yer alan sosyal ağların sanal ortamı nasıl ticaret merkezi haline getirdiği konusunda bilgiler aktarılması. Sözlü anlatım
13. Hafta E-Ticaretin geleceği başlığı altında, öne çıkan bir konu olan“ “Hiper-Targeted” reklamlar konusu üzerinden bilgiler aktarılması. Sözlü anlatım
14. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1İnternet’in tarihinin ana hatlarına hakim olabilecekler.
ÖÇ-2E-ticaretin tarihsel gelişimine hakim olabilecekler.
ÖÇ-3E-ticaretin tanımını, türlerini, dünyada ve Türkiye’de belli başlı uygulamalarını net şekilde özümseyebilecekler.
ÖÇ-4E-ticaret pratiklerine dair alt-yapısal meselelere hakimiyet gösterebilecekler.
ÖÇ-5E-ticaret projesini baştan sona yrütebilecek teorik ve pratik donanıma sahip olabilecekler.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5