Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir
Ticaretin elektronik ortam ile birleşmesiyle birlikte tüketicilere sunduğu çeşitli olanakları açıklayarak, E-ticaret dünyasına ait güncel bilgilerin öğrencilere aktarımı, dersin temel amacıdır.
-Aziz, A. , Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, Nobel Akademi Yayıncılık, 2014.
-Binark, M. , Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Ayrıntı Yayınları, 2014.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Teknolojik gelişmelere bağlı olarak E-Ticaret kavramının tanımlanması.
Sözlü anlatım
2. Hafta
E-ticaretin avantajları ve dezavantajları konusunda açıklama yapılması.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Dünyada ve Türkiye’de E-Ticaret konularının açıklanması.
Sözlü anlatım
4. Hafta
B2B,B2C,B2G,C2G gibi E-Ticaretin ilişki biçimleri konusunun açıklanması.
Sözlü anlatım
5. Hafta
E-Ticaret konusuna ilişkin teknik altyapı hizmetlerinin açıklanması.
Sözlü anlatım
6. Hafta
E-Ticarette kullanılan güvenlik önemleri ve ödeme sistemlerine ilişkin bilgilerin aktarılması.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
Sosyal ağların ticaret modeli haline gelen “S-Ticaret” başlığının güncel örnekler üzerinden incelenmesi.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Mobil teknolojilerin ve akıllı cihazların kullanımının yaygınlaşması ile birlikte farklı fırsatlar sunan bir kavram haline gelen “M-Ticaret” konusunun açıklanması.
Sözlü anlatım
10. Hafta
E-Ticarette kullanılan ve kullanılması gereken pazarlama kanalları konusunun açıklanarak, güncel örnekler üzerinden değerlendirilmesi.
Sözlü anlatım
11. Hafta
E-Ticaret konusu ile ilgili yeniliklerin ve yeni düzenlemelerin açıklanması.
Sözlü anlatım
12. Hafta
E-Ticaretin olmazsa olmazları arasında yer alan sosyal ağların sanal ortamı nasıl ticaret merkezi haline getirdiği konusunda bilgiler aktarılması.
Sözlü anlatım
13. Hafta
E-Ticaretin geleceği başlığı altında, öne çıkan bir konu olan“ “Hiper-Targeted” reklamlar konusu üzerinden bilgiler aktarılması.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
İnternet’in tarihinin ana hatlarına hakim olabilecekler.
ÖÇ-2
E-ticaretin tarihsel gelişimine hakim olabilecekler.
ÖÇ-3
E-ticaretin tanımını, türlerini, dünyada ve Türkiye’de belli başlı uygulamalarını net şekilde özümseyebilecekler.
ÖÇ-4
E-ticaret pratiklerine dair alt-yapısal meselelere hakimiyet gösterebilecekler.
ÖÇ-5
E-ticaret projesini baştan sona yrütebilecek teorik ve pratik donanıma sahip olabilecekler.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek