Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


YENİ MEDYADA KRİZ YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM6205 YENİ MEDYADA KRİZ YÖNETİMİ 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.

Kurumlar,  doğal afetlerde veya beklenmedik olaylarla karşılaştıklarında ortaya çıkan krizi günümüz internet ortamıyla karşılaştırıldığında daha kolay yönetebilmekteydiler. Bunun en temel nedeni ise,  bilgilerin kullanıcılar tarafından anında paylaşılabilmesidir. Tüm bu gelişmeler yeni iletişim ortamlarında kriz iletişimini daha profesyonel biçimde ele alınmasını gerekli kılmıştır. Bu derste öğrenciler başta kurumların kriz yönetim süreçlerinin planlanması ve uygulanmasıyla birlikte kriz esnasında iç ve dış paydaşlarla sağlıklı iletişim kurabilmek için yöntem ve teknikleri öğrenir. 
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Gözde Kuzu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri -Perşembe, 09:00-10.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve tasarım Fakültesi, AK 3C0810
Görüşme Saatleri ve Yeri -Perşembe, 16:00-17.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve tasarım Fakültesi, AK 1C04-06
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  -Ders Anlatımı, Örnek Olaylar, Sınıf İçi Tartışma
Temel Kaynaklar -Ders Notları
Diğer Kaynaklar -Sektörel Araştırmalar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kriz kavramının ortaya çıkışı ve tarihsel gelişimi Sözlü anlatım
2. Hafta Kriz aşamaları ve Kriz türleri Sözlü anlatım
3. Hafta Kriz iletişimi ve Kriz Yönetimi Sözlü anlatım
4. Hafta Krize yol açan faktörler Sözlü anlatım
5. Hafta Kriz yönetiminin safhaları Sözlü anlatım
6. Hafta Kriz Süreci Ve Krizin Olası Sonuçları Sözlü anlatım
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Stratejik Yönetim ve Araçları Sözlü anlatım
9. Hafta İtibar kavramı Sözlü anlatım
10. Hafta Sosyal medya ve itibar Yönetimi Sözlü anlatım
11. Hafta Sosyal medya İletişimi Stratejileri Sözlü anlatım
12. Hafta Siber Güvenlik ve Sosyal Medya Sözlü anlatım
13. Hafta Sosyal Medyada Kriz İletişimi Sözlü anlatım
14. Hafta Sosyal medyada kriz yönetim süreci Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1İşletmelerde kriz ve kriz yaratan faktörleri ifade edebilecek.
ÖÇ-2Kriz sürecinin aşamaları ve etkilerini listeleyebilecek.
ÖÇ-3Sosyal medyada Krize yanıt sürecini uygulayabilecek.
ÖÇ-4Kriz anı, öncesi ve sonrası kriz yönetim çalışmalarını yönlendirebilecek.
ÖÇ-5Başarılı kriz yönetimi çalışmalarını örneklendirebilecek.
ÖÇ-6Kriz iletişim süreci ve yeni medya kavramlarını açıklayabilecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6