Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.
Kurumlar, doğal afetlerde veya beklenmedik olaylarla karşılaştıklarında ortaya çıkan krizi günümüz internet ortamıyla karşılaştırıldığında daha kolay yönetebilmekteydiler. Bunun en temel nedeni ise, bilgilerin kullanıcılar tarafından anında paylaşılabilmesidir. Tüm bu gelişmeler yeni iletişim ortamlarında kriz iletişimini daha profesyonel biçimde ele alınmasını gerekli kılmıştır. Bu derste öğrenciler başta kurumların kriz yönetim süreçlerinin planlanması ve uygulanmasıyla birlikte kriz esnasında iç ve dış paydaşlarla sağlıklı iletişim kurabilmek için yöntem ve teknikleri öğrenir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Gözde Kuzu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-Perşembe, 09:00-10.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve tasarım Fakültesi, AK 3C0810
Görüşme Saatleri ve Yeri
-Perşembe, 16:00-17.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve tasarım Fakültesi, AK 1C04-06
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders Anlatımı, Örnek Olaylar, Sınıf İçi Tartışma
Temel Kaynaklar
-Ders Notları
Diğer Kaynaklar
-Sektörel Araştırmalar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Kriz kavramının ortaya çıkışı ve tarihsel gelişimi
Sözlü anlatım
2. Hafta
Kriz aşamaları ve Kriz türleri
Sözlü anlatım
3. Hafta
Kriz iletişimi ve Kriz Yönetimi
Sözlü anlatım
4. Hafta
Krize yol açan faktörler
Sözlü anlatım
5. Hafta
Kriz yönetiminin safhaları
Sözlü anlatım
6. Hafta
Kriz Süreci Ve Krizin Olası Sonuçları
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
Stratejik Yönetim ve Araçları
Sözlü anlatım
9. Hafta
İtibar kavramı
Sözlü anlatım
10. Hafta
Sosyal medya ve itibar Yönetimi
Sözlü anlatım
11. Hafta
Sosyal medya İletişimi Stratejileri
Sözlü anlatım
12. Hafta
Siber Güvenlik ve Sosyal Medya
Sözlü anlatım
13. Hafta
Sosyal Medyada Kriz İletişimi
Sözlü anlatım
14. Hafta
Sosyal medyada kriz yönetim süreci
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
İşletmelerde kriz ve kriz yaratan faktörleri ifade edebilecek.
ÖÇ-2
Kriz sürecinin aşamaları ve etkilerini listeleyebilecek.
ÖÇ-3
Sosyal medyada Krize yanıt sürecini uygulayabilecek.
ÖÇ-4
Kriz anı, öncesi ve sonrası kriz yönetim çalışmalarını yönlendirebilecek.
ÖÇ-5
Başarılı kriz yönetimi çalışmalarını örneklendirebilecek.
ÖÇ-6
Kriz iletişim süreci ve yeni medya kavramlarını açıklayabilecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek