Ders kapsamında; dijitalleşmeyle birlikte medya alanında gerçekleşen dönüşümle ortaya çıkan yeni medya politikalarının Türkiye bağlamındaki etkileri işlenmektedir. Küresel medya ortamını etkileyen ekonomik, teknolojik ve politik düzlemde ortaya çıkan yeni düzenlemeler ve yeni medya politikaları dersin ana konularını oluşturmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Okan Ormanlı
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-Perşembe, 09.00-11.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, 5C 12-14
Görüşme Saatleri ve Yeri
-Salı, 17.00-18.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK 1D09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma.
Temel Kaynaklar
- Haluk Geray, İletişim ve Teknoloji: Uluslararası Birikim Düzeninde Yeni Medya Politikaları. Ankara: Ütopya Yayınları, 2003
-Kara, Umut Yener (2014) Kimlik Oyunu: Video Oyunlar, Yeni Medya ve Kimlik. İstanbul: İletişim Yayınları.
Diğer Kaynaklar
- Nurcan Törenli, Yeni Medya Yeni İletişim Ortamı, Bilim Sanat Yayınları, 2005
- Denis McQuail, Media Performance: Mass Communication and the Public Interest, Londra, Sage, 1992.
-Yeni Medya ve, Ed: Deniz Yengin, İstanbul: Amahtar Kitaplar, 2012.
-Henry Jenkins, Cesur Yeni Dünya, İstanbul: İletişim, 2016.
-Gözde Dedeoğlu, Teknoloji İletişimi Yeni Medya ve Etik, İstanbul: Sentez Yayıncılık: 2016.
-Berrin Kalsın, Yeni Medya Sözlüğü, İstanbul: Gece Kitaplığı, 2019
-Dijital Dönüşüm-Yeni Medya ve İletişim, Kolektif, İstanbul: Çizgi Kitapevi, 2022.
-Dijital Çağda -İletişim Kültür ve Medya 2, Kolektif, İstanbul: Çizgi Kitapevi, 2021
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders konularına giriş
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
2. Hafta
Medyanın tarihsel gelişimi
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
3. Hafta
Medya endüstrisinin dönüşümü
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
4. Hafta
Medya politikalarının tarihi ve gelişimi
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
5. Hafta
Türkiye’nin medya politikalarına genel bakış
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
6. Hafta
Sektörel dönüşümler
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
7. Hafta
Sektörel düzenlemeler
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
8. Hafta
Uluslararası Enformasyon Toplumu Politikaları
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
9. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
10. Hafta
AB tarafından oluşturulan yeni medya politikaları
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
11. Hafta
AB medya politikaları çerçevesinde sektördeki dönüşümler
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
12. Hafta
Yeni medya politikalarının sorun alanları
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
13. Hafta
Yeni medya politikaları ve demokratik haklar
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
14. Hafta
Farklı ülkelerdeki bağımsız düzenleyici otoriteler
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Dijitalleşmeyle birlikte medya alanında gerçekleşen dönüşümü değerlendirebilecek.
ÖÇ-2
Küresel medya ortamında uygulamaya konulan ekonomik, teknolojik ve politik yeni düzenlemeleri tanımlayabilecek.
ÖÇ-3
Yeni medya politikalarının oluşturulmasında rol alan ana aktörleri hakkında bilgi sahibi olacak.
ÖÇ-4
Dijitalleşmeyle birlikte ortaya çıkan yeni medya politikalarının Türkiye bağlamındaki etkilerini öğrenecek.
ÖÇ-5
Türkiye’nin enformasyon ve iletişim politikalarındaki değişim sürecini değerlendirebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek