Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


YENİ MEDYA POLİTİKALARI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM8203 YENİ MEDYA POLİTİKALARI 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı

Ders kapsamında; dijitalleşmeyle birlikte medya alanında gerçekleşen dönüşümle ortaya çıkan yeni medya politikalarının Türkiye bağlamındaki etkileri işlenmektedir. Küresel medya ortamını etkileyen ekonomik, teknolojik ve politik düzlemde ortaya çıkan yeni düzenlemeler ve yeni medya politikaları dersin ana konularını oluşturmaktadır.

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Okan Ormanlı
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri -Perşembe, 09.00-11.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, 5C 12-14
Görüşme Saatleri ve Yeri -Salı, 17.00-18.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK 1D09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

- Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma.

Temel Kaynaklar

- Haluk Geray, İletişim ve Teknoloji: Uluslararası Birikim Düzeninde Yeni Medya Politikaları. Ankara: Ütopya Yayınları, 2003

-Kara, Umut Yener (2014) Kimlik Oyunu: Video Oyunlar, Yeni Medya ve Kimlik. İstanbul: İletişim Yayınları.

Diğer Kaynaklar

- Nurcan Törenli, Yeni Medya Yeni İletişim Ortamı, Bilim Sanat Yayınları, 2005
- Denis McQuail, Media Performance: Mass Communication and the Public Interest, Londra, Sage, 1992.

-Yeni Medya ve, Ed: Deniz Yengin, İstanbul: Amahtar Kitaplar, 2012.

-Henry Jenkins, Cesur Yeni Dünya, İstanbul: İletişim, 2016.

-Yeni Medya Trendleri, Kolektif, İstanbul: Hiperyayın, 2020.

-Gözde Dedeoğlu, Teknoloji İletişimi Yeni Medya ve Etik, İstanbul: Sentez Yayıncılık: 2016.

-Berrin Kalsın, Yeni Medya Sözlüğü, İstanbul: Gece Kitaplığı, 2019

-Dijital Dönüşüm-Yeni Medya ve İletişim, Kolektif, İstanbul: Çizgi Kitapevi, 2022.

-Dijital Çağda -İletişim Kültür ve Medya 2, Kolektif, İstanbul: Çizgi Kitapevi, 2021

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ders konularına giriş Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
2. Hafta Medyanın tarihsel gelişimi Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
3. Hafta Medya endüstrisinin dönüşümü Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
4. Hafta Medya politikalarının tarihi ve gelişimi Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
5. Hafta Türkiye’nin medya politikalarına genel bakış Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
6. Hafta Sektörel dönüşümler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
7. Hafta Sektörel düzenlemeler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
8. Hafta Uluslararası Enformasyon Toplumu Politikaları Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
9. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
10. Hafta AB tarafından oluşturulan yeni medya politikaları Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
11. Hafta AB medya politikaları çerçevesinde sektördeki dönüşümler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
12. Hafta Yeni medya politikalarının sorun alanları Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
13. Hafta Yeni medya politikaları ve demokratik haklar Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
14. Hafta Farklı ülkelerdeki bağımsız düzenleyici otoriteler Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Dijitalleşmeyle birlikte medya alanında gerçekleşen dönüşümü değerlendirebilecek.
ÖÇ-2Küresel medya ortamında uygulamaya konulan ekonomik, teknolojik ve politik yeni düzenlemeleri tanımlayabilecek.
ÖÇ-3Yeni medya politikalarının oluşturulmasında rol alan ana aktörleri hakkında bilgi sahibi olacak.
ÖÇ-4Dijitalleşmeyle birlikte ortaya çıkan yeni medya politikalarının Türkiye bağlamındaki etkilerini öğrenecek.
ÖÇ-5Türkiye’nin enformasyon ve iletişim politikalarındaki değişim sürecini değerlendirebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5