Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


DİJİTAL EKONOMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM7207 DİJİTAL EKONOMİ 2/0/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
 Yeni medya teknolojilerindeki gelişmeler ve değişimler, ekonomi alanındaki gelişmeler ile kesişmektedir. Dijitalleşmenin ekonomi kavramına etkilerini odağına alan bu ders, dijital ekonomi kavramı temelinde organizasyonlar üzerinde meydana gelen değişiklikleri açıklamayı amaçlamaktadır. Dijitalleşmenin getirdiği yeni kavramlar arasında yer alan dijital ekonomi, ders kapsamında ilişkili diğer kavramlarla birlikte çok yönlü olarak ele alınacaktır. 


Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Öykü Ezgi Yıldız Balaban, Doç. Dr. Öykü Ezgi Yıldız Balaban
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Betimlemek, açıklamak, çözümlemek ve sınıf içi tartışma. 
Temel Kaynaklar  Digital Economics", by Harald Overby and Jan A. Audestad
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İnternet teknolojisi, iletişim ve iletişim temelli teknolojik yeniliklerin ekonomi üzerindeki etkisi. Sözlü anlatım
2. Hafta Dijital ekonomi kavramı ve gelişimi Sözlü anlatım
3. Hafta Dijital Ekonominin Özellikleri ve öne çıkan teknolojiler Sözlü anlatım
4. Hafta Dijital ekonomide dijital iş modelleri Sözlü anlatım
5. Hafta Dijital ekonominin düzenlemeleri ve stratejiler üzerindeki etkisi Sözlü anlatım
6. Hafta Dijital Ekonomi Yönetimi ve temel dinamikleri Sözlü anlatım, görsel sunum
7. Hafta Ekonomik Dönüşüm ve örgütler üzerindeki etkileri Sözlü anlatım
8. Hafta Vize Sınavı Vize Sınavı
9. Hafta Ekonomik Dönüşüm ve örgütler üzerindeki etkileri Sözlü anlatım
10. Hafta Dijitalleşmenin sunduğu fırsatlar ve küresel pazar Sözlü anlatım
11. Hafta Dijital ekonomi çalışmaları için bilgi ve ağ ekonomisi Sözlü anlatım
12. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
13. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
14. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Dijital ekonomi kavramı hakkında kapsamlı bilgi sahibi olacak
ÖÇ-2Dijital ekonomi kavramının piyasalar, işletmeler ve toplum üzerindeki etkilerini kavrayacak
ÖÇ-3Dijital ekonomi ile öne çıkan ekonomi modellerini analiz edebilecek
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3