Yeni medya teknolojilerindeki gelişmeler ve değişimler, ekonomi alanındaki gelişmeler ile kesişmektedir. Dijitalleşmenin ekonomi kavramına etkilerini odağına alan bu ders, dijital ekonomi kavramı temelinde organizasyonlar üzerinde meydana gelen değişiklikleri açıklamayı amaçlamaktadır. Dijitalleşmenin getirdiği yeni kavramlar arasında yer alan dijital ekonomi, ders kapsamında ilişkili diğer kavramlarla birlikte çok yönlü olarak ele alınacaktır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Öykü Ezgi Yıldız Balaban, Doç. Dr. Öykü Ezgi Yıldız Balaban
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Betimlemek, açıklamak, çözümlemek ve sınıf içi tartışma.
Temel Kaynaklar
Digital Economics", by Harald Overby and Jan A. Audestad
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İnternet teknolojisi, iletişim ve iletişim temelli teknolojik yeniliklerin ekonomi üzerindeki etkisi.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Dijital ekonomi kavramı ve gelişimi
Sözlü anlatım
3. Hafta
Dijital Ekonominin Özellikleri ve öne çıkan teknolojiler
Sözlü anlatım
4. Hafta
Dijital ekonomide dijital iş modelleri
Sözlü anlatım
5. Hafta
Dijital ekonominin düzenlemeleri ve stratejiler üzerindeki etkisi
Sözlü anlatım
6. Hafta
Dijital Ekonomi Yönetimi ve temel dinamikleri
Sözlü anlatım, görsel sunum
7. Hafta
Ekonomik Dönüşüm ve örgütler üzerindeki etkileri
Sözlü anlatım
8. Hafta
Vize Sınavı
Vize Sınavı
9. Hafta
Ekonomik Dönüşüm ve örgütler üzerindeki etkileri
Sözlü anlatım
10. Hafta
Dijitalleşmenin sunduğu fırsatlar ve küresel pazar
Sözlü anlatım
11. Hafta
Dijital ekonomi çalışmaları için bilgi ve ağ ekonomisi
Sözlü anlatım
12. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
13. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
14. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Dijital ekonomi kavramı hakkında kapsamlı bilgi sahibi olacak
ÖÇ-2
Dijital ekonomi kavramının piyasalar, işletmeler ve toplum üzerindeki etkilerini kavrayacak
ÖÇ-3
Dijital ekonomi ile öne çıkan ekonomi modellerini analiz edebilecek
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek