Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


REKLAMDA YARATICI STRATEJİLER

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM7208 REKLAMDA YARATICI STRATEJİLER 2/0/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
 Reklamda yaratıcı stratejiler dersinin amacı yeni medya ortamında reklam yaratma sürecinin tüm aşamalarının öğrenilmesini ve öğrencilerin yeni medya reklam etkinliğinde kullanılan yaratıcı stratejileri proje kapsamında uygulamalarını sağlamak.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Özge Özkök Şişman
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 09.00-10.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK 5C0810
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 10.00-11.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve tasarım Fakültesi. AK1D13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir. 

Temel Kaynaklar - Butterfields, L. (2003). Advalue. Ipa Press. 

- Nesamoney, D. (2017). Personalized Digital Advertising. Pearson Press. 

 
Diğer Kaynaklar - Ders notu, akademik makaleler.  
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dijitalleşme ve Dönüşen Reklamcılık Pratikleri Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
2. Hafta Reklam bağlamında ürün, Pazar, hedef kitle analizi ve konumlandırma Sözlü anlatım
3. Hafta Yaratıcı stratejide kullanılan metot ve teknikler Sözlü anlatım
4. Hafta Dijital ortamda yaratıcı reklam görsel tasarımı Sözlü anlatım
5. Hafta Dijital ortamda yaratıcı reklam metni yazımı Sözlü anlatım
6. Hafta Dijital ortamda yaratıcı reklam tasarım süreci Sözlü anlatım
7. Hafta Vize Sınavı Vize Sınavı
8. Hafta Dijital reklamcılıkta alternatif kavramlar ve yeni eğilimler Vize Sınavı
9. Hafta Sosyal medya reklamcılığı Sözlü anlatım
10. Hafta Dijital reklam, transmedya ve hikâye anlatıcılığı Sözlü anlatım
11. Hafta Dijital reklam ve oyunlaştırma yaklaşımı Sözlü anlatım
12. Hafta Sosyal fayda reklamcılığı Sözlü anlatım
13. Hafta Yapay zekâ temelli dijital reklamcılık Sözlü Anlatım
14. Hafta Yaratıcı brief’e uygun strateji geliştirme Sözlü Anlatım
15. Hafta Proje Sunumları Proje Sunumları
16. Hafta Proje Sunumları Proje Sunumları
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1I. Reklamda yaratıcı konsepti ve bu konsepte uygun stratejileri oluşturabilecek
ÖÇ-2II. Reklam stratejisine uygun bir reklam fikrini yeni medya ortamında uygulayabilecek.
ÖÇ-3III. Ürün, hedef kitle ve pazar kavramlarını yaratıcı fikir kapsamında değerlendirebilecek
ÖÇ-4IV. Reklam ve yeni medya bağlamında bilişim ve iletişim teknolojilerini uygulayabilecek
ÖÇ-5V. Araştırma becerilerini geliştirerek disiplinler arası ilişki kurabilecek ve yorumlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5