Reklamda yaratıcı stratejiler dersinin amacı yeni medya ortamında reklam yaratma sürecinin tüm aşamalarının öğrenilmesini ve öğrencilerin yeni medya reklam etkinliğinde kullanılan yaratıcı stratejileri proje kapsamında uygulamalarını sağlamak.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Özge Özkök Şişman
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 09.00-10.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK 5C0810
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe, 10.00-11.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve tasarım Fakültesi. AK1D13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.
Temel Kaynaklar
- Butterfields, L. (2003). Advalue. Ipa Press.
- Nesamoney, D. (2017). Personalized Digital Advertising. Pearson Press.
Diğer Kaynaklar
- Ders notu, akademik makaleler.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dijitalleşme ve Dönüşen Reklamcılık Pratikleri
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
2. Hafta
Reklam bağlamında ürün, Pazar, hedef kitle analizi ve konumlandırma
Sözlü anlatım
3. Hafta
Yaratıcı stratejide kullanılan metot ve teknikler
Sözlü anlatım
4. Hafta
Dijital ortamda yaratıcı reklam görsel tasarımı
Sözlü anlatım
5. Hafta
Dijital ortamda yaratıcı reklam metni yazımı
Sözlü anlatım
6. Hafta
Dijital ortamda yaratıcı reklam tasarım süreci
Sözlü anlatım
7. Hafta
Vize Sınavı
Vize Sınavı
8. Hafta
Dijital reklamcılıkta alternatif kavramlar ve yeni eğilimler
Vize Sınavı
9. Hafta
Sosyal medya reklamcılığı
Sözlü anlatım
10. Hafta
Dijital reklam, transmedya ve hikâye anlatıcılığı
Sözlü anlatım
11. Hafta
Dijital reklam ve oyunlaştırma yaklaşımı
Sözlü anlatım
12. Hafta
Sosyal fayda reklamcılığı
Sözlü anlatım
13. Hafta
Yapay zekâ temelli dijital reklamcılık
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Yaratıcı brief’e uygun strateji geliştirme
Sözlü Anlatım
15. Hafta
Proje Sunumları
Proje Sunumları
16. Hafta
Proje Sunumları
Proje Sunumları
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
I. Reklamda yaratıcı konsepti ve bu konsepte uygun stratejileri oluşturabilecek
ÖÇ-2
II. Reklam stratejisine uygun bir reklam fikrini yeni medya ortamında uygulayabilecek.
ÖÇ-3
III. Ürün, hedef kitle ve pazar kavramlarını yaratıcı fikir kapsamında değerlendirebilecek
ÖÇ-4
IV. Reklam ve yeni medya bağlamında bilişim ve iletişim teknolojilerini uygulayabilecek
ÖÇ-5
V. Araştırma becerilerini geliştirerek disiplinler arası ilişki kurabilecek ve yorumlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek