Lisans
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Klinik Staj II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
FTR0004 7 Klinik Staj II 0/32/0 Z Türkçe 5
Dersin Amacı
 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanlarında farklı hastaların değerlendirilmesi, uygun tedavi programlarının planlanması ve teorik bilginin uygulamaya aktarılması becerilerinin kazanılması.
Ön Koşullar FTR5002 Nörofizyolojik Yaklaşımlar I, FTR6001 Nörofizyolojik Yaklaşımlar II derslerini minimum D harf başarı notu ile geçmiş olmak ve FTR0002 Yaz Stajı II'yi Y harf başarı notu ile geçmiş olmak gerekmektedir. FTR5003 Ortopedik Hastalıklar ve Rehabilitasyonu, FTR3013 Manipulasyon – Mobilizasyon I, FTR4015 Manipulasyon - Mobilizasyon II ve FTR6006 Spor Yaralanmaları ve Rehabilitasyonu derslerini minimum D harf başarı notu ile geçmiş olmak FTR0004 Klinik Staj II'nin ön koşuludur.
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Klinik stajlara devam
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. İmge Nas
Asistanlar Arş. Gör. Kübra Önerge
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, Salı, Çarşamba, Perşembe 09:00 - 16:45
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma 15.00-16.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Klinik ortamda gerçek hasta üzerinde çalışma

 
Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Hasta üzerinde uygulama, problem çözme, beceri kazanma. Klinik ortamda gerçek hasta üzerinde çalışma
2. Hafta Hasta üzerinde uygulama, problem çözme, beceri kazanma. Klinik ortamda gerçek hasta üzerinde çalışma
3. Hafta Hasta üzerinde uygulama, problem çözme, beceri kazanma. Klinik ortamda gerçek hasta üzerinde çalışma
4. Hafta Hasta üzerinde uygulama, problem çözme, beceri kazanma. Klinik ortamda gerçek hasta üzerinde çalışma
5. Hafta Hasta üzerinde uygulama, problem çözme, beceri kazanma. Klinik ortamda gerçek hasta üzerinde çalışma
6. Hafta Hasta üzerinde uygulama, problem çözme, beceri kazanma. Klinik ortamda gerçek hasta üzerinde çalışma
7. Hafta Hasta üzerinde uygulama, problem çözme, beceri kazanma. Klinik ortamda gerçek hasta üzerinde çalışma
8. Hafta Hasta üzerinde uygulama, problem çözme, beceri kazanma. Klinik ortamda gerçek hasta üzerinde çalışma
9. Hafta Hasta üzerinde uygulama, problem çözme, beceri kazanma. Klinik ortamda gerçek hasta üzerinde çalışma
10. Hafta Hasta üzerinde uygulama, problem çözme, beceri kazanma. Klinik ortamda gerçek hasta üzerinde çalışma
11. Hafta Hasta üzerinde uygulama, problem çözme, beceri kazanma. Klinik ortamda gerçek hasta üzerinde çalışma
12. Hafta Hasta üzerinde uygulama, problem çözme, beceri kazanma. Klinik ortamda gerçek hasta üzerinde çalışma
13. Hafta Hasta üzerinde uygulama, problem çözme, beceri kazanma. Klinik ortamda gerçek hasta üzerinde çalışma
14. Hafta Hasta üzerinde uygulama, problem çözme, beceri kazanma. Klinik ortamda gerçek hasta üzerinde çalışma
15. Hafta Hasta üzerinde uygulama, problem çözme, beceri kazanma. Klinik ortamda gerçek hasta üzerinde çalışma
16. Hafta Hasta üzerinde uygulama, problem çözme, beceri kazanma. Klinik ortamda gerçek hasta üzerinde çalışma
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Staj 1 70
Final 1 30


ÖÇ-1Farklı fizyoterapi olgularını tanır.
ÖÇ-2Hastaların fonksiyonel durumlarını fark eder.
ÖÇ-3Farklı fizyoterapi hastalarını tanılarına göre değerlendirir.
ÖÇ-4Hastaların değerlendirme sonuçlarına göre uygun rehabilitasyon tekniklerini eşleştirir.
ÖÇ-5Farklı fizyoterapi hastalarına uygun tedavi programını uygular.
Program Çıktıları
PÇ-1İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5