Program Çıktıları |
PÇ-1 | İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir. | PÇ-2 | İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir. | PÇ-3 | Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir. | PÇ-4 | Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır. | PÇ-5 | Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır. | PÇ-6 | Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır. | PÇ-7 | Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır. | PÇ-8 | Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir. | PÇ-9 | Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır. | PÇ-10 | Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir. | PÇ-11 | Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.
|
|
Alan Yeterlilikleri |
Bilgi
|
1-Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
Beceriler
|
1-Alanıyla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahip olma.
2-Problem çözebilme ve karar verebilme becerisi kazanma.
3-Fizyoterapi alanındaki uygulamalar için gerekli olan araçları seçebilme.
4-Bilgi ve becerisini kanıta dayalı tıp uygulamaları doğrultusunda kullanma.
5-Alanına ilişkin bilgileri sentezleyerek teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunabilme.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1-Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
2-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
3-Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
Öğrenme Yetkinliği |
1-Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
2-Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme.
3-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
4-Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahip olma.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1-Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetisine sahip olma.
2-Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
3-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
|
Alana Özgü Yetkinlik |
1-Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimseyebilme.
2-Hastaları fizyoterapi ve rehabilitasyon açısından değerlendirebilme ve uygun tedavi programını planlayıp uygulayabilme.
3-Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alıp sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapabilme.
4-Temel tıp bilimleri ve klinik bilimler ile ilgili teorik bilgileri ana hatları ile bilip bunları fizyoterapi ile ilişkilendirebilme.
5-Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili modern teknikleri ve araçları seçip kullanabilme becerisi kazanabilme.
6-Sağlık bilimlerinde multi-disipliner araştırma planlayabilme, uygun verileri toplayarak kayıt tutabilme ve sonuçları analiz ederek yorumlayabilme becerisi kazanabilme.
|
|
|