Lisans
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Klinik Staj I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
FTR0003 8 Klinik Staj I 0/32/0 Z Türkçe 5
Dersin Amacı
 Bu ders kapsamında öğrenci temel düzeyde fiziksel yapıları ölçme, ölçüm sonuçlarını yorumlama, elektrofiziksel ajanları hasta üzerinde uygulama ve uygulamanın etkilerini gözlemleyebilme deneyimi kazanarak bu konularda beceri kazanır. Hasta ile etkileşim, kurum içi çalışma hiyerarşisi, ast-üst ilişkisi, çalışma disiplini, süpervizör eşliğinde mesleki uygulama deneyimi kazanır. Spor yaralanmalarını tanımlayabilir, ölçebilir, teadvi önerileri geliştirebilir, tedavi programını uygulayabilir, hasta takibi yapabilir ve bireyin spor yapmaya fiziksel uygnluğunu belirleyebilir.
Ön Koşullar FTR1001 Anatomi I, FTR2001 Anatomi II, FTR 1002 Fizyoloji I ve FTR2002 Fizyoloji II derslerini minimum D harf notuyla geçmiş olma şartı aranmaktadır; FTR3001 Fiziksel Ajanlar ve Elektroterapi I, FTR4001 Fiziksel Ajanlar ve Elektroterapi II, FTR3002 Fizyoterapide Ölçme ve Değerlendirme ve FTR4002 Tedavi Hareketleri Prensipleri derslerini almış olmak FTR0001 Yaz Stajı I'in ön koşullarıdır.
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Adnan Apti, Arş. Gör. Halenur Evrendilek
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, Salı, Çarşamba, Perşembe günleri klinik staj
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe 12:30 - 13:30 Şirinevler yerleşkesi 4. Kat 308 No'lu ofis, Cuma 12:30-13:30 CATS Sohbet sekmesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Bu ders, gerçek hasta üzerinde deneyim ve tecrübe kazanabilmek, klinik uygulamaları süpervizör gözetiminde uygulayarak öğrenebilmek ve geliştmek için klinik ortamda (Hastane, Tıp merkezi, Huzurevi, Yaşlı bakım evi, Özel klinik) yapılan staj faaliyetlerinden oluşmaktadır.
Temel Kaynaklar 1- Firestein, Gary S., et al. Kelley's Textbook of Rheumatology E-Book. Elsevier Health Sciences, 2012.

2- Braddom, Randall L. "Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon El Kitabı (Çeviri ed. Arasıl T)." Güneş Kitabevi (2005): 557-580.

3- DeLisa, Joel A., and Bruce M. Gans. Fiziksel tıp ve rehabilitasyon: ilkeler ve uygulamalar. Güneş Tıp Kitabevleri, 2007.

4- Otman, A. S., Demirel, H., & Sade, A. (2014). Tedavi hareketlerinde temel değerlendirme prensipleri. Pelikan yayıncılık.

 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Staj çalışmaları Klinik uygulama
2. Hafta Staj çalışmaları Klinik uygulama
3. Hafta Staj çalışmaları Klinik uygulama
4. Hafta Staj çalışmaları Klinik uygulama
5. Hafta Staj çalışmaları Klinik uygulama
6. Hafta Staj çalışmaları Klinik uygulama
7. Hafta Staj çalışmaları
8. Hafta Klinik uygulama
9. Hafta Staj çalışmaları Klinik uygulama
10. Hafta Staj çalışmaları Klinik uygulama
11. Hafta Staj çalışmaları Klinik uygulama
12. Hafta Staj çalışmaları Klinik uygulama
13. Hafta Staj çalışmaları Klinik uygulama
14. Hafta Staj çalışmaları Klinik uygulama
15. Hafta Staj çalışmaları Klinik uygulama
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-11- Spor yaralanmalarını ölçebilir, değerlendirebilir ve yorumlayabilir.
ÖÇ-22- Spor yaralanmalarına karşı koruyucu ve önleyici faktörleri belirleyebilir.
ÖÇ-33- Bireyin spor yapmak için fiziksel uygunluğunu belirleyebilir, bunun için multidisipliner çalışmayı öğrenir.
ÖÇ-44- Ağrı ve fonksiyon ilişkisini ölçebilir, belirleyebilir, doku hasarına bağlı ağrıları ayırt edebilir.
ÖÇ-55- Sporculara yönelik koruyucu ve önleyici ekipman ve ortezleri belirleyebilir.
ÖÇ-66- Kanıta dayalı ve güncel çalışmaları takip edebilir, klinik uygulamalarda güncel bilgileri göz önünde bulundurur.
Program Çıktıları
PÇ-1İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6