Lisans
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Klinik Staj IV

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
FTR0006 8 Klinik Staj IV 0/32/0 Z Türkçe 5
Dersin Amacı
 Pediatrik rehabilitasyon alanındaki staj uygulamalarıyla klinik bilgi ve tecrübenin kazandırılması
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar FTR5002 Nörofizyolojik Yaklaşımlar I, FTR6001 Nörofizyolojik Yaklaşımlar II derslerini minimum D harf başarı notu ile geçmiş olmak ve FTR0002 Yaz Stajı II'yi Y harf başarı notu ile geçmiş olmak gerekmektedir. FTR0003 Klinik Staj I, FTR0004 Klinik Staj II, FTR0005 Klinik Staj III, FTR0006 Klinik Staj IV, FTR0007 Klinik Staj V, FTR0008 Klinik Staj VI, FTR0009 Klinik Staj VII, FTR0010 Klinik Staj VIII stajları için ön koşuldur. FTR5004 Pediatrik Hastalıklar ve Rehabilitasyonu dersini minimum D harf başarı notu ile geçmiş olmak FTR0006 Klinik Staj IV’ün ön koşuludur.
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Nazif Ekin Akalan, Arş. Gör. Kübra Önerge
Asistanlar Arş. Gör. Kübra Önerge
Ders Gün,Saat ve Yeri Klinik uygulamalar
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma 14.00-15.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Klinik Uygulama Stajı
2. Hafta Klinik Uygulama Stajı
3. Hafta Klinik Uygulama Stajı
4. Hafta Klinik Uygulama Stajı
5. Hafta Klinik Uygulama Stajı
6. Hafta Klinik Uygulama Stajı
7. Hafta Klinik Uygulama Stajı
8. Hafta Klinik Uygulama Stajı
9. Hafta Klinik Uygulama Stajı
10. Hafta Klinik Uygulama Stajı
11. Hafta Klinik Uygulama Stajı
12. Hafta Klinik Uygulama Stajı
13. Hafta Klinik Uygulama Stajı
14. Hafta Klinik Uygulama Stajı
15. Hafta Klinik Uygulama Stajı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


Program Çıktıları
PÇ-1İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11