Lisans
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Almanca II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YDD2001 2 Almanca II 3/0/0 Z Almanca 3
Dersin Amacı
Almanca dersleri Avrupa Dil Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Çerçevesi (European Common Reference Frame) doğrultusunda ve bütün dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirmeye yönelik bir programla yürütülmektedir.
 A1.2  yürüttüğümüz program öğrencilerin somut ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik, çok sık kullanılan ifade şekillerini ve basit cümleleri anlamaları ve kullanabilmelerini, dinleme ve yazmada A1.2 seviyesinin normlarına ulaşmayı kapsamaktadır. Karşısındakiler yavaş ve anlaşılır konuşur ve yardımcı olurlarsa, onlarla basit şekilde anlaşabilmeleri bu program sonucunda mümkündür.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Derse devam ve proje teslimi
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Ayşe Güvenir
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 16.00-18.45,4B-04/06
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 13.00-14.30,4-A-03/05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Analitik düşünmeyi geliştirici, etkileşime ve interaktif uygulamaya dayalı
Temel Kaynaklar -
Hermann Funk, Christina Kuhn, Silke Demme : Studio d A1, Deutsch als Fremdsprache , Kurs – und Übungsbuch , Teilband 1  Rita Maria Niemann, Dong Ha Kim :Studio d A1, Deutsch als Fremdsprache , Sprachtraining Wörterbuch Deutsch als Fremdsprache Lesenovelle
Diğer Kaynaklar Dersin hocası tarafından  hazırlanmış Çalışma Kağıtları ve farklı kitaplardan oluşturulan derlemeler
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Final Sınavı değerlendirilmesi, Almanca Öğrenenler Günü etkinliği’nin organizasyonu Komünikasyona dayalı
2. Hafta İnsanlar ve yaşadıkları alanlar, Komünikasyona dayalı
3. Hafta kira, metrekare, mekan betimleme, şehir içi , şehir dışı oturma kira, metrekare, mekan betimleme, şehir içi , şehir dışı oturma Komünikasyona dayalı
4. Hafta Sıfatlar ve artikellerin cümlede kullanımı Komünikasyona dayalı
5. Hafta İnsanlar ve yaşadıkları alanlar, kira, metrekare, mekan betimleme Komünikasyona dayalı
6. Hafta şehir içi , şehir dışı oturma , iyelik zamiri Komünikasyona dayalı
7. Hafta Sınav öncesi tekrar için İstasyon Çalışması, projelerin değerlendirilmesi Komünikasyona dayalı
8. Hafta Ara Sınav Komünikasyona dayalı
9. Hafta Bileşik sözcükler, proje çalışmaları Komünikasyona dayalı
10. Hafta Sınav Değerlendirme, gerekli soruların tekrarı, proje çalışmaları Komünikasyona dayalı
11. Hafta Randevu ve buluşma. Konuyla ilgili sözcükler. Saat, günün dilimleri, ne zaman sorusunun kullanımı Komünikasyona dayalı
12. Hafta sözcükler. Saat, günün dilimleri, ne zaman sorusunun kullanımı Komünikasyona dayalı
13. Hafta Ayrılabilen fiiller, bir günün akışı, günler, projelerin değerlendirilmesi Komünikasyona dayalı
14. Hafta Geç kalma için özür beyan etme, bir günün akışını anlatabilme ve yazabilme Komünikasyona dayalı
15. Hafta İş hayatındaki oryantasyon, bununla ilgili sözcükler, işe gitmede kullanılan araçlar Komünikasyona dayalı
16. Hafta Şehirdeki yaşam, iş yerindeki yerleşim, ofis içindeki eşya ve makinalar Komünikasyona dayalı
17. Hafta İsmin d hali, yer tamlamaları,yolu sorma,telefonda randevu alabilme,projeleri poster haline getirme çalışması Komünikasyona dayalı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 15
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Kendi kütürünü ve başka kültürleri tanıma
ÖÇ-2Farklı olana saygı
ÖÇ-3Kritik düşünce yetisinin kazandırılması
ÖÇ-4 Farklı stratejileri kullanma ve farklı olana saygı
ÖÇ-5Bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenme ve kullanma
Program Çıktıları
PÇ-1İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--