Lokomotor sistem işlevlerinin temeli hakkında, kas ve iskelet sisteminin temel fonksiyonları ve bu fonksiyonların harekete yasıması konusunda öğrencilerin bilgi düzeyini arttırmak.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. N. Ekin Akalan
Asistanlar
Arş.Gör Halenur Evrendilek
Ders Gün,Saat ve Yeri
SAP ORION sistemi üzerinden görüntülenebilmektedir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma 10:30-11:00, Ataköy B1. kat İKU-HAM
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Uzaktan eğitim yöntemiyle anlatım, tartışma, demonstrasyon
Temel Kaynaklar
-N.Ekin Aklan Temel kinezyo-mekanik klinik örnekli anlatım
Diğer Kaynaklar
-Anatomy and Human Movement, Nigel Palastanga , Roger W. Soames, 6. baskı, 2012.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Hareketin muskuloskeletal temelleri
İnteraktif kuramsal ders
2. Hafta
Kemik ve eklem yapıları ve özellikleri
İnteraktif kuramsal ders
3. Hafta
Kas yapıları, iskelet kaslarının karakteristikleri
İnteraktif kuramsal ders
4. Hafta
Üst Ekstremite: Omuz
İnteraktif kuramsal ders
5. Hafta
Üst Ekstremite: Dirsek
İnteraktif kuramsal ders
6. Hafta
Üst Ekstremite: El ve el bileği
İnteraktif kuramsal ders
7. Hafta
Ara Sınav
Uzaktan sınav yöntemi kllanılarak
8. Hafta
Alt ekstremite: Alt ekstremite: Pelvis- Kalça
İnteraktif kuramsal ders
9. Hafta
Alt Ekstremite: Diz
İnteraktif kuramsal ders
10. Hafta
Alt Ekstremite: Ayak-ayakbileği
İnteraktif kuramsal ders
11. Hafta
Kolumna Vertebralis
İnteraktif kuramsal ders
12. Hafta
Pelvis kinezyolojisi
İnteraktif kuramsal ders
13. Hafta
Kinezyoloji ve fizyoterapi
İnteraktif kuramsal ders
14. Hafta
Genel tekrar
İnteraktif kuramsal ders
15. Hafta
Final Sınavı
Uzaktan sınav yöntemi kullanılarak
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
I. Mesleğe ait temel bilgilerden insan vücudunun temel yapı ve fonksiyonları konularını gözden geçirme becerisini,
ÖÇ-2
II. Hareketlerin kinezyolojik analizini yapabilme becerisini,
ÖÇ-3
III. Problemlere karar verebilme becerisini,
ÖÇ-4
IV. Problem çözümüne yönelik planlama ve organizasyon kapasitesi becerisini,
ÖÇ-5
V. Hastayı değerlendirip kinezyolojik gereksinimlerini belirleme becerisini kazanacaklardır.
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2
İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3
Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4
Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5
Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6
Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7
Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8
Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9
Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10
Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11
Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.