Lisans
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Tıbbi Etik

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
FTR2005 Tıbbi Etik 1/0/0 SA Türkçe 1
Dersin Amacı
 Etik, ahlak ve deontolojiyi öğretmek, fizyoterapi etik kurallarını öğreterek benimsetmek, klinik ve araştırma etiği arasındaki farkları öğretmek amaçlanmaktadır. 

 

Ön Koşullar Yoktur
Eş Koşullar Yoktur
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. İmge Nas
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 9.00-9.45
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 9.45-10.15
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sözlü ve görsel anlatım, Tartışma
Temel Kaynaklar -Erdemir A.D., Tıp Etiğinde Esaslar  (İlkeler, Haklar, Hekim- Hasta İlişkileri Bağlamında).  İstanbul Tıp Kitabevi: İstanbul 2015.

 -Çobanoğlu N. Kuramsal ve Uygulamalı Tıp Etiği. Eflatun Yayınevi: Ankara 2009.

 -Polat O. Tıbbi Uygulama Hataları (Klinik-Sosyal-Hukuksal-Etik Boyutları). Seçkin Yayıncılık: Ankara 2005.

 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Etik ve ahlak kavramları Sözlü ve görsel anlatım
2. Hafta Etik yaklaşımlar Sözlü ve görsel anlatım
3. Hafta Tıp Etiği ve İlkeleri Sözlü ve görsel anlatım
4. Hafta İnsan hakları,Hasta hakları ve sorumlulukları Sözlü ve görsel anlatım
5. Hafta Sağlık uygulamalarında malpraktis Sözlü ve görsel anlatım
6. Hafta Fizyoterapide etik ilkeler Sözlü ve görsel anlatım
7. Hafta Etik Karar Verme Süreci ve Etik Karar Verme Sürecinde Yapılan Hatalar Sözlü ve görsel anlatım
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Özerklik ilkesi ve aydınlatılmış onam Sözlü ve görsel anlatım
10. Hafta Bilimsel araştırma ve etik Sözlü ve görsel anlatım
11. Hafta Yayın etiği ve etik kurullar, ulusal / uluslararası etik deklerasyonlar Sözlü ve görsel anlatım
12. Hafta Başlıca etik sorunlar Sözlü ve görsel anlatım, tartışma
13. Hafta Sağlıkta olgu örnekleri üzerinden etik gözlemler Sözlü ve görsel anlatım, tartışma
14. Hafta Fizyoterapide olgu örnekleri üzerinden etik gözlemler Sözlü ve görsel anlatım, tartışma
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 30
Final 1 70


ÖÇ-1Etik ve ahlak kavramlarını karşılaştırır.
ÖÇ-2Evrensel etik yaklaşımları açıklar.
ÖÇ-3Hasta haklarını, mesleki otonomi ve deontolojiyi değerlendirir.
ÖÇ-4Fizyoterapide etik ilkeleri listeler.
ÖÇ-5Araştırma ve yayın etiğini açıklar.
ÖÇ-6Ulusal/uluslar arası etik deklerasyonları tanır.
ÖÇ-7Etik karar verme sürecini analiz edebilir.
ÖÇ-8Olası etik problemleri belirleyerek çözüm yollarını örneklendirebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6           
ÖÇ 7           
ÖÇ 8