1. Normal yürüme.
2. Yürüyüş patolojilerini tanımlamak.
3. Normal yürümeyi değerlendirmek.
4. Yürüme analizi yöntemleri
5. Patolojik yürüyüşte görülen değişiklikleri normal yürüyüşten ayırt edebilme ve karşılaştırma becerisini kazandırmaktır.
Ön Koşullar
Yoktur
Eş Koşullar
Yoktur
Özel Koşullar
Yoktur
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Nazif Ekin Akalan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Şirinevler Yerleşkesi C Blok
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, tartışma, demonstrasyon
Temel Kaynaklar
-
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Yürüyüş patolojilerinin genel sınıflandırılması
Sözlü anlatım, Barkovizyon gösterimi, Video gösterimi, Proje ödevleri.
2. Hafta
Patolojik yürüyüşte mekanizmalar
Sözlü anlatım, Barkovizyon gösterimi, Video gösterimi, Proje ödevleri.
3. Hafta
Alt ekstremite eklemlerindeki patolojilere yönelik yürüyüş deviasyonları
Sözlü anlatım, Barkovizyon gösterimi, Video gösterimi, Proje ödevleri.
4. Hafta
Pelvis ve gövdenin yürüyüş patolojilerindeki rolü
Sözlü anlatım, Barkovizyon gösterimi, Video gösterimi, Proje ödevleri.
5. Hafta
Konjenital anamalilerde görülen yürüyüş bozuklukları
Sözlü anlatım, Barkovizyon gösterimi, Video gösterimi, Proje ödevleri.
6. Hafta
Protez ortez yürüyüşü
Sözlü anlatım, Barkovizyon gösterimi, Video gösterimi, Proje ödevleri.
7. Hafta
Ara sınav
8. Hafta
Çocuklarda görülen yürüyüş patolojileri
Sözlü anlatım, Barkovizyon gösterimi, Video gösterimi, Proje ödevleri.
9. Hafta
Üst motor nöron lezyonlarında görülen yürüyüş patolojileri
Sözlü anlatım, Barkovizyon gösterimi, Video gösterimi, Proje ödevleri.
10. Hafta
Alt motor nöron lezyonlarında görülen yürüyüş patolojileri
Sözlü anlatım, Barkovizyon gösterimi, Video gösterimi, Proje ödevleri.
11. Hafta
Patolojik yürüyüşün klinik değerlendirilmesi
Sözlü anlatım, Barkovizyon gösterimi, Video gösterimi, Proje ödevleri.
12. Hafta
Yürüyüş patolojilerinde analiz yöntemleri
Sözlü anlatım, Barkovizyon gösterimi, Video gösterimi, Proje ödevleri.
13. Hafta
Klinik örneklerin tartışılması
Sözlü anlatım, Barkovizyon gösterimi, Video gösterimi, Proje ödevleri.
14. Hafta
Genel dönem içi konuları değerlendirme
15. Hafta
Final
16. Hafta
Final
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
50
Final
1
50
ÖÇ-1
Yürüyüş patolojilerini tanımlar ve sınıflandırır
ÖÇ-2
Yürüme patolojilerine yol açan biyomekanik nedenleri öğrenir ve kavrar.
ÖÇ-3
Temel düzeyde yürümeyi analiz etme becerisini kazanır. Yürüme analiz yöntemlerini öğrenir.
ÖÇ-4
Yürüme patolojilerinin tedavisine yönelik planlama yapma ve gerekli fizyoterapi programını belirleme bilgisini edinir.
ÖÇ-5
Yürüme patolojilerinin tedavisine yönelik genel yaklaşımları öğrenir.
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2
İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3
Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4
Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5
Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6
Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7
Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8
Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9
Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10
Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11
Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.