Sağlık sektörünü, özellikle hastanelerdeki yönetim ve organizasyon yapısını anlama, sağlık bilgi ve teknolojisindeki gelişmeleri takip etme, sağlık kurumları, sağlık personeli ve çalışma şekillerini iyi bir şekilde anlama gerekliliğini kavratmak amacıyla sağlanmalıdır. Sağlık kurumlarını diğer işletme ve kurumlardan ayıran özellikleri incelemek, sağlık çalışanlarının iş yapma şekillerini ve görevlerini anlamak, öğrencilerin hastanelerin yönetim ve organizasyon yapısını daha detaylı bir şekilde değerlendirmelerini ve bilgi sahibi olmalarını hedeflenmiştir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üy . Canan BULUT
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 15:00-16:50, İncirli Yerleşkesi 3B04
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 15:00-16:50, İncirli Yerleşkesi 3B04
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Örgün olarak planlanmış ancak deprem sürecinde yaşanan gelişmeler sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin teorik kısmı Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine karar verilmiştir.
-Anlatım, örnek çözüm ve uygulamalar
Temel Kaynaklar
-Ak, Bilal. “Hastane Yöneticiliği”, Özkan Matbaacılık, Ankara, 1990.
-Akar, Çetin; Özalp, Hüseyin. “Sağlık Hizmetlerinde ve İşletmelerinde Yönetim” Somgür Yayıncılık, Ankara, 2000.
-Marmot Michael et WilkinksonRichard G.(Ed). “Social Determinants of Health”, Oxford University Pres. Çeviri Editörleri: Kaya İlker ve Yasin Yeşim“Sağlığın Sosyal Belirleyicileri”, İnsen Yayınları: 2, İstanbul, 2006
-Stephen M. Shortell, Arnold D. Kaluzny. "Health Care Management'', 2000.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Sağlık hizmetlerinin özellikleri, Hastane yönetimi ve hastane yönetiminin gelişmesine neden olan faktörler Hastane yöneticisi, rolleri, becerileri ve sorumlulukları
Örneklerle Konu Anlatımı
2. Hafta
Hastane Organizasyonu, Hastanelerin Fonksiyonları ve sınıflandırılması, Örgütsel Yönetim kademeleri,
Örneklerle Konu Anlatımı
3. Hafta
Hastane Organizasyonu, Hastanelerin Fonksiyonları ve sınıflandırılması, Örgütsel Yönetim kademeleri,
Örneklerle Konu Anlatımı
4. Hafta
Poliklinik ve klinik hizmetleri yönetimi
Örneklerle Konu Anlatımı
5. Hafta
Tıbbi Hizmetler, bilimsel kurullar ve komiteler, tıbbi hizmet yöneticileri ve görevleri
Örneklerle Konu Anlatımı
6. Hafta
Hastane destek hizmetleri yönetimi ve organizasyonu
Örneklerle Konu Anlatımı
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
Hastane destek hizmetleri yönetimi ve organizasyonu
Örneklerle Konu Anlatımı
9. Hafta
Sağlık hizmetlerinde karar verme süreci ve problem çözme
Örneklerle Konu Anlatımı
10. Hafta
Sağlık hizmetlerinde karar verme süreci ve problem çözme
Örneklerle Konu Anlatımı
11. Hafta
Hastanelerde Ekip Çalışması ve Yönetimi
Örneklerle Konu Anlatımı
12. Hafta
Hastanelerde Ekip Çalışması ve Yönetimi
Örneklerle Konu Anlatımı
13. Hafta
Sağlık Hizmetlerinde Etik
Örneklerle Konu Anlatımı
14. Hafta
Sağlık Kurumlarında Koordinasyon ve İletişim
Örneklerle Konu Anlatımı
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Final
1
70
ÖÇ-1
Hastane yönetimi ve yöneticiliğinin önemini kavrayabilme
ÖÇ-2
Sağlık bilgi ve teknolojisinde yaşanan gelişmeleri takip etmeyi sağlamaya yönelik bilgi kazandırma
ÖÇ-3
Yönetim becerilerini öğrenebilme
ÖÇ-4
Hastanelerin yönetim organizasyon yapısı ile ilgili bilgi sahibi olmalarını sağlama
ÖÇ-5
Hastane hizmet birimleri ve sağlık çalışanlarının iş yapma şekilleri hakkında bilgi sahibi olmayı sağlama
Program Çıktıları
PÇ-1
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma
PÇ-2
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik konusundaki bilgi ve becerilerini sağlık hizmetleri alanında etkin olarak uygulama
PÇ-3
Alanının gerektirdiği bilgi teknolojilerini sağlık hizmetinin verilmesi sürecinde kullanmak
PÇ-4
Sağlık hizmetinin verilmesi sürecinde ortaya çıkan sorunlara problem çözme becerisi ile çözüm bulma
PÇ-5
Görev aldığı birimde organizasyonu yapma, takım içinde yer alma ve liderlik özellikleri sergileme
PÇ-6
Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için birim içi ve birimler arası koordinasyonu sağlama
PÇ-7
Yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini kullanma
PÇ-8
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik ve sağlık hizmetleri alanında kullanılan terminolojiyi doğru ve eksiksiz kullanabilme yeterliliğine sahip olma
PÇ-9
Hasta ve hasta yakınları ile doğru ve etkili iletişim kurma
PÇ-10
İş, görev, yetki ve sorumluluklarını, mesleki etik ilkelerini bilme ve uygulama
PÇ-11
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında görevlerini doğru ve eksiksiz şekilde yapma
PÇ-12
Kaliteli sağlık hizmeti verme felsefesini benimseyerek Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili görevlerini bu felsefeye uygun olarak yerine getirme
PÇ-13
Sağlık hizmetleri içinde Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışı ilgili taraflarla paylaşma