Lisans
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Hemşirelik Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı Hemşireliği

Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı Hemşireliği

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
HEM7011 Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı Hemşireliği 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Dersin amacı; ergenlerin ruhsal durumları ve ebeveyn ilişkisi, bağlanma kuramı ve psikopatoloji, çocuk/ ergen psikiyatri kliniklerinde ve sahada çocuk/ ergen psikiyatri hemşireliği hizmetlerini irdelemeyi amaçlamaktadır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu dönemde açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Temel Kaynaklar -Coşkun A., İşeri E., Miral S., Motavallı N., v.d., Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Temel Kitabı, Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Derneği Yayınları,:3

Yearwood E. L., Pearson G. S., Newland J. A.Child and Adolescent Behavioral Health: A Resource for Advanced Practice Psychiatric and Primary Care Practitioners in Nursing, Wiley-Blackwell, 2012
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Toplumdaki Ergenler ve Sorunları Sözlü, tartışma, soru ve cevap
2. Hafta Koruyucu Ergen Ruh Sağlığı Sözlü, tartışma, soru ve cevap
3. Hafta Ergenlikte Normal Ve Patolojik Ruhsal Gelişim Sözlü, tartışma, soru ve cevap
4. Hafta Ergenlikte Normal Ve Patolojik Ruhsal Gelişim Sözlü, tartışma, soru ve cevap
5. Hafta Ergenlikte Normal Ve Patolojik Ruhsal Gelişim Sözlü, tartışma, soru ve cevap
6. Hafta Ergen ve Aile Sözlü, tartışma, soru ve cevap
7. Hafta Ergen ve Aile Sözlü, tartışma, soru ve cevap
8. Hafta Ara Sınav Haftası
9. Hafta Aile ve Toplum İçindeki Şiddet ve Travma Karşısında Ergen Sözlü, tartışma, soru ve cevap
10. Hafta Aile ve Toplum İçindeki Şiddet ve Travma Karşısında Ergen Sözlü, tartışma, soru ve cevap
11. Hafta Ergenlerde Duygu-Durum Bozuklukları Ve Hemşirelik Yaklaşımları Sözlü, tartışma, soru ve cevap
12. Hafta Ergenlerde Duygu-Durum Bozuklukları Ve Hemşirelik Yaklaşımları Sözlü, tartışma, soru ve cevap
13. Hafta Ergenlerde Özkıyım Sözlü, tartışma, soru ve cevap
14. Hafta Ergenlerde Madde Bağımlılığı Ve Hemşirelik Yaklaşımları Sözlü, tartışma, soru ve cevap
15. Hafta Ergen Psikiyatrisinde Kanıta Dayalı Yaklaşım Sözlü, tartışma, soru ve cevap
16. Hafta Final Haftası
17. Hafta Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenci ergen ruh sağlığında koruyucu yaklaşımları bilecek
ÖÇ-2Ergen gelişimindeki normal ve patolojik olan gelişimleri ayırt edebilecek.
ÖÇ-3Aile ve toplum içinde ergene yönelik şiddet davranışlarının ruh sağlığına olan etkilerini bilecek
ÖÇ-4Ergen ruh sağlığı ile ilgili politikaları tartışabilecek
ÖÇ-5Ruh sağlığı bozulmuş ergene yönelik hemşirelik yaklaşımlarını bilecek
Program Çıktıları
PÇ-1Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-2Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir.
PÇ-3Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular.
PÇ-4Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur.
PÇ-5Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır.
PÇ-6Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-7Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir.
PÇ-8Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir.
PÇ-9Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir.
PÇ-10Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÇ-11Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÇ-12Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur.
PÇ-13Kazandığı temel mesleki değerleri korur.
PÇ-14Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5