Dersin amacı; ergenlerin ruhsal durumları ve ebeveyn ilişkisi, bağlanma kuramı ve psikopatoloji, çocuk/ ergen psikiyatri kliniklerinde ve sahada çocuk/ ergen psikiyatri hemşireliği hizmetlerini irdelemeyi amaçlamaktadır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönemde açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Temel Kaynaklar
-Coşkun A., İşeri E., Miral S., Motavallı N., v.d., Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Temel Kitabı, Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Derneği Yayınları,:3
Yearwood E. L., Pearson G. S., Newland J. A.Child and Adolescent Behavioral Health: A Resource for Advanced Practice Psychiatric and Primary Care Practitioners in Nursing, Wiley-Blackwell, 2012
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Toplumdaki Ergenler ve Sorunları
Sözlü, tartışma, soru ve cevap
2. Hafta
Koruyucu Ergen Ruh Sağlığı
Sözlü, tartışma, soru ve cevap
3. Hafta
Ergenlikte Normal Ve Patolojik Ruhsal Gelişim
Sözlü, tartışma, soru ve cevap
4. Hafta
Ergenlikte Normal Ve Patolojik Ruhsal Gelişim
Sözlü, tartışma, soru ve cevap
5. Hafta
Ergenlikte Normal Ve Patolojik Ruhsal Gelişim
Sözlü, tartışma, soru ve cevap
6. Hafta
Ergen ve Aile
Sözlü, tartışma, soru ve cevap
7. Hafta
Ergen ve Aile
Sözlü, tartışma, soru ve cevap
8. Hafta
Ara Sınav Haftası
9. Hafta
Aile ve Toplum İçindeki Şiddet ve Travma Karşısında Ergen
Sözlü, tartışma, soru ve cevap
10. Hafta
Aile ve Toplum İçindeki Şiddet ve Travma Karşısında Ergen
Sözlü, tartışma, soru ve cevap
11. Hafta
Ergenlerde Duygu-Durum Bozuklukları Ve Hemşirelik Yaklaşımları
Sözlü, tartışma, soru ve cevap
12. Hafta
Ergenlerde Duygu-Durum Bozuklukları Ve Hemşirelik Yaklaşımları
Sözlü, tartışma, soru ve cevap
13. Hafta
Ergenlerde Özkıyım
Sözlü, tartışma, soru ve cevap
14. Hafta
Ergenlerde Madde Bağımlılığı Ve Hemşirelik Yaklaşımları
Sözlü, tartışma, soru ve cevap
15. Hafta
Ergen Psikiyatrisinde Kanıta Dayalı Yaklaşım
Sözlü, tartışma, soru ve cevap
16. Hafta
Final Haftası
17. Hafta
Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenci ergen ruh sağlığında koruyucu yaklaşımları bilecek
ÖÇ-2
Ergen gelişimindeki normal ve patolojik olan gelişimleri ayırt edebilecek.
ÖÇ-3
Aile ve toplum içinde ergene yönelik şiddet davranışlarının ruh sağlığına olan etkilerini bilecek
ÖÇ-4
Ergen ruh sağlığı ile ilgili politikaları tartışabilecek
ÖÇ-5
Ruh sağlığı bozulmuş ergene yönelik hemşirelik yaklaşımlarını bilecek
Program Çıktıları
PÇ-1
Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-2
Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir.
PÇ-3
Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular.
PÇ-4
Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur.
PÇ-5
Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır.
PÇ-6
Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-7
Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir.
PÇ-8
Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir.
PÇ-9
Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÇ-11
Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÇ-12
Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur.
PÇ-13
Kazandığı temel mesleki değerleri korur.
PÇ-14
Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır.