Klinik Uygulama-Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği
Ders Kodu
Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
HEM-INT8005
Klinik Uygulama-Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği
2/24/0
SA
Türkçe
21
Dersin Amacı
Öğrencilerin 7 yarıyıl boyunca edindikleri bilgi ve becerileri, mesleksel değerler ve ilkeler ışığında ilgili klinik ve sahada uygulayarak pekiştirmelerini sağlamak, karar verme becerilerini geliştirmek ve mezuniyet öncesi mesleki deneyim kazanmalarına olanak sağlamaktır.
Ön Koşullar
HEM2001, HEM3001, HEM4001, HEM5001, HEM5002, HEM6001, HEM7001, HEM7002 derslerinin alınmış ve başarıyla tamamlanmış olması.
Eş Koşullar
.
Özel Koşullar
Öğrencilerin teorik derslerin %70'ine, klinik uygulamaların %80'ine devam etmesi gerekmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi Kübra İncirkuş, Pazartesi 15:00-16:45, Şirinevler Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, vaka sunumu
Temel Kaynaklar
- Akgün Çıtak E. Hiçdurmaz D. (2020). Psikiyatri Hemşireliği Akıl Notları. Güneş Tıp Kitapevi. Ankara
- Batmaz M. Gezgin Yazıcı H. (2021) Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. Nobel Tıp Kitapevi.
- Çam O, Ergim E. (2014). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı. İstanbul Tıp Kitapevi.
- Oflaz F, Yıldırım N. (2020). Psikiyatri Hemşireliği Sertifika Konuları. Psikiyatri Hemşireliği Derneği Yayınları.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse giriş, Hemşirelik bakım planı
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
2. Hafta
Terapötik ortam
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
3. Hafta
Sağlıklı/hasta birey ailesiyle iletişim
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
4. Hafta
Birey/ailede ruhsal durum değerlendirmesi
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
5. Hafta
Sıvı ve elektrolit dengesi
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
6. Hafta
Sağlıklı çocuk ruh sağlığı izlemi ve hemşirelik bakımı
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
7. Hafta
Yüksek riskli ilaçlar, ilaç etkileşimleri, tehlikeli ilaçlar, ilaç dozu hesaplama
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Hastane enfeksiyonu ve izolasyon uygulamaları
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
10. Hafta
Hasta güvenliği
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
11. Hafta
Kronik hastalıklarda ruh sağlığı hizmetleri
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
12. Hafta
Vaka sunumu
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
13. Hafta
Vaka sunumu
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
14. Hafta
Final haftası
15. Hafta
Final haftası
16. Hafta
Final haftası
17. Hafta
Final haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Staj
1
50
Bitirme Sınavı
1
30
ÖÇ-1
1. Bakım verdiği birey/aile/toplum ile çalışırken temel hemşirelik bilgisi ve diğer kuramsal bilgileri kullanabilme
ÖÇ-2
2. Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik uygulamaları yapabilme
ÖÇ-3
3. Hemşirelik hizmetlerinde klinik karar verme, eleştirel düşünme ve problem çözme ve iletişim becerilerini kullanabilme
ÖÇ-4
4. Diğer disiplinlerle işbirliği yapabilme
ÖÇ-5
5. Mesleği ile ilgili gelişme ve politikaların takip edebilme
ÖÇ-6
6. Mesleki bilgi ve uygulamalara katkı verebilecek hemşirelik araştırma konularını tartışabilme ve hemşirelik bakımını bilimsel bilgiye dayandırabilme, klinik becerileri geliştirebilme
Program Çıktıları
PÇ-1
Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-2
Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir.
PÇ-3
Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular.
PÇ-4
Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur.
PÇ-5
Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır.
PÇ-6
Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-7
Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir.
PÇ-8
Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir.
PÇ-9
Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÇ-11
Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÇ-12
Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur.
PÇ-13
Kazandığı temel mesleki değerleri korur.
PÇ-14
Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır.