Lisans
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Hemşirelik Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Klinik Uygulama-Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği

Klinik Uygulama-Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
HEM-INT8005 Klinik Uygulama-Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği 2/24/0 SA Türkçe 21
Dersin Amacı
Öğrencilerin 7 yarıyıl boyunca edindikleri bilgi ve becerileri, mesleksel değerler ve ilkeler ışığında ilgili klinik ve sahada uygulayarak pekiştirmelerini sağlamak, karar verme becerilerini geliştirmek ve mezuniyet öncesi mesleki deneyim kazanmalarına olanak sağlamaktır.
Ön Koşullar HEM2001, HEM3001, HEM4001, HEM5001, HEM5002, HEM6001, HEM7001, HEM7002 derslerinin alınmış ve başarıyla tamamlanmış olması.
Eş Koşullar .
Özel Koşullar Öğrencilerin teorik derslerin %70'ine, klinik uygulamaların %80'ine devam etmesi gerekmektedir.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Kübra İncirkuş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, Perşembe, Cuma: Klinik uygulama 08:00-16:00, Pazartesi: Teorik 11:00-12:45, Şirinevler Yerleşkesi, CB 0302
Görüşme Saatleri ve Yeri Dr. Öğr. Üyesi Kübra İncirkuş, Pazartesi 15:00-16:45, Şirinevler Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, vaka sunumu
Temel Kaynaklar - Akgün Çıtak E. Hiçdurmaz D. (2020). Psikiyatri Hemşireliği Akıl Notları. Güneş Tıp Kitapevi. Ankara
- Batmaz M. Gezgin Yazıcı H. (2021) Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. Nobel Tıp Kitapevi.
- Çam O, Ergim E. (2014). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı. İstanbul Tıp Kitapevi.
- Oflaz F, Yıldırım N. (2020). Psikiyatri Hemşireliği Sertifika Konuları. Psikiyatri Hemşireliği Derneği Yayınları.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse giriş, Hemşirelik bakım planı Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
2. Hafta Terapötik ortam Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
3. Hafta Sağlıklı/hasta birey ailesiyle iletişim Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
4. Hafta Birey/ailede ruhsal durum değerlendirmesi Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
5. Hafta Sıvı ve elektrolit dengesi Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
6. Hafta Sağlıklı çocuk ruh sağlığı izlemi ve hemşirelik bakımı Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
7. Hafta Yüksek riskli ilaçlar, ilaç etkileşimleri, tehlikeli ilaçlar, ilaç dozu hesaplama Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Hastane enfeksiyonu ve izolasyon uygulamaları Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
10. Hafta Hasta güvenliği Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
11. Hafta Kronik hastalıklarda ruh sağlığı hizmetleri Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
12. Hafta Vaka sunumu Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
13. Hafta Vaka sunumu Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
14. Hafta Final haftası
15. Hafta Final haftası
16. Hafta Final haftası
17. Hafta Final haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Staj 1 50
Bitirme Sınavı 1 30


ÖÇ-11. Bakım verdiği birey/aile/toplum ile çalışırken temel hemşirelik bilgisi ve diğer kuramsal bilgileri kullanabilme
ÖÇ-22. Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik uygulamaları yapabilme
ÖÇ-33. Hemşirelik hizmetlerinde klinik karar verme, eleştirel düşünme ve problem çözme ve iletişim becerilerini kullanabilme
ÖÇ-44. Diğer disiplinlerle işbirliği yapabilme
ÖÇ-55. Mesleği ile ilgili gelişme ve politikaların takip edebilme
ÖÇ-66. Mesleki bilgi ve uygulamalara katkı verebilecek hemşirelik araştırma konularını tartışabilme ve hemşirelik bakımını bilimsel bilgiye dayandırabilme, klinik becerileri geliştirebilme
Program Çıktıları
PÇ-1Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-2Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir.
PÇ-3Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular.
PÇ-4Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur.
PÇ-5Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır.
PÇ-6Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-7Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir.
PÇ-8Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir.
PÇ-9Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir.
PÇ-10Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÇ-11Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÇ-12Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur.
PÇ-13Kazandığı temel mesleki değerleri korur.
PÇ-14Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5              
ÖÇ 6