Öğrencilere, rehabilitasyon hemşireliği ile ilgili temel kavram ve kuramları, rehabilitasyon gereksinimi ortaya çıkan durumları öğretmek ve hasta bireyin fonksiyonel kapasitesi ve yaşam kalitesinin iyileştirilmesine yönelik girişimlerin uygulanabilmesi için gerekli olan teorik bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr. Üyesi Meral Madenoğlu Kıvanç
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönemde açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü anlatım, power point sunumu, soru-cevap, tartışma, laboratuvar uygulaması
Temel Kaynaklar
-Karadakovan A., Aslan FE. (eds). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2016.
-Lewis SM, Heitkemper MM, Dirksen SR, Medical- Surgical Nursing,Mosby Year Book, St. Louis, 2004.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Rehabilitasyon temel kavram ve kuramları
Sözlü, soru-cevap, tartışma
2. Hafta
Rehabilitasyon süreci ve hemşirelik bakımı
Sözlü, soru-cevap, tartışma
3. Hafta
Ülkemizde ve dünyada rehabilitasyon hemşireliği
Sözlü, soru-cevap, tartışma
4. Hafta
Kalp hastalıklarında rehabilitasyon
Sözlü, soru-cevap, tartışma, laboratuvar
5. Hafta
Solunum hastalıklarında rehabilitasyon
Sözlü, soru-cevap, tartışma, laboratuvar
6. Hafta
Endokrin hastalıklarda rehabilitasyon
Sözlü, soru-cevap, tartışma, laboratuvar
7. Hafta
Nörolojik hastalıklarda rehabilitasyon
8. Hafta
Ara Sınav
Sözlü, soru-cevap, tartışma, laboratuvar
9. Hafta
Onkolojik hastalıklarda rehabilitasyon
Sözlü, soru-cevap, tartışma, laboratuvar
10. Hafta
Sindirim sistemi hastalıklarında rehabilitasyon
Sözlü, soru-cevap, tartışma, laboratuvar
11. Hafta
Metabolizma hastalıklarında rehabilitasyon
Sözlü, soru-cevap, tartışma, laboratuvar
12. Hafta
Ürogenital sistem hastalıklarında rehabilitasyon
Sözlü, soru-cevap, tartışma, laboratuvar
13. Hafta
Eklem ve bağ dokusu hastalıklarında rehabilitasyon
Sözlü, soru-cevap, tartışma, laboratuvar
14. Hafta
Dermatolojik hastalıklarda ve bağışıklık sistemi hastalıklarında rehabilitasyon
Sözlü, soru-cevap, tartışma, laboratuvar
15. Hafta
Geriatrik hastalarda rehabilitasyon
Sözlü, soru-cevap, tartışma, laboratuvar
16. Hafta
Final Haftası
17. Hafta
Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Öğrenci rehabilitasyon hemşireliği ile ilgili temel rehabilitasyon kavram ve ilkelerini tanımlayabilecek
ÖÇ-2
Rehabilitasyon sürecini ve bu süreci etkileyen faktörleri bilecek ve değerlendirebilecek
ÖÇ-3
Kronik hastalıkların rehabilitasyon sürecinde uygun hemşirelik girişimlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarını yürütebilecek
Program Çıktıları
PÇ-1
Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-2
Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir.
PÇ-3
Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular.
PÇ-4
Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur.
PÇ-5
Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır.
PÇ-6
Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-7
Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir.
PÇ-8
Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir.
PÇ-9
Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÇ-11
Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÇ-12
Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur.
PÇ-13
Kazandığı temel mesleki değerleri korur.
PÇ-14
Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır.