Bu derste öğrencilerin EKG’nin temel prensiplerini kavraması ve kardiyak ritim değişikliklerini saptayarak yorumlaması hedeflenmiştir.
Ön Koşullar
Yoktur
Eş Koşullar
Yoktur
Özel Koşullar
Yoktur
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönemde açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, grup çalışması, vaka analizi
Temel Kaynaklar
-Enç N. (Editör) Kardiyovasküler Hemşirelik, Nobel Tıp Kitabevleri, 2023.
- Goldberger A.L. Klinil elektrokardiyografi. Öncül A, Aslanger E. (çeviri editörü) Nobel Tıp Kitabevleri, 2014.
Diğer Kaynaklar
- Fak A. EKG akıl notları. Güneş Tıp Kitabevleri, 2016.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin tanıtımı
Kalbin ileti sistemi
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
2. Hafta
EKG’nin temel prensipleri
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
3. Hafta
Bradiaritmiler
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
4. Hafta
Atriyoventriküler bloklar
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
5. Hafta
Taşikardiler-I: Dar QRS kompleksli
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
6. Hafta
Taşikardiler-II: Geniş QRS kompleksli
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
7. Hafta
Atriyal fibrilasyon ve atriyal flutter
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Akut koroner sendromlar
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
10. Hafta
Elektrolit bozukluklarında EKG’de izlenen değişiklikler
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
11. Hafta
Bazı spesifik durumlarda izlenen EKG değişiklikleri: Dal blokları
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
12. Hafta
EKG analizi
Grup çalışması, vaka analizi
13. Hafta
EKG analizi
Grup çalışması, vaka analizi
14. Hafta
Dersin değerlendirilmesi
Soru-cevap
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Kalbin ileti sistemini bilir.
ÖÇ-2
EKG’nin temel prensiplerini bilir.
ÖÇ-3
EKG çekilmesi ve yorumlanmasını bilir.
ÖÇ-4
Ölümcül ritimler başta olmak üzere kardiyak ritim değişikliklerini tanır ve buna yönelik hemşirelik girişimlerini uygular.
Program Çıktıları
PÇ-1
Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-2
Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir.
PÇ-3
Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular.
PÇ-4
Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur.
PÇ-5
Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır.
PÇ-6
Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-7
Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir.
PÇ-8
Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir.
PÇ-9
Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÇ-11
Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÇ-12
Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur.
PÇ-13
Kazandığı temel mesleki değerleri korur.
PÇ-14
Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır.