|
|
|
Psikolojiye Giriş
Ders Kodu | Yarıyıl |
Ders Adı |
T/U/L |
Türü |
Öğrenim Dili |
AKTS |
HEM4013 |
|
Psikolojiye Giriş |
2/0/0 |
SA |
Türkçe |
3 |
|
Dersin Amacı |
İnsan davranışının nedenleri ve davranışın bilimsel olarak açıklanabilmesi |
Ön Koşullar |
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır. |
Eş Koşullar |
Dersin ek koşulu bulunmamaktadır. |
Özel Koşullar |
Dersin özel koşulu bulunmamaktadır. |
Öğretim Üyeleri |
Prof.Dr. Asiye Gül |
Asistanlar |
|
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Ders bu dönemde açılmamıştır. |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
- |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Anlatım, Soru-cevap |
Temel Kaynaklar |
-Richard J. Gering – Philip G. Zimbarto. (2013). Psikoloji ve Yaşam. Ankara: Nobel yayın dağ. ve pazarlama |
Diğer Kaynaklar |
- |
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Bilim nedir? Bilimsel Yöntem, Psikolojinin kullandığı bilimsel yöntemler |
Anlatım, Soru-cevap |
2. Hafta |
Psikolojinin uygulanama alanları |
Anlatım, Soru-cevap |
3. Hafta |
Davranışın Biyolojik Temelleri |
Anlatım, Soru-cevap |
4. Hafta |
Davranışın Biyolojik Temelleri |
Anlatım, Soru-cevap |
5. Hafta |
Davranışın Biyolojik Temelleri ve Psikotik ilaçların davranışa etkisi |
Anlatım, Soru-cevap |
6. Hafta |
Duyum ve Algılama |
Anlatım, Soru-cevap |
7. Hafta |
Duyum ve Algılama |
Anlatım, Soru-cevap |
8. Hafta |
Arasınav |
|
9. Hafta |
Motivasyon (güdülenme) |
Anlatım, Soru-cevap |
10. Hafta |
Motivasyon (güdülenme) |
Anlatım, Soru-cevap |
11. Hafta |
Duygu- Stres ve Sağlık |
Anlatım, Soru-cevap |
12. Hafta |
Duygu- Stres ve Sağlık |
Anlatım, Soru-cevap |
13. Hafta |
Sosyal Psikoloji |
Anlatım, Soru-cevap |
14. Hafta |
Sosyal Psikoloji |
Anlatım, Soru-cevap |
15. Hafta |
Sosyal Psikoloji |
Anlatım, Soru-cevap |
16. Hafta |
|
|
17. Hafta |
|
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Ölçüt Tipleri |
Adet |
Yüzdesi(%) |
Ara sınav(lar) |
1 |
40 |
Final |
1 |
60 |
ÖÇ-1 | İnsan davranışını bilimsel olarak anlar ve açıklar. | ÖÇ-2 | Psikoloji biliminin önemini ve psikoloji bilimi ile diğer bilimler arasındaki ilişkiyi kavrar. | ÖÇ-3 | Davranış bozukluklarını tanımlar ve savunma mekanizmalarını kavrar | ÖÇ-4 | Gelişim dönemlerine özgü bilgiyi kullanır. | ÖÇ-5 | Öğrenme, algılama ve güdülenmeyi kavrar. |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir. | PÇ-2 | Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir. | PÇ-3 | Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular. | PÇ-4 | Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur. | PÇ-5 | Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır. | PÇ-6 | Etkili iletişim becerilerini kullanır. | PÇ-7 | Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir. | PÇ-8 | Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir. | PÇ-9 | Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir. | PÇ-10 | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | PÇ-11 | Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | PÇ-12 | Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur. | PÇ-13 | Kazandığı temel mesleki değerleri korur. | PÇ-14 | Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır. |
|
|
Alan Yeterlilikleri Matrisi |
-- |
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | ÖÇ 1 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 2 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 3 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 4 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 5 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|