Lisans
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Fizyoloji

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
HEM1003 1 Fizyoloji 2/0/2 Z Türkçe 5
Dersin Amacı
İnsan vücudundaki organları,sistemleri, hücreler ve biyomoleküllerin kimyasal ya da fiziksel fonksiyonlarını tanımlayabilmek.
Ön Koşullar -Yok
Eş Koşullar -Yok
Özel Koşullar -Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Meltem Yılmaz Coşar
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Teorik: Çarşamba 09:00-09:45, 10:00-10:45. Laboratuvar: Çarşamba, 11:00-11:45- 12:00-12:45. Şirinevler Yerleşkesi, CB-01-01.
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba 09:00-09:45, 10:00-10:45. Şirinevler Yerleşkesi CB-02-02
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Sözlü anlatım, power point sunumu, soru-cevap, tartışma, laboratuvar uygulaması,video
Temel Kaynaklar - Yeğen BÇ. Yüksek Okullar İçin Fizyoloji. ISBN: 9789754112696,Nobel Tıp Kitabevi,2014
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Fizyolojiye Giriş Sözlü anlatım, power point sunumu, soru-cevap, tartışma, laboratuvar uygulaması
2. Hafta Hücre ve Doku Fizyolojisi Sözlü anlatım, power point sunumu, soru-cevap, tartışma, laboratuvar uygulaması
3. Hafta Kas-Hareket Sistemi Fizyolojisi Sözlü anlatım, power point sunumu, soru-cevap, tartışma, laboratuvar uygulaması
4. Hafta Kan ve İmmün Sistem Fiyolojisi Sözlü anlatım, power point sunumu, soru-cevap, tartışma, laboratuvar uygulaması
5. Hafta Dolaşım Sistemi Fizyolojisi Sözlü anlatım, power point sunumu, soru-cevap, tartışma, laboratuvar uygulaması
6. Hafta Solunum Sistemi Fizyolojisi Sözlü anlatım, power point sunumu, soru-cevap, tartışma, laboratuvar uygulaması
7. Hafta Sindirim Sistemi Fizyolojisi Sözlü anlatım, power point sunumu, soru-cevap, tartışma, laboratuvar uygulaması
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Boşaltım Sistemi Fizyolojisi Sözlü anlatım, power point sunumu, soru-cevap, tartışma, laboratuvar uygulaması
10. Hafta Endokrin Sistemi Fizyolojisi Sözlü anlatım, power point sunumu, soru-cevap, tartışma, laboratuvar uygulaması
11. Hafta Duyular Sözlü anlatım, power point sunumu, soru-cevap, tartışma, laboratuvar uygulaması
12. Hafta Üreme Sistemi Fizyolojisi Sözlü anlatım, power point sunumu, soru-cevap, tartışma, laboratuvar uygulaması
13. Hafta Merkezi Sinir Sistemi Fizyolojisi Sözlü anlatım, power point sunumu, soru-cevap, tartışma, laboratuvar uygulaması
14. Hafta Dersin Değerlendirilmesi Sözlü anlatım, power point sunumu, soru-cevap, tartışma, laboratuvar uygulaması
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Hücre ve dokuların yapı ve işleyişini tanımlar.
ÖÇ-2Uyarılabilen hücreleri ve biyoelektrik potansiyelleri açıklayabilir.
ÖÇ-3Organ ve sistemlerin fonksiyonlarını tanımlar.
ÖÇ-4Organizmanın bölümleri (hücre-doku- organ-sistem) arasındaki iletişimi ve etkileşimi açıklayabilir.
ÖÇ-5Vücuttaki hücre, doku, organ ve sistemlerde oluşabilecek işlev bozukluklarında görülebilecek patolojileri açıklayabilir.
ÖÇ-6Bir bütün olarak organizmanın çevreyle olan ilişkisini açıklayabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-2Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir.
PÇ-3Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular.
PÇ-4Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur.
PÇ-5Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır.
PÇ-6Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-7Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir.
PÇ-8Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir.
PÇ-9Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir.
PÇ-10Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÇ-11Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÇ-12Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur.
PÇ-13Kazandığı temel mesleki değerleri korur.
PÇ-14Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5              
ÖÇ 6