Bu dersin amacı öğrencilere enfeksiyon etkenlerinin özellikleri ve enfeksiyon oluşumu, bulaşıcı hastalıklardan korunma önlemleri, bulaşıcı hastalıkların klinik bulguları, kontrolü, tanı, tedavi ve hemşirelik yönetimi konusunda bilgi ve klinik uygulamaya yönelik beceri kazandırmaktır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Öğrencilerin teorik derslerde %70 devam zorunluluğu bulunmaktadır.
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr. Üyesi Kübra İncirkuş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 11:00-12:45, Şirinevler Yerleşkesi C Blok CB0202
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dr.Öğr. Üyesi Kübra İncirkuş, Salı, 13.00-14.00, Şirinevler Yerleşkesi C Blok
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası.
Temel Kaynaklar
- Friedman C, Arbor A (Eds.). IFIC basic concepts of infection control. 3rd ed. Portadown: International Federation of Infection Control; 2016.
- Görak G, Savaşer S, Yıldız S (editörler). Bulaşıcı Hastalıklar Hemşireliği. İstanbul Tıp Kitabevi. 2011.
- WHO, Standard precautions for the prevention and control of infections. 2022.
- CDC, Core infection prevention and control practices for safe healthcare delivery in all settings-recommendations of the HICPAC. 2017.
Diğer Kaynaklar
-T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Eğitimi Genel Müdürlüğü, Eğitimciler için Eğitim Rehberi: Bulaşıcı Hastalıklar ve Korunma Modülleri. Yayın no: 722, Ankara. 2008.
-Sağlık Bakanlığı Aşı Portalı
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Bulaşıcı Hastalıklara Giriş
Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası.
2. Hafta
Sağlık ve hastalığın ölçülmesi ve temel kavramlar
Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası
3. Hafta
Enfeksiyon kontrolü ve korunma önlemleri
Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası
4. Hafta
Bağışıklama
Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası
5. Hafta
Hastane enfeksiyonları ve korunma önlemleri
Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası
6. Hafta
Solunum yolu ile bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve hemşirelik yönetimi-1
Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası
7. Hafta
Solunum yolu ile bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve hemşirelik yönetimi-2
Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Sindirim yolu ile bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve hemşirelik yönetimi
Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası
10. Hafta
Cinsel yol ile bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve hemşirelik yönetimi
Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası
11. Hafta
Deri ve mukoza yolu ile bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve hemşirelik yönetimi
Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası
12. Hafta
Kan ve diğer yollar ile bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve hemşirelik yönetimi
Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası
13. Hafta
Vektörler ile bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve hemşirelik yönetimi
Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası
14. Hafta
Zoonozlar ile bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve hemşirelik yönetimi
Dersin değerlendirilmesi
Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası
15. Hafta
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Enfeksiyon etkenlerini ve oluşumunu bilir.
ÖÇ-2
Bulaşıcı hastalıklardan korunmada alınması gereken önemleri bilir.
ÖÇ-3
Aşılamanın önemini ve aşılama takvimini bilir.
ÖÇ-4
Toplumda sık karşılaşılan bulaşıcı hastalıkların kontrolü, tanı, tedavi ve hemşirelik yönetimini bilir.
ÖÇ-5
Hastane enfeksiyonları ve alınacak önlemleri, enfeksiyon kontrol komitesi ve enfeksiyon hemşiresinin rolünü bilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-2
Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir.
PÇ-3
Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular.
PÇ-4
Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur.
PÇ-5
Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır.
PÇ-6
Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-7
Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir.
PÇ-8
Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir.
PÇ-9
Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÇ-11
Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÇ-12
Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur.
PÇ-13
Kazandığı temel mesleki değerleri korur.
PÇ-14
Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır.