Lisans
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Akademik İngilizce II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
HEM4006 4 Akademik İngilizce II 3/0/0 Z İngilizce 3
Dersin Amacı
Dersin genel amacı hemşirelik alanında istihdam edilecek öğrencilerin iş yaşamlarında İngilizce iletişim ortamında alan odaklı kelime bilgisi ve bağlamları ekleyerek dili etkin kullanabilmesini sağlamaktır. Ayrıca, okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerilerinin alan odaklı konular işlenerek aşama aşama iyileştirimesi hedeflenmektedir. İlgili becerilerin geliştirilebilmesi için okuduğunu anlama, terminoloji ve dinlediğini anlama çalışmalarının yanı sıra öğrencilerin yazılı ve sözlü ürünler çıkarılmaları beklenmektedir. Dersi alan öğrencileri(n) ayrıca; okuma becerilerini geliştirmeyi, eleştirel düşünmeye teşvik etmeyi, okur-yazar olarak farkındalıklarını arttırmayı, etkili iletişimciler haline getirmeyi, dönemin sonunda, sözlü ve yazılı olarak dili bağlamında anlayabilmelerini,sözlü ve yazılı iletişim kurup sürdürebilmelerini hedeflemektedir
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Sinan Bataklar
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 10:00-12:45, Bahçelievler yerleşkesi, CB B2
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma, Bahçelievler yerleşkesi, YDB-706, 10:00-11:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
Temel Kaynaklar -Evans, V & Salcido, K (2011) Nursing, Express Publishing, Berkshire, UK
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Yaralanmalara müdahale teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
2. Hafta Tıbbi örnekler ve testler teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
3. Hafta Hastaların taburcu edilmesi teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
4. Hafta Doğum hemşireliği teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
5. Hafta Pediatri hemşireliği teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
6. Hafta Cerrahi hemşireliği teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
7. Hafta Evde bakım hemşireliği teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
8. Hafta Kamu sağlığı hemşireliği teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
9. Hafta Hasta ve hasta yakınları ile iletişim teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
10. Hafta Kronik ve akut durumlar teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
11. Hafta Diyabet teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
12. Hafta Kanser teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
13. Hafta Kalp hastalıkları teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
14. Hafta Travma ve triyaj teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Kısa sınav(lar) 2 20
Final 1 50


ÖÇ-1Sağlık ile ilgili konularda İngilizce fikir üretip tartışabilir.
ÖÇ-2Sağlıkla ilgili gündelik yaşamda gerçekleşebilecek durumları/olayları dinleyebilir.
ÖÇ-3Hastayı belli bir süre izleyip tıbbi belgeleri kaydedebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-2Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir.
PÇ-3Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular.
PÇ-4Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur.
PÇ-5Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır.
PÇ-6Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-7Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir.
PÇ-8Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir.
PÇ-9Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir.
PÇ-10Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÇ-11Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÇ-12Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur.
PÇ-13Kazandığı temel mesleki değerleri korur.
PÇ-14Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3