Lisans
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Eğitimde Drama

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
HEM4007 Eğitimde Drama 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
 Drama tekniklerini kullanarak eğitim programoını planlama, uygulama bilgi ve becerisini kazanmak.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Hülya Aydın
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu dönemde açılmamıştur.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Sözlü anlatım, soru - cevap yöntemi, rol play uygulama, tartışma
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma, Grup Kurallarının Oluşturulması, Dramanın Tanımları, Drama Ve Tiyatro Arasındaki Farklar, İçerik Sözlü anlatım Soru - cevap yöntemi
2. Hafta Psikodrama, Yaratıcı Drama, Drama-Oyun Ve Eğitsel Dramanın Tanımı Ve İçeriği, Eğitimde Yaratıcı Dramanın Planlanması, Örnek Uygulama. Sözlü anlatım Soru - cevap yöntemi
3. Hafta Drama Uygulamalarının Tarihsel Gelişimi, Türkiye’de Dramanın Tarihsel Gelişimi, Örnek Uygulama. Sözlü anlatım Soru - cevap yöntemi
4. Hafta Isınma, Grup/Protogonist Oyunu Dramanın Uygulama Aşamaları, Dramanın Yapılandırılması, Örnek Uygulama. Sözlü anlatım Soru - cevap yöntemi Tartışma Uygulama
5. Hafta Isınma, Grup/Protogonist Oyunu Drama 'Nın Yaş Gruplarına Ve Uygulama Alanlarına Göre Sınıflandırılması, Dramanın Bileşenleri, Örnek Uygulama. Sözlü anlatım Soru - cevap yöntemi
6. Hafta Isınma, Grup/Protogonist Oyunu Drama Öğretmenin Nitelikleri, Öğretmenin Karşılaşabileceği Sorunlar, Öğrenme Öğretme Yöntemi Olarak Drama, Örnek Uygulama. Sözlü anlatım Soru - cevap yöntemi
7. Hafta Isınma, Grup/Protogonist Oyunu Psikodramada Temel Teknikler (Eşleme, Rol Değişimi, Ayna, Vb.) Sözlü anlatım Soru - cevap yöntemi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Psikodramada Kullanılan Teknikler ( Sesin Kullanımı, Doğaçlama, Rol Oynama, Duvardaki Rol, Kostüm, Günlük-Mektup-Hatıra Defteri, Rol İçinde Yazma, Fotoğraf Karesi, Küçük Grupla Drama, Ritüel, Geri Gidiş-İleri Kayış, Lider/ Öğretmen Rolde) ,Uygulama Örneği. Sözlü anlatım Soru - cevap yöntemi Uygulama
10. Hafta Dramada Kullanılan Teknikler (Toplantı,Toplu Çizim, Oyun, Tamamlanmamış Materyal, Harita-Şema Çizimi, Simülasyon, Telefon Görüşmesi, Uzman Görüşü, Görüşme-Sorgu, Tüm Grupla Drama, Röportaj), Uygulama Örneği. Sözlü anlatım Soru - cevap yöntemi Uygulama
11. Hafta Isınma, Grup/Protogonist Oyunu Psikodramada Temel Öğeler (Sahne, Protogonist, Yardımcı Ego, Grup, Vb.) Sözlü anlatım Soru - cevap yöntemi
12. Hafta Psikodrama Uygulamaları (Öğrenci Uygulamaları) Rol play uygulaması
13. Hafta Psikodrama Uygulamaları (Öğrenci Uygulamaları) Rol play uygulaması
14. Hafta Psikodrama Uygulamaları (Öğrenci Uygulamaları) Rol play uygulaması
15. Hafta Final Sınav Haftası
16. Hafta Final Sınav Haftası
17. Hafta Final Sınav Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Dramanın tanımı ve tarihçesini tanımlar.
ÖÇ-2Drama türleri arasındaki farkları açıklar.
ÖÇ-3Oyun ve dramanın yaş gruplarına göre gelişim ve eğitimdeki önemi ve yararlarını açıklar. 
ÖÇ-4Drama tekniği ve eğitsel drama türlerini tanımlar.
ÖÇ-5Ders planları içerisine eğitsel drama etkinliklerini yerleştirebilir.
ÖÇ-6Yaparak, yaşayarak öğrenmede dramadan yararlanır.
ÖÇ-7Güven kazanma, uyum sağlama, beş duyuyu kullanma, gözlem yetisini geliştirir.
ÖÇ-8Özgürce oyun kurma; bireysel ve grup yaratıcılığını ortaya çıkarır.
Program Çıktıları
PÇ-1Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-2Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir.
PÇ-3Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular.
PÇ-4Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur.
PÇ-5Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır.
PÇ-6Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-7Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir.
PÇ-8Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir.
PÇ-9Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir.
PÇ-10Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÇ-11Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÇ-12Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur.
PÇ-13Kazandığı temel mesleki değerleri korur.
PÇ-14Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5              
ÖÇ 6              
ÖÇ 7              
ÖÇ 8