Drama tekniklerini kullanarak eğitim programoını planlama, uygulama bilgi ve becerisini kazanmak.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Hülya Aydın
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönemde açılmamıştur.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, soru - cevap yöntemi, rol play uygulama, tartışma
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma, Grup Kurallarının Oluşturulması, Dramanın Tanımları, Drama Ve Tiyatro Arasındaki Farklar, İçerik
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
2. Hafta
Psikodrama, Yaratıcı Drama, Drama-Oyun Ve Eğitsel Dramanın Tanımı Ve İçeriği, Eğitimde Yaratıcı Dramanın Planlanması, Örnek Uygulama.
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
3. Hafta
Drama Uygulamalarının Tarihsel Gelişimi, Türkiye’de Dramanın Tarihsel Gelişimi, Örnek Uygulama.
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
4. Hafta
Isınma, Grup/Protogonist Oyunu Dramanın Uygulama Aşamaları, Dramanın Yapılandırılması, Örnek Uygulama.
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma
Uygulama
5. Hafta
Isınma, Grup/Protogonist Oyunu Drama 'Nın Yaş Gruplarına Ve Uygulama Alanlarına Göre Sınıflandırılması, Dramanın Bileşenleri, Örnek Uygulama.
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
6. Hafta
Isınma, Grup/Protogonist Oyunu Drama Öğretmenin Nitelikleri, Öğretmenin Karşılaşabileceği Sorunlar, Öğrenme Öğretme Yöntemi Olarak Drama, Örnek Uygulama.
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
7. Hafta
Isınma, Grup/Protogonist Oyunu Psikodramada Temel Teknikler (Eşleme, Rol Değişimi, Ayna, Vb.)
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Psikodramada Kullanılan Teknikler ( Sesin Kullanımı, Doğaçlama, Rol Oynama, Duvardaki Rol, Kostüm, Günlük-Mektup-Hatıra Defteri, Rol İçinde Yazma, Fotoğraf Karesi, Küçük Grupla Drama, Ritüel, Geri Gidiş-İleri Kayış, Lider/ Öğretmen Rolde) ,Uygulama Örneği.
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Uygulama
10. Hafta
Dramada Kullanılan Teknikler (Toplantı,Toplu Çizim, Oyun, Tamamlanmamış Materyal, Harita-Şema Çizimi, Simülasyon, Telefon Görüşmesi, Uzman Görüşü, Görüşme-Sorgu, Tüm Grupla Drama, Röportaj), Uygulama Örneği.
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Uygulama
11. Hafta
Isınma, Grup/Protogonist Oyunu Psikodramada Temel Öğeler (Sahne, Protogonist, Yardımcı Ego, Grup, Vb.)
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
12. Hafta
Psikodrama Uygulamaları (Öğrenci Uygulamaları)
Rol play uygulaması
13. Hafta
Psikodrama Uygulamaları (Öğrenci Uygulamaları)
Rol play uygulaması
14. Hafta
Psikodrama Uygulamaları (Öğrenci Uygulamaları)
Rol play uygulaması
15. Hafta
Final Sınav Haftası
16. Hafta
Final Sınav Haftası
17. Hafta
Final Sınav Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Dramanın tanımı ve tarihçesini tanımlar.
ÖÇ-2
Drama türleri arasındaki farkları açıklar.
ÖÇ-3
Oyun ve dramanın yaş gruplarına göre gelişim ve eğitimdeki önemi ve yararlarını açıklar.
ÖÇ-4
Drama tekniği ve eğitsel drama türlerini tanımlar.
ÖÇ-5
Ders planları içerisine eğitsel drama etkinliklerini yerleştirebilir.
ÖÇ-6
Yaparak, yaşayarak öğrenmede dramadan yararlanır.
ÖÇ-7
Güven kazanma, uyum sağlama, beş duyuyu kullanma, gözlem yetisini geliştirir.
ÖÇ-8
Özgürce oyun kurma; bireysel ve grup yaratıcılığını ortaya çıkarır.
Program Çıktıları
PÇ-1
Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-2
Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir.
PÇ-3
Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular.
PÇ-4
Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur.
PÇ-5
Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır.
PÇ-6
Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-7
Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir.
PÇ-8
Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir.
PÇ-9
Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÇ-11
Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÇ-12
Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur.
PÇ-13
Kazandığı temel mesleki değerleri korur.
PÇ-14
Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır.