Öğrencinin eleştirel düşünmenin tanımı yapabilmesi, eleştirel düşünmenin hemşirelikteki yeri ve önemini kavrayabilmesi, eleştirel düşünme yöntemlerini hemşirelik bakım sürecine entegre edebilmesi, eleştirel düşünme, dinleme, okuma ve yazmayı öğrenebilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Uzm. Hem. Figen Çalışkan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, soru - cevap yöntemi, tartışma, uygulama.
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Düşünme ve Eleştirel Düşünme
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
2. Hafta
Eleştirel Düşünme İle İlgili Temel Kavramlar
Sözlü anlatım
3. Hafta
Eleştirel Düşünme Süreci ve Özellikleri
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
4. Hafta
Eleştirel Dinleme
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
5. Hafta
Eleştirel Okuma
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Uygulama
6. Hafta
Eleştirel Düşünme Modelleri
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Uygulama
7. Hafta
Problem Çözme Teknikleri
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Eleştirel Düşünmede Altı Şapka Düşünme Tekniği
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Uygulama
10. Hafta
Eleştirel Düşünmenin Bireysel Yaşamdaki Yeri ve Önemi
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Uygulama
11. Hafta
Hemşirelikte Eleştirel Düşünme
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
12. Hafta
Hemşirelikte Eleştirel Düşünme ve Karar Verme Süreci
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
13. Hafta
Hemşirelikte Eleştirel Düşünme ve Kanıta Dayalı Uygulamalar
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Uygulama
14. Hafta
Hemşirelikte Eleştirel Düşünme ile ilgili Yapılmış Yayınlar
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Uygulama
15. Hafta
Final Sınav Haftası
16. Hafta
Final Sınav Haftası
17. Hafta
Final Sınav Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Eleştirel düşünme ile ilgili temel kavramları öğrenir ve bunları hemşirelik ile pekiştirebilir.
ÖÇ-2
Eleştirel okuma, dinleme ve yazmayı kullanabilir.
ÖÇ-3
Hemşirelik bakımında karar verme sürecini yönetebilir.
ÖÇ-4
Eleştirel düşünmenin hemşirelik mesleğindeki yeri ve önemi hakkında tartışabilir.
ÖÇ-5
Eleştirel düşünme sürecini açıklayabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-2
Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir.
PÇ-3
Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular.
PÇ-4
Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur.
PÇ-5
Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır.
PÇ-6
Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-7
Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir.
PÇ-8
Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir.
PÇ-9
Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÇ-11
Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÇ-12
Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur.
PÇ-13
Kazandığı temel mesleki değerleri korur.
PÇ-14
Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır.