Kardiyovasküler sistemi tanımlayabilen, Kardiyovasküler hastalıklarda tanı, tedavi ve rehabilitasyon süreci hakkında bilgi sahibi olan, kardiyovasküler hastalıklara uygun hemşirelik bakımı verebilen hemşireler yetiştirmek.
Ön Koşullar
-Yok
Eş Koşullar
-Yok
Özel Koşullar
-Yok
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönemde açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü anlatım, vaka analizi, soru-cevap, beyin fırtınası, tartışma, laboratuvar uygulaması
Temel Kaynaklar
-
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Kardiyovasküler anatomi ve fizyoloji
Sözlü anlatım, vaka analizi, soru-cevap, beyin fırtınası, tartışma, laboratuvar uygulaması
2. Hafta
Kardiyovasküler sistem değerlendirmesi ve hasta tanılama
Sözlü anlatım, vaka analizi, soru-cevap, beyin fırtınası, tartışma, laboratuvar uygulaması
3. Hafta
Kardiyovasküler hastalıklarda tanı yöntemleri
Sözlü anlatım, vaka analizi, soru-cevap, beyin fırtınası, tartışma, laboratuvar uygulaması
4. Hafta
Hipertansiyon ve hemşirelik bakımı
Sözlü anlatım, vaka analizi, soru-cevap, beyin fırtınası, tartışma, laboratuvar uygulaması
5. Hafta
Akut koroner sendromlar ve hemşirelik bakımı
Sözlü anlatım, vaka analizi, soru-cevap, beyin fırtınası, tartışma, laboratuvar uygulaması
6. Hafta
Kalp yetersizliği ve hemşirelik bakımı
Sözlü anlatım, vaka analizi, soru-cevap, beyin fırtınası, tartışma, laboratuvar uygulaması
7. Hafta
Aritmi ve ileti bozuklukları
Sözlü anlatım, vaka analizi, soru-cevap, beyin fırtınası, tartışma, laboratuvar uygulaması
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Girişimsel kardiyoloji ve hemşirelik
Sözlü anlatım, vaka analizi, soru-cevap, beyin fırtınası, tartışma, laboratuvar uygulaması
10. Hafta
Konjenital hastalıklar ve hemşirelik bakımı
Sözlü anlatım, vaka analizi, soru-cevap, beyin fırtınası, tartışma, laboratuvar uygulaması
11. Hafta
Kapak hastalıkları ve hemşirelik bakımı
Sözlü anlatım, vaka analizi, soru-cevap, beyin fırtınası, tartışma, laboratuvar uygulaması
12. Hafta
Romatizmal hastalıklar ve hemşirelik bakımı
Sözlü anlatım, vaka analizi, soru-cevap, beyin fırtınası, tartışma, laboratuvar uygulaması
13. Hafta
Kardiyovasküler ilaçlar
Sözlü anlatım, vaka analizi, soru-cevap, beyin fırtınası, tartışma, laboratuvar uygulaması
14. Hafta
Kardiyak rehabilitasyon
Sözlü anlatım, vaka analizi, soru-cevap, beyin fırtınası, tartışma, laboratuvar uygulaması
15. Hafta
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Kardiyovasküler sistemin tanılamasını yapabilir.
ÖÇ-2
Kardiyovasküler hastalıklarda tanı, tedavi rehabilitasyon süreci hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-3
Kardiyovasküler hastalığı olan bireye uygun hemşirelik bakımı verebilir.
ÖÇ-4
Hasta ve/veya ailesine hasta eğitimi ve danışmanlık yapabilir.
ÖÇ-5
Kardiyovasküler hastalıklardan korunmada hemşirenin rolü ve önemini kavrar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-2
Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir.
PÇ-3
Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular.
PÇ-4
Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur.
PÇ-5
Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır.
PÇ-6
Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-7
Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir.
PÇ-8
Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir.
PÇ-9
Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÇ-11
Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÇ-12
Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur.
PÇ-13
Kazandığı temel mesleki değerleri korur.
PÇ-14
Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır.