2023-2024 Akademik Yıl 2022-2023 Akademik Yıl 2021-2022 Akademik Yıl 2020-2021 Akademik Yıl 2019-2020 Akademik Yıl 2018-2019 Akademik Yıl 2017-2018 Akademik Yıl 2016-2017 Akademik Yıl 2015-2016 Akademik Yıl 2014-2015 Akademik Yıl 2013-2014 Akademik Yıl 2012-2013 Akademik Yıl
Halk Sağlığı Hemşireliği
Ders Kodu Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
HEM7001
7
Halk Sağlığı Hemşireliği
4/8/2
Z
Türkçe
11
Dersin Amacı
Halk sağlığı hemşireliğinin temel bilgi, kavram ve ilkelerini kavrayan ve profesyonel hemşirelik rollerini toplumun farklı demografik yapısına sahip bütün grublarına uygulayabilen hemşireler yetiştirmek.
Ön Koşullar
-Hemşirelik esasları (HEM2001) dersini tamamlamış olmak.
Eş Koşullar
-Yok
Özel Koşullar
-Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Kübra İncirkuş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma: 10:00-16:00, Şirinevler Yerleşkesi, Hemşirelik Temel Eğitim Laboratuvarı
Çarşamba 08:00-16:00 Klinik Uygulama
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dr. Öğr. Üyesi Kübra İncirkuş, Cuma günü, Şirinevler Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, klinik ve laboratuvar uygulaması, vaka analizi, beyin fırtınası
Temel Kaynaklar
-
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ülkemizde ve Dünyada Halk Sağlığı Hizmetlerinin Gelişimi
Halk Sağlığı Hemşireliğinin Tarihsel Gelişimi
Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, klinik ve laboratuvar uygulaması, vaka analizi, beyin fırtınası
2. Hafta
Halk Sağlığı Hemşireliğinde Hemşirelik Süreci
Halk Sağlığı Hemşiresinin Rol ve Sorumlulukları, Yeterlilikleri
Sağlığı Koruma Düzeyleri
Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, klinik ve laboratuvar uygulaması, vaka analizi, beyin fırtınası
3. Hafta
Toplumu Tanılama, Planlama ve Uygulama
Halk Sağlığı Hemşireliğinde Sağlığın Geliştirilmesi
Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, klinik ve laboratuvar uygulaması, vaka analizi, beyin fırtınası
4. Hafta
Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları/Sağlık Eğitimi ve Danışmanlık,
Omaha Sistemi
Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, klinik ve laboratuvar uygulaması, vaka analizi, beyin fırtınası
5. Hafta
Sağlık Taramaları ve Erken Tanı
Gebe-Loğusa Sağlığı ve İzlemi
Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, klinik ve laboratuvar uygulaması, vaka analizi, beyin fırtınası
6. Hafta
Bebek- Çocuk Sağlığı ve İzlemi
Kadın Sağlığı ve İzlemi
Erkek Sağlığı ve İzlemi
Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, klinik ve laboratuvar uygulaması, vaka analizi, beyin fırtınası
7. Hafta
Bağışıklama
Bulaşıcı – Kronik Hastalıklar ve Epidemiyoloji
Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, klinik ve laboratuvar uygulaması, vaka analizi, beyin fırtınası
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Halk Sağlığı Hemşireliğinde Aile Sağlığı
Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, klinik ve laboratuvar uygulaması, vaka analizi, beyin fırtınası
10. Hafta
Evde Bakımda Halk Sağlığı Hemşireliği
Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, klinik ve laboratuvar uygulaması, vaka analizi, beyin fırtınası
11. Hafta
Okul Sağlığı Hemşireliği
Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, klinik ve laboratuvar uygulaması, vaka analizi, beyin fırtınası
12. Hafta
İş Sağlığı Hemşireliği
Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, klinik ve laboratuvar uygulaması, vaka analizi, beyin fırtınası
13. Hafta
Hassas, İncinebilir, Dezavantajlı Gruplar Risk Değerlendirme ve Halk Sağlığı Hemşireliği Girişimleri
Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, klinik ve laboratuvar uygulaması, vaka analizi, beyin fırtınası
14. Hafta
Halk Sağlığı Hemşireliğinde Afet ve Olağandışı Durumlar
Çevre Sağlığı ve Çevre Sağlığı Hemşireliği
Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, klinik ve laboratuvar uygulaması, vaka analizi, beyin fırtınası
15. Hafta
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Uygulama
1
30
Final
1
50
ÖÇ-1 Halk sağlığı temel felsefesini kavrar ve hizmet sunumunda hemşirenin rolünü tanımlar. ÖÇ-2 Halk sağlığı temel kavram ve tanımlarını bilir. ÖÇ-3 Toplumun demografik yapısını ve özellikli gruplarını bilir. ÖÇ-4 Toplumun temel sağlık özelliklerini bilir. ÖÇ-5 Toplumun öncelikli sağlık sorunlarını belirleyebilir ve sağlık risklerini azaltan öneriler geliştirebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1 Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir. PÇ-2 Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir. PÇ-3 Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular. PÇ-4 Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur. PÇ-5 Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır. PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır. PÇ-7 Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir. PÇ-8 Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir. PÇ-9 Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. PÇ-11 Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır. PÇ-12 Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur. PÇ-13 Kazandığı temel mesleki değerleri korur. PÇ-14 Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
--
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 ÖÇ 1 ÖÇ 2 ÖÇ 3 ÖÇ 4 ÖÇ 5