Kariyer geliştirme stratejileri doğrultusunda uygun kariyer planlaması yapabilen hemşirelik ilgili kariyer alanları ve fırsatlarına yönelik uygun eğitim programı belirleyen bireyler yetiştirmek.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Meral Madenoğlu Kıvanç
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma, 19:00-20:50, CATS Uzaktan Eğitim Portalı
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası
Temel Kaynaklar
-
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin tanımı ve amaçları
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası
2. Hafta
Kariyer geliştirmenin kavramsal çerçevesi
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası
3. Hafta
Kariyer planlama süreci
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası
4. Hafta
Kendini tanıma
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası
5. Hafta
Kariyer geliştirmede stratejiler
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası
6. Hafta
İş yaşamına hazırlık
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası
7. Hafta
Girişimcilik ve kariyer
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
CV hazırlama
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası
10. Hafta
Hemşirelikte kariyer alanları
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası
11. Hafta
Lisansüstü eğitim programları
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası
12. Hafta
Kamuda kariyer fırsatları
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası
13. Hafta
Özel sektörde kariyer fırsatları
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası
14. Hafta
Bireysel kariyer geliştirme
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası
15. Hafta
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Kariyer geliştirme kavramını açıklar.
ÖÇ-2
Kariyeler geliştirme stratejileri doğrultusunda uygun kariyer planlamasını yapar.
ÖÇ-3
Özgeçmiş hazırlama yöntemlerini bilir.
ÖÇ-4
Hemşirelik ile ilgili kariyer alanlarını ve lisans üstü eğitim programlarını bilir.
ÖÇ-5
Sektörel kariyer fırsatlarını kıyaslar ve değerlendirir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-2
Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir.
PÇ-3
Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular.
PÇ-4
Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur.
PÇ-5
Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır.
PÇ-6
Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-7
Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir.
PÇ-8
Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir.
PÇ-9
Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÇ-11
Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÇ-12
Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur.
PÇ-13
Kazandığı temel mesleki değerleri korur.
PÇ-14
Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır.