|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Tanışma, Dersin Amacı ve Sağlık, Hastalık ve Kültür kavramlarının incelenmesi
|
Sözlü anlatım |
2. Hafta |
Kültürün Sağlığa Etkisi |
Sözlü anlatım |
3. Hafta |
Kültürlerarası Hemşirelik |
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi |
4. Hafta |
Kültürel Duyarlılık |
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi |
5. Hafta |
Kültürel Yeterliliğin Geliştirilmesi |
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma |
6. Hafta |
Kültürlerarası Hemşirelik Modelleri |
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi |
7. Hafta |
Kültürlerarası Hemşirelik ve Etik |
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma |
8. Hafta |
Ara Sınav |
|
9. Hafta |
Hemşirelik Bakımında Kültürlerarası Yaklaşımlar |
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi |
10. Hafta |
Hemşirelik Bakımında Kültürlerarası Yaklaşımlar
(Gebelik ve lohusalık dönemine yönelik kültürel uygulamalar) |
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi |
11. Hafta |
Hemşirelik Bakımında Kültürlerarası Yaklaşımlar
(Yenidoğan dönemine yönelik kültürel uygulamalar) |
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma |
12. Hafta |
Hemşirelik Bakımında Kültürlerarası Yaklaşımlar
(Kronik hastalıklar ve bakımında kültürlerarası yaklaşım) |
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi |
13. Hafta |
Ağrıda kültürlerarası yaklaşım |
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi |
14. Hafta |
Kültürlerarası hemşirelik uygulamalarına yönelik vaka tartışmaları, grup çalışması |
Sözlü anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma |
15. Hafta |
Final Sınav Haftası |
|
16. Hafta |
Final Sınav Haftası |
|
17. Hafta |
Final Sınav Haftası |
|
ÖÇ-1 | Kültürlerarası hemşirelik bakımını ve önemini tanımlar.
| ÖÇ-2 | Kültürlerarası bakımda iletişimin önemini açıklar.
| ÖÇ-3 | Toplumun ve bireyin hastalık ve özel durumlar karşında geliştirdiği kültürel yaklaşımlara duyarlı olur.
| ÖÇ-4 | Çeşitli kültürel geçmişlerden gelen hastaları homojen olarak değerlendirmek için kültürel olarak ilgili verileri toplama konusunda deneyim kazanır. | ÖÇ-5 | Kültürel iletişim, kültürel şok ve kültürel duyarlılığın tanımını yapabilir. |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir. | PÇ-2 | Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir. | PÇ-3 | Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular. | PÇ-4 | Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur. | PÇ-5 | Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır. | PÇ-6 | Etkili iletişim becerilerini kullanır. | PÇ-7 | Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir. | PÇ-8 | Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir. | PÇ-9 | Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir. | PÇ-10 | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | PÇ-11 | Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | PÇ-12 | Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur. | PÇ-13 | Kazandığı temel mesleki değerleri korur. | PÇ-14 | Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır. |
|