Öğrencinin hemşirelik araştırmalarının önemini kavrayabilmesi, akademik yazı türleri arasındaki farkları tanıması ve açıklayabilmesi, akademik yazma temel becerisine sahip olabilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Neriman Zengin
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma günü 11:00-12:50, CATS çevrimiçi platform
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma günü 11:00-12:50, CATS çevrimiçi platform
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, soru - cevap yöntemi, tartışma
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Hemşirelik araştırmalarının önemi
Sözlü Anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma
2. Hafta
Akademik yazı türlerinin tanınması
Sözlü Anlatım
Soru - cevap yöntemi
3. Hafta
Literatür tarama ve veri toplama
Sözlü Anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma
4. Hafta
Başlık, giriş ve amaç yazımı
Sözlü Anlatım
Soru - cevap yöntemi
5. Hafta
Araştırma sorusu ve hipotez kurma
Sözlü Anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma
6. Hafta
Materyal ve metod yazımı
Sözlü Anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma
7. Hafta
Bulgular, grafik, tablo yazımı
Sözlü Anlatım
Soru - cevap yöntemi
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Tartışma yazımı
Sözlü Anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma
10. Hafta
Sonuç ve önerilerin yazımı
Sözlü Anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma
11. Hafta
Kaynakların kullanımı ve yazımı
Sözlü Anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma
12. Hafta
Özet yazımı, anahtar kelime yazımı
Sözlü Anlatım
Soru - cevap yöntemi
13. Hafta
Editöre mektup, hakeme cevap
Sözlü Anlatım
Soru - cevap yöntemi
14. Hafta
Bildiri hazırlama, gönderme ve sunma
Dersin değerlendirilmesi
Sözlü Anlatım
Soru - cevap yöntemi
Tartışma
15. Hafta
Final Sınav Haftası
16. Hafta
Final Sınav Haftası
17. Hafta
Final Sınav Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Hemşirelik araştırmalarının önemini kavrayabilir.
ÖÇ-2
Akademik yazı türlerini bilir, aralarındaki farkları ayırt edebilir.
ÖÇ-3
Temel literatür tarama ve veri toplama yöntemlerini açıklayabilir ve kullanabilir.
ÖÇ-4
Araştırma sorusu sorma ve hipotez kurma becerisini kazanabilir.
ÖÇ-5
Materyal ve metod yazımı, bulgular/grafik/tablo yazımı, tartışma yazımı, sonuç ve öneri yazımı temel becerisine sahip olabilir.
ÖÇ-6
Kaynakça yazım kurallarını bilir ve duğru kaynak yazımı yapabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-2
Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir.
PÇ-3
Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular.
PÇ-4
Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur.
PÇ-5
Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır.
PÇ-6
Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-7
Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir.
PÇ-8
Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir.
PÇ-9
Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÇ-11
Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÇ-12
Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur.
PÇ-13
Kazandığı temel mesleki değerleri korur.
PÇ-14
Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır.