Öğrencilerin problemle karşılaşma, probleme yönelme ve çözebilme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, görsel ve metinler üzerinde çalışarak deneme, yineleme yoluyla sorunu fark etme, görme ve çözme üzerinde durulmakta, değişkenleri yorumlama, çözüm için kullanabilme,çözüm araçları geliştirebilme, çözüm kavramının boyutlarını keşfetme ve fiziksel becerileri zihinsel araçlarla destekleme amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Göknur Sözüneri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 14:00-16:45, Ataköy Yerleşkesi 1C0709
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, 14:00-16:45, Ataköy Yerleşkesi 1C0709
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Tanımlamak, tekrarlamak, adlandırmak, bağlantı kurmak, anlatmak, betimlemek, kendi cümleleriyle ifade etmek, tanımak, açıklamak, ifade etmek, yorumlamak, uygulamak, kullanmak, çözümlemek, karşılaştırmak, ilişkilendirmek, sınıflandırmak, planlamak, önermek, bir araya getirmek, yeniden yapılandırmak, geliştirmek, benzerini yapmak, yargılamak, kıyaslamak, hesaplamak
İşaretlerin dili (Çizgi, leke, renk konularında teorik çerçeve )
Sözlü anlatım
2. Hafta
İşaretlerin dili (Komposizyon, yapı, boşluk ve figure konularında teorik çerçeve)
Sözlü anlatım
3. Hafta
İşaretlerin dili (Yazı, metin ve tipografi konularında teorik çerçeve)
Sözlü anlatım
4. Hafta
İşaretlerin dili - göstergeler dünyası (Her öğrencinin sınıfı için bir işaret ya da sembol önermesi ve her öğrencinin okulu için bir işaret ya da sembol önermesi)
Uygulama
5. Hafta
İşaretlerin dili - göstergeler dünyasına giriş (Yaygın olarak bilinen işaret ve simgeleri toplama, tanıma, karşılaştırma ve analizini yapma -Barış işareti, gamalı haç, davudun yıldızı, acidman vb.)
Sözlü anlatım
6. Hafta
İşaretlerin dili - göstergeler dünyası (Görsel bildirişim araçları, trafik işaretleri, tuvalet kapıları, yön levhaları, hava alanı işaretlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi)
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
İşaretlerin dili - göstergeler dünyası (Türkiye'de kullanılan trafik işaretlerinin incelenmesi uluslararası olanlarla karşılaştırılması, yerel ve global olanlar arasındaki ortaklıkların ve farklılıkların kavranması ve seçilen trafik işaretleri kullanılarak bir öykü oluşturulması)
Uygulama
9. Hafta
İşaretlerin dili - göstergeler dünyası (Her öğrencinin bir arkadaşı için bir sembol ya da işaret önermesi + Her öğrencinin kendisi için bir sembol ya da işaret önermesi)
Uygulama
10. Hafta
İşaretlerin dili - göstergeler dünyası (Bir önceki derste önerilen işaretlerin karşılaştırılarak tartışılması ve 4. haftada sinif ve okul için önerilen işaretlerin yeniden değerlendirilerek kesinleştirilmesi)
Uygulama
11. Hafta
Dilin dili (Türkçede var olmayan ama olması gerektiğine inandığımız bir imla kuralının ya da imla işaretinin yaratılması ve Türkçede var olmayan ama olması gerektiğine inandığınız bir kelime üretilmesi ve Yabancı dillerden Türkçe'ye geçmiş ancak çevirisi olmayan bir kelime için çeviri karşılığı bulunması)
Uygulama
12. Hafta
Dilin dili - göstergeler dünyası (Her öğrencinin kendisi için bir takma isim oluşturması ve Her öğrencinin sınıfı ve okulu için bir takma isim oluşturulması)
Uygulama
13. Hafta
Göstergeler dünyası (Takma isimlerin ve daha önce tasarlanmış / bulunmuş işaret ya da sembollerin eşleştirilerek karşılaştırılması ve tartışılması)
Uygulama
14. Hafta
Göstergeler dünyası (Her öğrencinin kendisine verilen bir ülke bayrağı hakkında araştırma yaparak, ilgili bayrağın hikayesini, üzerinde taşıdığı değerleri ve kavramsal çerçevesini bir sunumla arkadaşlarıyla paylaşması)(Her öğrencinin sınıfı için ve okulu için bir bayrak fikri önermesi ve her öğrencinin kendisi için bir “kişisel bayrak”)
Uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Problem çözme yeteneğini geliştirmek için farklı yöntemler kullanmayı deneyebilecek,
ÖÇ-2
Değişkenlerle karşılaşma, problemi tanıma konusunda çeşitli egzersizler yapabilecek,
ÖÇ-3
Problem karşısında esneklik geliştirebilmek için gerekli araçlarla karşılaştırabilecek,
ÖÇ-4
Problemi çözmeye yarayacak fiziksel beceri ve yeterlilikleri geliştirme yolunda adımlar atabilecek,
ÖÇ-5
Yaratıcı yöntemler geliştirme konusunda güçlü beceriler kazanabilecek
ÖÇ-6
Bu beceriler yoluyla bir özgüven edinebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.