Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Kişilerarası İletişim

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN3102 3 Kişilerarası İletişim 2/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Birçok iletişim biçiminin içinde en etkili biçimde kullanılan kişilerarası iletişimin tanımından ve sınıflandırılmasından yola çıkılarak, kişilerarası iletişim sürecinde karşılaşılan çatışmalar, engeller ve bu engellerin ortadan kaldırılması yönündeki iletişim becerilerinin geliştirilmesi ve tüm bunların bir sistematik içinde öğrenilmesini sağlamak amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğretim Üyesi Gülnur Işıklar
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 09:00-10:45, Ataköy Yerleşkesi Amfi ZA-1
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 09:00-10:45, Ataköy Yerleşkesi Amfi ZA-1
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Öğrencilere kurumsal bilgi aktarılmaktadır. Derslere öğrencilerin de katılımı gerçekleştirilen tartışmalarla ve sunumlarla sağlanmaktadır.
Temel Kaynaklar

Sonuç Alma Sanatı - Joe Vıtale -  Pegasus Yayınları

Etkili İletişim- Alan Barker- nova kitap

Kişilerarası İletişim Prof. Dr. Demet Gürüz, Dr. A. Temel Eğinli Nobel Akademik.  Yay.

Diğer Kaynaklar  Dicleli, A.B. – Akkaya S. Konuşa Konuşa, İstanbul, Mess Yayınları 2000
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış dersi. Sözlü anlatım
2. Hafta İletişim kavramının genel tanımı, iletişim süreci, öğeleri, işleyişi ve kişilerarası iletişimin tanımı Sözlü anlatım
3. Hafta Kişilerarası iletişimin diğer iletişim biçimlerinden faklılıkları ve etkin kılmanın yolları. Sözlü anlatım
4. Hafta Kişilerarası iletişim modelleri I Sözlü anlatım
5. Hafta Kişilerarası iletişim modelleri II Sözlü anlatım
6. Hafta Kişilerarası iletişimde temel davranış modelleri ve yaklaşımlar. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Kişilerarası iletişim çatışma türleri ve nedenleri. Sözlü anlatım
9. Hafta Kişilerarası iletişimde yaşanan çatışmaların çözüm yolları. Sözlü anlatım
10. Hafta Kişilerarası iletişim ve kişilik: sorunlar, çözümler. Sözlü anlatım
11. Hafta Kişiler arası iletişimde Dil Kültür İlişkisi Sözlü anlatım
12. Hafta Dilde dizisel ve dizimsel yapı Sözlü anlatım
13. Hafta Kişiler arası iletişimde benliğin tanımı Sözlü anlatım
14. Hafta Motivasyon, özellikleri, problem çözme yolları Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Derse Devam / Katılım 1 15
Final 1 60


ÖÇ-1Kişilerarası iletişimi tanımlayacak ve diğer iletişim türleri arasındaki yeri ve öneminin farkına varabilecek.
ÖÇ-2İletişim becerilerini toplumsal yaşam içerisinde etkin bir biçimde kullanabilecek ve karşılaştığı iletişim sorunlarını bu becerilerle çözebilecek.
ÖÇ-3Kişilerarası iletişim sürecinde etkili olan öğeleri tartışarak, temelde karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik örnekleri değerlendirebilecek.
ÖÇ-4Kişilerarası iletişim modellerini öğrenip bunları güncel yaşamda uygulayacak.
ÖÇ-5Kişilerarası iletişim çatışmalarının nedenlerini saptayarak bunlara ilişkin çözümleri tartışabilecek.
ÖÇ-6Etkin bir kişilerarası iletişim için gerekli olan öğeleri saptayacak; kendini açma, ifade etme gibi konularda bilgi edinerek, değişik iletişim stratejilerini oluşturabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6