Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İletişimde İkna

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN4102 4 İletişimde İkna 2/0/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı
İletişim eyleminin temelini oluşturan ikna kavramı, çeşitli kuramlar bağlamında irdelenerek bu eylemin oluşturucu öğeleri, ikna ediminin yöntemleri, araçları, teknikleri tartışılmaktadır
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof.Dr.Işıl Zeybek
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 09:00 - 10:45, Ataköy Kampüs, B1-8
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 09:00 - 10:45, Ataköy Kampüs, B1-8
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders anlatma. Görsel ve dilsel metinlerin ikna bağlamında çözümlenmesi.
Temel Kaynaklar - Zeybek, Yrd.Doç.Dr. Işıl. İknanın Yolları; Zamanın Durduğu Yer. İstanbul: Es Yayınları, 2007.

 - İnceoğlu, Prof.Dr. Metin, Tutum-Algı İletişim. Ankara: İmaj Yayıncılık, 2000.
 - Cialdini, Robert B. İknanın Psikolojisi, İstanbul: Mediacat Yayınları, 2001.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış Dersi ve iletişim sürecinde ikna kavramının yeri ve önemi Sözlü anlatım
2. Hafta İkna kavramının sözlükbilimsel irdelenmesi. Sözlü anlatım
3. Hafta İkna olgusunun manipülasyon(eyletim) kavramıyla karşılaştırılması. Sözlü anlatım
4. Hafta İkna eyleminin manipülasyon(eyletim) ve halkla ilişkiler ile ilişkilendirilmesi. Sözlü anlatım
5. Hafta İkna eyleminin manipülasyon(eyletim) ve reklam ile ilişkilendirilmesi. Sözlü anlatım
6. Hafta İkna eyleminin manipülasyon(eyletim) ve tanıtım ile ilişkilendirilmesi. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta İkna eyleminin manipülasyon(eyletim) ve siyaset ile ilişkilendirilmesi. Sözlü anlatım
9. Hafta İkna eyleminin manipülasyon(eyletim) ve din ile ilişkilendirilmesi. Sözlü anlatım
10. Hafta Güncel ve dilsel metinlerde ikna ve eyletim kavramlarının oluşturucu öğelerinin saptanması. Sözlü anlatım
11. Hafta Görsel, görsel-işitsel ve dilsel metinlerin oluşturulan yöntem aracılığıyla ikna ve eyletim bağlamında çözümlenmesi. Sözlü anlatım
12. Hafta Görsel, görsel-işitsel ve dilsel metinlerin oluşturulan yöntem aracılığıyla ikna ve eyletim bağlamında çözümlenmesi. Sözlü anlatım
13. Hafta Görsel, görsel-işitsel ve dilsel metinlerin oluşturulan yöntem aracılığıyla ikna ve eyletim bağlamında çözümlenmesi. Sözlü anlatım
14. Hafta Genel Tekrar Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 10 10
Final 1 60


ÖÇ-1İkna kavramını ve işlevlerini tanıyabilecek.
ÖÇ-2İkna ve manipülasyon(eyletim) olgularını karşılaştırabilecek.
ÖÇ-3İkna ve manipülasyon(eyletim) olgularını görsel göstergebilim ve metin çözümlemesi yöntemleriyle çözümleyebilecek.
ÖÇ-4İletişim eyleminin barındırdığı farklı disiplinlerde önemli bir rol üstlenen ikna kavramının önemini belirtebilecek
ÖÇ-5Görsel, görsel işitsel ve dilsel metinleri bir yöntem aracılığıyla çözümleyerek oluşturucu öğeleri saptayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5