Siyasal iletişim alanına ilişkin temel kavramları ele alarak, siyasal iletişim alanının diğer disiplinlerle olan bağıntısını ve siyasal iletişim türlerini irdelenmesini sağlamak, siyasal kampanya sürecinde reklam ve halkla ilişkilerin yerini ve dünyadan çeşitli siyasal kampanya örneklerini incelemek amaçlanmaktadır. .
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Prof.Dr.Öykü Ezgi Yıldız Balaban
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 09:00 - 10:45, Ataköy Kampüs, 5B-03-05
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe, 09:00 - 10:45, Ataköy Kampüs, 5B-03-05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Derslerde powerpoint sunum ile konular işlenerek, siyasal iletişim alanına ilişkin çeşitli konu başlıkları üzerinden, siyasal iletişim sürecine yön veren tüm etmenlerin önemi tartışılarak, yorumlanmaktadır.
Temel Kaynaklar
- Aziz, Aysel, Siyasal İletişim, Ankara: Nobel Yayınları, 2007.
- Tokgöz,Oya. Siyasal İletişim Anlamak, Ankara: İmge Kitabevi, 2008.
- Tokgöz, Oya. Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim, Ankara: İmge Kitabevi, 2010.
- Uztuğ, Ferruh. Siyasal İletişim Yönetimi, İstanbul: MediaCat Yayınları, 2004.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış dersi
Sözlü anlatım
2. Hafta
Siyasal iletişim kavramının tanımlanması ve siyasal iletişim sürecinin ele alınması.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Siyasal iletişimin diğer sosyal bilimlerle olan iletişimin ortaya konulması.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Siyasal iletişimin, pazarlama alanıyla, reklamcılık alanıyla ve halkla ilişkiler alanıyla olan bağıntısının örneklendirilmesi.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Siyasal iletişim sürecinde yer alan aktörlerin neler olduğundan söz edilmesi.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Siyasal iletişim türlerinin irdelenmesi.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Siyasal iletişim türlerine ilişkin örneklerin verilmesi.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Siyasal iletişim sürecinde kullanılan yöntem ve tekniklerin ele alınması.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Siyasal partilerin siyasal iletişim etkinliklerinin incelenmesi.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Dünyadan ve Türkiye’den çeşitli siyasal parti etkinliklerine dair örneklerin verilmesi.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Siyasal partilerin siyasal kampanya süreçlerinin irdelenmesi.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Dünyanın çeşitli ülkelerinden çeşitli siyasal reklam örneklerinin verilmesi.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Türkiye’den çeşitli siyasal reklam örneklerinin verilmesi.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Final
1
70
ÖÇ-1
Genel anlamda siyasal iletişim kavramlarını tanımlayabilecek
ÖÇ-2
Siyasal iletişimle diğer disiplinleri arasındaki bağlantıyı kurarak değerlendirme yapabilecek.
ÖÇ-3
Siyasal iletişim sürecinde yer alan tüm aktörlerin siyasal iletişim süreci içindeki yerini ve önemini saptayabilecek.
ÖÇ-4
Siyasal iletişim türleri ve tekniklerini örnekleyebilecek, değişimleri izleyerek değerlendirebilecek.
ÖÇ-5
Siyasal iletişim sürecindeki siyasal kampanyaların rolünü ve önemini ifade edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.