Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Siyasal İletişim

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN6101 6 Siyasal İletişim 2/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Siyasal iletişim alanına ilişkin temel kavramları ele alarak, siyasal iletişim alanının diğer disiplinlerle olan bağıntısını ve siyasal iletişim türlerini irdelenmesini sağlamak, siyasal kampanya sürecinde reklam ve halkla ilişkilerin yerini ve dünyadan çeşitli siyasal kampanya örneklerini incelemek amaçlanmaktadır. .
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Prof.Dr.Öykü Ezgi Yıldız Balaban
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 09:00 - 10:45, Ataköy Kampüs, 5B-03-05
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 09:00 - 10:45, Ataköy Kampüs, 5B-03-05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Derslerde powerpoint sunum ile konular işlenerek, siyasal iletişim alanına ilişkin çeşitli konu başlıkları üzerinden, siyasal iletişim sürecine yön veren tüm etmenlerin önemi tartışılarak, yorumlanmaktadır.  
Temel Kaynaklar - Aziz, Aysel, Siyasal İletişim, Ankara: Nobel Yayınları, 2007.
- Tokgöz,Oya. Siyasal İletişim Anlamak, Ankara: İmge Kitabevi, 2008.
 
- Tokgöz, Oya. Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim, Ankara: İmge Kitabevi, 2010.
 
- Uztuğ, Ferruh. Siyasal İletişim Yönetimi, İstanbul: MediaCat Yayınları, 2004.
 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış dersi Sözlü anlatım
2. Hafta Siyasal iletişim kavramının tanımlanması ve siyasal iletişim sürecinin ele alınması. Sözlü anlatım
3. Hafta Siyasal iletişimin diğer sosyal bilimlerle olan iletişimin ortaya konulması. Sözlü anlatım
4. Hafta Siyasal iletişimin, pazarlama alanıyla, reklamcılık alanıyla ve halkla ilişkiler alanıyla olan bağıntısının örneklendirilmesi. Sözlü anlatım
5. Hafta Siyasal iletişim sürecinde yer alan aktörlerin neler olduğundan söz edilmesi. Sözlü anlatım
6. Hafta Siyasal iletişim türlerinin irdelenmesi. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Siyasal iletişim türlerine ilişkin örneklerin verilmesi. Sözlü anlatım
9. Hafta Siyasal iletişim sürecinde kullanılan yöntem ve tekniklerin ele alınması. Sözlü anlatım
10. Hafta Siyasal partilerin siyasal iletişim etkinliklerinin incelenmesi. Sözlü anlatım
11. Hafta Dünyadan ve Türkiye’den çeşitli siyasal parti etkinliklerine dair örneklerin verilmesi. Sözlü anlatım
12. Hafta Siyasal partilerin siyasal kampanya süreçlerinin irdelenmesi. Sözlü anlatım
13. Hafta Dünyanın çeşitli ülkelerinden çeşitli siyasal reklam örneklerinin verilmesi. Sözlü anlatım
14. Hafta Türkiye’den çeşitli siyasal reklam örneklerinin verilmesi. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Final 1 70


ÖÇ-1Genel anlamda siyasal iletişim kavramlarını tanımlayabilecek
ÖÇ-2Siyasal iletişimle diğer disiplinleri arasındaki bağlantıyı kurarak değerlendirme yapabilecek.
ÖÇ-3Siyasal iletişim sürecinde yer alan tüm aktörlerin siyasal iletişim süreci içindeki yerini ve önemini saptayabilecek.
ÖÇ-4Siyasal iletişim türleri ve tekniklerini örnekleyebilecek, değişimleri izleyerek değerlendirebilecek.
ÖÇ-5Siyasal iletişim sürecindeki siyasal kampanyaların rolünü ve önemini ifade edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5