Öğrencilere, Kurumsal İletişim kavramını, önemini anlatmak, kurumlardaki uygulamaları tanıtmak, Kurumsal İletişimi bir bütün olarak değerleme ve uygulamalarda yer alabilme becerileri kazandırmak.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör. Dr. Rakel Pinhas Meşulam
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 14:00-15:45, Ataköy Kampüsü, ZA-1
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, 14:00-15:45, Ataköy Kampüsü, ZA-1
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı, proje hazırlama ve sunumu, sınıf içi tartışma ve örnek olay analizi, sınıf içi okuma ve anlama çalışmaları.
Kurumsal reklamcılık; tanımı, önemi, özellikleri, faydaları, temel kavramlar, uygulamalar.
Sözlü anlatım, uygulama
10. Hafta
Satış ve geliştirme; hedef kitle seçimi, tutundurma planlaması, etkinlik organizasyonu.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Sergi ve fuarlar; tanımı, önemi, ön hazırlık, stant tasarım, planlama, ekip yönetimi, promosyon ve tanıtım.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Etkinlik yönetimi; tasarım, planlama, süreç yönetimi, hizmet alma, ekip oluşturma.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Kriz yönetimi; krizin tanımı, kriz yönetim süreci, kriz iletişim planı.
Sözlü anlatım, vaka analizi
14. Hafta
Stratejik iletişim planı tanımı, önemi ve hazırlanması.
Sözlü anlatım, uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Bir kurum için kurumsal iletişim planı tasarlayabilecek.
ÖÇ-2
Hazırlanmış bir kurumsal iletişim planı içerisinde, çeşitli alt başlıklarda uygulayıcı olarak rol alabilecek.
ÖÇ-3
Bir kurumu, Kurumsal İletişim açısından değerlendirebilecek.
ÖÇ-4
Çeşitli kurumların Kurumsal İletişim uygulamalarını analiz edebilecek.
ÖÇ-5
Kurumsal İmaj geliştirme çalışmalarını uygulayabilecek.
ÖÇ-6
Bir kurumun kurum içi iletişim çalışmalarını analiz edebilecek.
ÖÇ-7
Kriz iletişimi çalışmaları formüle edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.