Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Kurumsal İletişim Yönetimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN3210 Kurumsal İletişim Yönetimi 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Öğrencilere, Kurumsal İletişim kavramını, önemini anlatmak, kurumlardaki uygulamaları tanıtmak, Kurumsal İletişimi bir bütün olarak değerleme ve uygulamalarda yer alabilme becerileri kazandırmak.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Dr. Rakel Pinhas Meşulam
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 14:00-15:45, Ataköy Kampüsü, ZA-1
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 14:00-15:45, Ataköy Kampüsü, ZA-1
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  

Ders anlatımı, proje hazırlama ve sunumu, sınıf içi tartışma ve örnek olay analizi, sınıf içi okuma ve anlama çalışmaları.
Temel Kaynaklar - Akyürek, Rüveyde . Kurumsal İletişim Yönetimi, Anadolu Üniv. Yay., 2005.
- Kaya, Bayram. Bütünleşik Kurumsal İletişim, Siyasal Kitabevi, 2003.
 
- Peltekoğlu, Filiz Balta. Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Basım Yayım, 2009.
 
- Okay, Ayla . Kurum Kimliği, MediaCat Kitapları, 2005.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Genel bilgiler; iletişim nedir? ; iletişim türleri; iletişimin bileşenleri ; iletişim süreci; kurumsal iletişim nedir? Sözlü anlatım
2. Hafta Kurumsal imaj nedir? ; özellikleri nelerdir?; kurum kimliği nedir? Sözlü anlatım
3. Hafta Kurumsal imaj / kurum kimliği ve kurumsal iletişim ; kurumsal iletişimin sınıflandırılması ve fonksiyonları; kurum içi iletişim. Sözlü anlatım
4. Hafta Kurum içi iletişimin türleri: formel ve enformel iletişim; kurum içi iletişimin yönleri: yatay, dikey ve çapraz iletişim . Sözlü anlatım
5. Hafta Kurum içi iletişimin yararları, kurum içi iletişimin düzenlenmesi; açık iletişim; doğal iletişim. Sözlü anlatım
6. Hafta Halkla İlişkiler; tanımı, önemi, özellikleri, faydaları, hedef gruplar. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Sponsorluk; tanımı, önemi, özellikleri, faydaları, türleri, sponsorluk sözleşmesi. Sözlü anlatım
9. Hafta Kurumsal reklamcılık; tanımı, önemi, özellikleri, faydaları, temel kavramlar, uygulamalar. Sözlü anlatım, uygulama
10. Hafta Satış ve geliştirme; hedef kitle seçimi, tutundurma planlaması, etkinlik organizasyonu. Sözlü anlatım
11. Hafta Sergi ve fuarlar; tanımı, önemi, ön hazırlık, stant tasarım, planlama, ekip yönetimi, promosyon ve tanıtım. Sözlü anlatım
12. Hafta Etkinlik yönetimi; tasarım, planlama, süreç yönetimi, hizmet alma, ekip oluşturma. Sözlü anlatım
13. Hafta Kriz yönetimi; krizin tanımı, kriz yönetim süreci, kriz iletişim planı. Sözlü anlatım, vaka analizi
14. Hafta Stratejik iletişim planı tanımı, önemi ve hazırlanması. Sözlü anlatım, uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Bir kurum için kurumsal iletişim planı tasarlayabilecek.
ÖÇ-2Hazırlanmış bir kurumsal iletişim planı içerisinde, çeşitli alt başlıklarda uygulayıcı olarak rol alabilecek.
ÖÇ-3Bir kurumu, Kurumsal İletişim açısından değerlendirebilecek.
ÖÇ-4Çeşitli kurumların Kurumsal İletişim uygulamalarını analiz edebilecek.
ÖÇ-5Kurumsal İmaj geliştirme çalışmalarını uygulayabilecek.
ÖÇ-6Bir kurumun kurum içi iletişim çalışmalarını analiz edebilecek.
ÖÇ-7Kriz iletişimi çalışmaları formüle edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6               
ÖÇ 7