Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin temel kavram ve ilkeler çerçevesinde Tanıtım kavramının çeşitli tanımları, farklı görüşler ve değişen toplumsal koşullar, teknolojik olanaklar çerçevesinde ele alınması ve örneklerle tartışılması
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör. Gözde Kuzu Uluçay
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 09.00-10.45, Ataköy Kampüsü, 3B-08/10
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 09.00-10.45, Ataköy Kampüsü, 3B-08/10
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanıtım Kavramının Farklı Görüşler Doğrultusunda ve Değişen Toplumsal Koşullar, Teknolojik Olanaklar Çerçevesinde Ele Alınması
Sözlü anlatım
2. Hafta
Tanıtım Kavramının Tarihsel Süreç İçinde İrdelenmesi ve Halkla İlişkiler Kavramıyla İlişkisi
Sözlü anlatım
3. Hafta
Tanıtımda araç ve yöntemler
Sözlü anlatım
4. Hafta
Tanıtımın Türleri ve Amaçları a) Ticari Tanıtma b) Kişisel Tanıtma c) Toplumsal Tanıtma
Sözlü anlatım
5. Hafta
Kurum Tanıtımı, Kurumun Tanıtım Araçları ve Halkla İlişkiler Faaliyetleri
Sözlü anlatım, Uygulama
6. Hafta
İKSV nedir? Neler yapar? İşlevleri ve organizasyonel yapısı nedir?
Sözlü anlatım, Uygulama
7. Hafta
Vize
Ara Sınav
8. Hafta
Dış Tanıtım, Dış Tanıtımın Amaçları
Uygulama
9. Hafta
Ülke Tanıtımı, Ülke Hakkında Genel Bilgiler, İmaj Sorunları
Uygulama
10. Hafta
Ülkeyi Geliştirme Yolundaki Stratejiler, Ülke Tanıtım Faaliyetlerinde Rol Oynayan Etkin Kamu Kurum ve Kuruluşları, Ülke Tanıtımına Yönelik Çalışmalar
Uygulama
11. Hafta
Proje Sunumları
Sözlü anlatım
12. Hafta
Proje Sunumları
Sözlü anlatım
13. Hafta
Proje Sunumları
Sözlü anlatım
14. Hafta
Final
Final Sınavı
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Sosyal, kültürel ve güncel olayları tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
Sosyal, kültürel ve güncel olaylar arasında bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-3
Sosyal, kültürel ve güncel olayları kendi cümleleriyle ifade edebilecek ve yorumlayabilecek.
ÖÇ-4
Yorumlama ve farkındalık kazanarak eleştiri yapabilecek.
ÖÇ-5
Yeni sosyal, kültürel akımları takip ederek karşılaştırabilecek ve tartışabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.