Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Tanıtım

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN5212 Tanıtım 2/0/0 SA türkçe 3
Dersin Amacı

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin temel kavram ve ilkeler çerçevesinde Tanıtım kavramının çeşitli tanımları, farklı görüşler ve değişen toplumsal koşullar, teknolojik olanaklar çerçevesinde ele alınması ve örneklerle tartışılması


Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Gözde Kuzu Uluçay
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 09.00-10.45, Ataköy Kampüsü, 3B-08/10
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 09.00-10.45, Ataköy Kampüsü, 3B-08/10
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Sözlü anlatım, tartışma.

Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanıtım Kavramının Farklı Görüşler Doğrultusunda ve Değişen Toplumsal Koşullar, Teknolojik Olanaklar Çerçevesinde Ele Alınması Sözlü anlatım
2. Hafta Tanıtım Kavramının Tarihsel Süreç İçinde İrdelenmesi ve Halkla İlişkiler Kavramıyla İlişkisi Sözlü anlatım
3. Hafta Tanıtımda araç ve yöntemler Sözlü anlatım
4. Hafta Tanıtımın Türleri ve Amaçları a) Ticari Tanıtma b) Kişisel Tanıtma c) Toplumsal Tanıtma Sözlü anlatım
5. Hafta Kurum Tanıtımı, Kurumun Tanıtım Araçları ve Halkla İlişkiler Faaliyetleri Sözlü anlatım, Uygulama
6. Hafta İKSV nedir? Neler yapar? İşlevleri ve organizasyonel yapısı nedir? Sözlü anlatım, Uygulama
7. Hafta Vize Ara Sınav
8. Hafta Dış Tanıtım, Dış Tanıtımın Amaçları Uygulama
9. Hafta Ülke Tanıtımı, Ülke Hakkında Genel Bilgiler, İmaj Sorunları Uygulama
10. Hafta Ülkeyi Geliştirme Yolundaki Stratejiler, Ülke Tanıtım Faaliyetlerinde Rol Oynayan Etkin Kamu Kurum ve Kuruluşları, Ülke Tanıtımına Yönelik Çalışmalar Uygulama
11. Hafta Proje Sunumları Sözlü anlatım
12. Hafta Proje Sunumları Sözlü anlatım
13. Hafta Proje Sunumları Sözlü anlatım
14. Hafta Final Final Sınavı
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Sosyal, kültürel ve güncel olayları tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Sosyal, kültürel ve güncel olaylar arasında bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-3Sosyal, kültürel ve güncel olayları kendi cümleleriyle ifade edebilecek ve yorumlayabilecek.
ÖÇ-4Yorumlama ve farkındalık kazanarak eleştiri yapabilecek.
ÖÇ-5Yeni sosyal, kültürel akımları takip ederek karşılaştırabilecek ve tartışabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5