Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İletişim Sanatları Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Uygulamaları

Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Uygulamaları

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN7206 Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Uygulamaları 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı

Sosyal sorumluluk başlı başına kuruluşlar açısından doğru konumlandırılması gereken bir iletişim stratejisidir. Aslında kurumsal itibarın yönetilmesine ilişkin uygulamada dikkate alınması gereken en önemli etkenler: çalışan, kurumsal kimlik, vizyon, etik değerler ve elbette kurumsal sosyal sorumluluk olarak ön plana çıkmaktadır. Bu ders kapsamında bu kavramlar Sivil Toplum Kuruluşları ile birlikte uygulamalı olarak incelenmektedir.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Aysun Pekkutlucan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba,11:00-12:45, Ataköy Kampüsü, 3C-01
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba,11:00-12:45, Ataköy Kampüsü, 3C-01
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  

Ders anlatımı, sınıf içi tartışma ve uygulama gerçekleştirilmesi.
Temel Kaynaklar - Özgen, Ebru. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, İstanbul:Mavi Ağaç Yayınları, 2006.
- Kotler, Philip. Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İstanbul:MediaCat Yayınları, 2006.
 
- Aydede, Ceyda. Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İstanbul:MediaCat Yayınları, 2007.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma Sözlü anlatım
2. Hafta Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramı, amacı ve önemi Sözlü anlatım
3. Hafta Kurumsal Sosyal Sorumluluğun gelişimi Sözlü anlatım
4. Hafta Kurumsal İtibar ve Sosyal Sorumluluk ilişkisi Sözlü anlatım
5. Hafta Pazarlama Kavramı içinde Sosyal Sorumluluk Kavramı Sözlü anlatım
6. Hafta STK’ların Sosyal Sorumluluk Projeleri içindeki yerleri Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Dünya’da ve Türkiye’de uygulanan sosyal sorumluluk projeleri Sözlü anlatım
9. Hafta Sosyal Sorumluluk projelerinin hayata geçiriliş aşamaları Sözlü anlatım
10. Hafta Proje uygulamaları (proje ihtiyacı, tasarımı ve yürütülmesi uygulamalı olarak ) Sözlü anlatım, Uygulama
11. Hafta Proje uygulamaları (proje ihtiyacı, tasarımı ve yürütülmesi uygulamalı olarak ) Sözlü anlatım, Uygulama
12. Hafta Proje uygulamaları (proje ihtiyacı, tasarımı ve yürütülmesi uygulamalı olarak ) Sözlü anlatım, Uygulama
13. Hafta Öğrenci Proje Sunumları – Eleştiri ve Tartışma Sözlü anlatım, Uygulama
14. Hafta Öğrenci Proje Sunumları – Eleştiri ve Tartışma Sözlü anlatım, Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1Sosyal Sorumluluk bilinci ve sosyal yeterlilikleri artacak
ÖÇ-2Sosyal Sorumluluk kavramı üzerine temel teorik bilgilerini tekrarlayacak, gözden geçirebilecek
ÖÇ-3Kurumsal Sosyal Sorumluluğun önemi ve izlenecek stratejiler ve hedefler konusunda teorik bilgi sahibi olabilecek.
ÖÇ-4Teorik bilgileri doğrultusunda kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin tasarlayabilecek, planlayabilecek ve organize edebilecek.
ÖÇ-5Yaratılan sosyal sorumluluk projelerini tartışabilecek, değerlendirebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5