Sosyal sorumluluk başlı başına kuruluşlar açısından doğru konumlandırılması gereken bir iletişim stratejisidir. Aslında kurumsal itibarın yönetilmesine ilişkin uygulamada dikkate alınması gereken en önemli etkenler: çalışan, kurumsal kimlik, vizyon, etik değerler ve elbette kurumsal sosyal sorumluluk olarak ön plana çıkmaktadır. Bu ders kapsamında bu kavramlar Sivil Toplum Kuruluşları ile birlikte uygulamalı olarak incelenmektedir.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Aysun Pekkutlucan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba,11:00-12:45, Ataköy Kampüsü, 3C-01
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba,11:00-12:45, Ataköy Kampüsü, 3C-01
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı, sınıf içi tartışma ve uygulama gerçekleştirilmesi.
Temel Kaynaklar
- Özgen, Ebru. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, İstanbul:Mavi Ağaç Yayınları, 2006.
- Kotler, Philip. Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İstanbul:MediaCat Yayınları, 2006.
- Aydede, Ceyda. Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İstanbul:MediaCat Yayınları, 2007.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma
Sözlü anlatım
2. Hafta
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramı, amacı ve önemi
Sözlü anlatım
3. Hafta
Kurumsal Sosyal Sorumluluğun gelişimi
Sözlü anlatım
4. Hafta
Kurumsal İtibar ve Sosyal Sorumluluk ilişkisi
Sözlü anlatım
5. Hafta
Pazarlama Kavramı içinde Sosyal Sorumluluk Kavramı
Sözlü anlatım
6. Hafta
STK’ların Sosyal Sorumluluk Projeleri içindeki yerleri
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Dünya’da ve Türkiye’de uygulanan sosyal sorumluluk projeleri
Sözlü anlatım
9. Hafta
Sosyal Sorumluluk projelerinin hayata geçiriliş aşamaları
Sözlü anlatım
10. Hafta
Proje uygulamaları (proje ihtiyacı, tasarımı ve yürütülmesi uygulamalı olarak )
Sözlü anlatım, Uygulama
11. Hafta
Proje uygulamaları (proje ihtiyacı, tasarımı ve yürütülmesi uygulamalı olarak )
Sözlü anlatım, Uygulama
12. Hafta
Proje uygulamaları (proje ihtiyacı, tasarımı ve yürütülmesi uygulamalı olarak )
Sözlü anlatım, Uygulama
13. Hafta
Öğrenci Proje Sunumları – Eleştiri ve Tartışma
Sözlü anlatım, Uygulama
14. Hafta
Öğrenci Proje Sunumları – Eleştiri ve Tartışma
Sözlü anlatım, Uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
Sosyal Sorumluluk bilinci ve sosyal yeterlilikleri artacak
ÖÇ-2
Sosyal Sorumluluk kavramı üzerine temel teorik bilgilerini tekrarlayacak, gözden geçirebilecek
ÖÇ-3
Kurumsal Sosyal Sorumluluğun önemi ve izlenecek stratejiler ve hedefler konusunda teorik bilgi sahibi olabilecek.
ÖÇ-4
Teorik bilgileri doğrultusunda kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin tasarlayabilecek, planlayabilecek ve organize edebilecek.
ÖÇ-5
Yaratılan sosyal sorumluluk projelerini tartışabilecek, değerlendirebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.