Sanat eğitimi bireylerin yaratıcı güçlerini geliştirmeye en elverişli ortamı hazırlayan bir alandır. Yaratıcı insan yetiştirmek önemlidir, çünkü ancak yaratıcı insanların ortaya koydukları değerler kalıcı ve etkileyici olmakta, toplumun gelişmesini sağlamaktadır. Bu öğretimin kapsamı içinde, uygulamaya yönelik sanat etkinlikleri, sanat yapıtı inceleme, sanat tarihi ve estetik yer alır.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Örnek, Analiz, Sentezleme ve Tartışma
Temel Kaynaklar
-Mülayim, S. Sanata Giriş, İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi,1994.
-Artut, K. Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, Ankara: Anı Yayınları, 2004.
-Mülayim, S. Sanat Tarihi Metodu, İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi, 1994.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tarih öncesi ve ilk çağ uygarlıkları
Sözlü anlatım
2. Hafta
Tarih öncesi ve ilk çağ yerleşim merkezleri.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Toplumsal gelişimin sanat eserlerine etkisi.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Tarih öncesi ve ilk çağda resim ve heykel sanatı.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Bizans sanatı ve orta çağ Avrupa sanatı.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Genel tekrar.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
Ortaçağ kültürü ve sanatsal özellikler
Sözlü anlatım
9. Hafta
Orta çağda Mimarlık, Resim ve Heykel Sanatı.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Bizans Sanatı ve sanat eserlerinin incelemesi.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Avrupa’da Rönesans sanatı.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Rönesans’ın doğuşu.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Rönesans’ta mimarlık, resim ve heykel sanatı.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Rönesans sanatçıları.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
5
Derse Devam / Katılım
14
5
Final
1
60
ÖÇ-1
Geçmişteki ve günümüzdeki sanat yapıtlarını yorumlayabilecek
ÖÇ-2
Geçmişteki ve günümüzdeki sanat yapıtlarını anlayabilecek ve tasvir edebilecek
ÖÇ-3
Sanat yapıtı incelenirken kullanılan eleştirel tavır kültürel çevreyi oluşturan diğer nesnelere de uygulayabilecek.
ÖÇ-4
Sanat eserlerinin özünde bulunan ruh ve estetik çabayı, sanatçının dünya insanlarına iletmek istediği mesajı yorumlayabilecek.
ÖÇ-5
Ulusal ve uluslararası sanat eserlerini tanıyabilecek ve yorumlayabilecekler.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.