Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Kültür ve Sanat Tarihi I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN1302 Kültür ve Sanat Tarihi I 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Sanat eğitimi bireylerin yaratıcı güçlerini geliştirmeye en elverişli ortamı hazırlayan bir alandır. Yaratıcı insan yetiştirmek önemlidir, çünkü ancak yaratıcı insanların ortaya koydukları değerler kalıcı ve etkileyici olmakta, toplumun gelişmesini sağlamaktadır. Bu öğretimin kapsamı içinde, uygulamaya yönelik sanat etkinlikleri, sanat yapıtı inceleme, sanat tarihi ve estetik yer alır.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Örnek, Analiz, Sentezleme ve Tartışma
Temel Kaynaklar  
-Mülayim, S. Sanata Giriş, İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi,1994.
-Artut, K. Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, Ankara: Anı Yayınları, 2004.
-Mülayim, S. Sanat Tarihi Metodu, İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi, 1994.
 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tarih öncesi ve ilk çağ uygarlıkları Sözlü anlatım
2. Hafta Tarih öncesi ve ilk çağ yerleşim merkezleri. Sözlü anlatım
3. Hafta Toplumsal gelişimin sanat eserlerine etkisi. Sözlü anlatım
4. Hafta Tarih öncesi ve ilk çağda resim ve heykel sanatı. Sözlü anlatım
5. Hafta Bizans sanatı ve orta çağ Avrupa sanatı. Sözlü anlatım
6. Hafta Genel tekrar. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Ortaçağ kültürü ve sanatsal özellikler Sözlü anlatım
9. Hafta Orta çağda Mimarlık, Resim ve Heykel Sanatı. Sözlü anlatım
10. Hafta Bizans Sanatı ve sanat eserlerinin incelemesi. Sözlü anlatım
11. Hafta Avrupa’da Rönesans sanatı. Sözlü anlatım
12. Hafta Rönesans’ın doğuşu. Sözlü anlatım
13. Hafta Rönesans’ta mimarlık, resim ve heykel sanatı. Sözlü anlatım
14. Hafta Rönesans sanatçıları. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 5
Derse Devam / Katılım 14 5
Final 1 60


ÖÇ-1Geçmişteki ve günümüzdeki sanat yapıtlarını yorumlayabilecek
ÖÇ-2Geçmişteki ve günümüzdeki sanat yapıtlarını anlayabilecek ve tasvir edebilecek
ÖÇ-3Sanat yapıtı incelenirken kullanılan eleştirel tavır kültürel çevreyi oluşturan diğer nesnelere de uygulayabilecek.
ÖÇ-4Sanat eserlerinin özünde bulunan ruh ve estetik çabayı, sanatçının dünya insanlarına iletmek istediği mesajı yorumlayabilecek.
ÖÇ-5Ulusal ve uluslararası sanat eserlerini tanıyabilecek ve yorumlayabilecekler.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5