Bu ders çerçevesinde yunan filozoflarının çeşitli söylevlerinden yola çıkılarak, söz sanatlarının toplumlar üzerindeki etkisinden söz edilerek, ikna kavramıyla da ilişkili olan söz sanatlarının süreç içinde nasıl geliştiğinden ve öneminden söz edilmesi amaçlanmaktadır.
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Kuramsal ve tartışma.
Temel Kaynaklar
- Sağlatıcı, Nuri. Söz Sanatları, İstanbul: İmge Kitabevi, 2009.
- Aristoteles. Poetika, İstanbul: Küçük Kitaplar,2003.
- Martinet, Andre. İşlevsel Genel Dilbilim, Ankara: Birey ve Toplum Yayınları, 1985.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış dersi.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Söz sanatı kavramının ne olduğunun ayırdına varılması.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Söz sanatlarının geçmişteki öneminin, tartışılarak, irdelenmesi.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Söz sanatlarının günümüzdeki toplumsal yaşam içindeki yeri ve öneminin, tartışılarak, irdelenmesi.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Söz sanatlarının türlerinin saptanması.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Söz sanatlarıyla ilişkili kimi düşünürlerden ve onların felsefelerinden söz edilmesi.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Söz sanatlarıyla ilişkili kimi düşünürlerden ve onların felsefelerinden söz edilmesi.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Yunan filozoflarının üretmiş olduğu söz sanatlarının irdelenmesi.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Yunan filozoflarının üretmiş olduğu söz sanatlarının irdelenmesi ve örnekler üzerinden tartışılması.
Sözlü anlatım
11. Hafta
İkna kavramının ele
Sözlü anlatım
12. Hafta
İkna kavaramı ile söz sanatları arasındaki bağıntının ortaya konulması.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Çeşitli örnekler üzerinden söz sanatlarının incelenmesi.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Genel tekrar.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
5
Derse Devam / Katılım
14
5
Final
1
60
ÖÇ-1
Söz sanatı kavramını algılayarak, tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
Söz sanatlarının öneminin farkında olarak, söz sanatlarını örnekleyebilecek.
ÖÇ-3
Söz sanatlarının çeşitlerini ifade edebilecek.
ÖÇ-4
Söz sanatları ile ikna kavramı arasındaki bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-5
Yunan filozoflarının söz sanatlarıyla ilgili ortaya koydukları düşünceleri ele alabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.