Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Söz Sanatları I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN1403 Söz Sanatları I 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Bu ders çerçevesinde yunan filozoflarının çeşitli söylevlerinden yola çıkılarak, söz sanatlarının toplumlar üzerindeki etkisinden söz edilerek, ikna kavramıyla da ilişkili olan söz sanatlarının süreç içinde nasıl geliştiğinden ve öneminden söz edilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kuramsal ve tartışma.
Temel Kaynaklar  
-          Sağlatıcı, Nuri. Söz Sanatları, İstanbul: İmge Kitabevi, 2009.
 
-          Aristoteles. Poetika, İstanbul: Küçük Kitaplar,2003.
 
-          Martinet, Andre. İşlevsel Genel Dilbilim, Ankara: Birey ve Toplum Yayınları, 1985.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış dersi. Sözlü anlatım
2. Hafta Söz sanatı kavramının ne olduğunun ayırdına varılması. Sözlü anlatım
3. Hafta Söz sanatlarının geçmişteki öneminin, tartışılarak, irdelenmesi. Sözlü anlatım
4. Hafta Söz sanatlarının günümüzdeki toplumsal yaşam içindeki yeri ve öneminin, tartışılarak, irdelenmesi. Sözlü anlatım
5. Hafta Söz sanatlarının türlerinin saptanması. Sözlü anlatım
6. Hafta Söz sanatlarıyla ilişkili kimi düşünürlerden ve onların felsefelerinden söz edilmesi. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Söz sanatlarıyla ilişkili kimi düşünürlerden ve onların felsefelerinden söz edilmesi. Sözlü anlatım
9. Hafta Yunan filozoflarının üretmiş olduğu söz sanatlarının irdelenmesi. Sözlü anlatım
10. Hafta Yunan filozoflarının üretmiş olduğu söz sanatlarının irdelenmesi ve örnekler üzerinden tartışılması. Sözlü anlatım
11. Hafta İkna kavramının ele Sözlü anlatım
12. Hafta İkna kavaramı ile söz sanatları arasındaki bağıntının ortaya konulması. Sözlü anlatım
13. Hafta Çeşitli örnekler üzerinden söz sanatlarının incelenmesi. Sözlü anlatım
14. Hafta Genel tekrar. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 5
Derse Devam / Katılım 14 5
Final 1 60


ÖÇ-1Söz sanatı kavramını algılayarak, tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Söz sanatlarının öneminin farkında olarak, söz sanatlarını örnekleyebilecek.
ÖÇ-3Söz sanatlarının çeşitlerini ifade edebilecek.
ÖÇ-4Söz sanatları ile ikna kavramı arasındaki bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-5Yunan filozoflarının söz sanatlarıyla ilgili ortaya koydukları düşünceleri ele alabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5