Bu dersin amacı, yaşamda duygusal gerilime sebep olan belirsizlik ve değişim gibi süreçlere dair inançlarımızın fark edilmesi, duygusal gerilimimizi arttıran gerçekdışı inanç kalıplarımızın sorgulanması ve değiştirilmesi üzerine öğrencilere bilgi aktarımının sağlanmasıdır. Ayrıca duygusal gerilimi karşılama ile ilişkili olarak benlik farklılıkları, koşulsuz olumlu kabul/saygı, öz-şefkat, bilinçli farkındalık ve eudaimonik öz düzenleme gibi konulara değinilmesi amaçlanmıştır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar
-·
· Duygusal Gerilimle Başedebilme “BEN” Değeri Tiryakiliği (1995). Özer, A. K., İstanbul: Varlık Yay.
. Atalay, Z. (2018). Mindfulness: şimdi ve burada bilinçli farkındalık. Psikonet Yayınları.
Belirsizlik ve Değişimle Beraber Güzel Bir Hayat (2015). Chödrön, P., Sineksekiz Yay.
Gross, J. J. (Ed.). (2013). Handbook of emotion regulation. Guilford publications.
Diğer Kaynaklar
-- Gürcan, D. (2015). Benlik Farklılıklarına Rogers’ ın Danışan OdaklıTerapisi ile Yaklaşım: Vaka Çalışması. Ayna Klinik Psikoloji Dergisi, 2(1), 13-26.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Duygusal Gerilimin Anatomisi
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Duygulanma Sürecinde Değişim
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Düşünce, Yorum ve Anlam Kalıplarının İncelenmesi
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Düşünce Hatalarının Sonuçları
Sözlü Anlatım
5. Hafta
“Ben” Değerine Karşı “Ben” Kabulü
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Gerçekçi Olmayan İnanç Kalıplarında Değişim
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Gerçekçi Olmayan İnanç Kalıplarında Değişim Devam
Sözlü Anlatım
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Belirsizlik ve Değişimin Etkileri
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Belirsizlik ve Değişim ile Yaşamak
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Belirsizlik ve Değişim ile Yaşamak
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Rogers “Koşulsuz Olumlu Kabul”
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Bilinçli Farkındalık ve Bilinçli Farkındalık Egzersizleri
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Öz-şefkat
Sözlü Anlatım
15. Hafta
Eudaimonik Öz Düzenleme
Sözlü Anlatım
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
50
Final
1
50
Program Çıktıları
PÇ-1
PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2
Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3
Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4
İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6
Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7
Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9
Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10
Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11
Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12
Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13
Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14
İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15
Mesleki etik bilinci
PÇ-16
Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17
Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.