Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Psikoloji
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Psikoloji Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Duygusal Gerilimi Düzenleme - Regulating Emotional Stress

Duygusal Gerilimi Düzenleme - Regulating Emotional Stress

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
PSK1401 Duygusal Gerilimi Düzenleme - Regulating Emotional Stress 3/0/0 SA Türkçe 5
Dersin Amacı
 Bu dersin amacı, yaşamda duygusal gerilime sebep olan belirsizlik ve değişim gibi süreçlere dair inançlarımızın fark edilmesi, duygusal gerilimimizi arttıran gerçekdışı inanç kalıplarımızın sorgulanması ve değiştirilmesi üzerine öğrencilere bilgi aktarımının sağlanmasıdır. Ayrıca duygusal gerilimi karşılama ile ilişkili olarak benlik farklılıkları, koşulsuz olumlu kabul/saygı, öz-şefkat, bilinçli farkındalık ve eudaimonik öz düzenleme gibi konulara değinilmesi amaçlanmıştır.


Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Nida Ateş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 09.00-12.00, Ataköy Yerleşkesi, 5C-03-05
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sözlü anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar -·         

·          Duygusal Gerilimle Başedebilme “BEN” Değeri Tiryakiliği (1995). Özer, A. K., İstanbul: Varlık Yay.

.          Atalay, Z. (2018). Mindfulness: şimdi ve burada bilinçli farkındalık. Psikonet Yayınları.

 

           Belirsizlik ve Değişimle Beraber Güzel Bir Hayat (2015). Chödrön, P., Sineksekiz Yay.

             

             Gross, J. J. (Ed.). (2013). Handbook of emotion regulation. Guilford publications.

Diğer Kaynaklar -- Gürcan, D. (2015). Benlik Farklılıklarına Rogers’ ın Danışan OdaklıTerapisi ile Yaklaşım: Vaka Çalışması. Ayna Klinik Psikoloji Dergisi2(1), 13-26.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Duygusal Gerilimin Anatomisi Sözlü Anlatım
2. Hafta Duygulanma Sürecinde Değişim Sözlü Anlatım
3. Hafta Düşünce, Yorum ve Anlam Kalıplarının İncelenmesi Sözlü Anlatım
4. Hafta Düşünce Hatalarının Sonuçları Sözlü Anlatım
5. Hafta “Ben” Değerine Karşı “Ben” Kabulü Sözlü Anlatım
6. Hafta Gerçekçi Olmayan İnanç Kalıplarında Değişim Sözlü Anlatım
7. Hafta Gerçekçi Olmayan İnanç Kalıplarında Değişim Devam Sözlü Anlatım
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Belirsizlik ve Değişimin Etkileri Sözlü Anlatım
10. Hafta Belirsizlik ve Değişim ile Yaşamak Sözlü Anlatım
11. Hafta Belirsizlik ve Değişim ile Yaşamak Sözlü Anlatım
12. Hafta Rogers “Koşulsuz Olumlu Kabul” Sözlü Anlatım
13. Hafta Bilinçli Farkındalık ve Bilinçli Farkındalık Egzersizleri Sözlü Anlatım
14. Hafta Öz-şefkat Sözlü Anlatım
15. Hafta Eudaimonik Öz Düzenleme Sözlü Anlatım
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 50
Final 1 50


Program Çıktıları
PÇ-1PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15Mesleki etik bilinci
PÇ-16Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.
PÇ-18En az bir yabancı dil bilgisi
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18