Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Psikoloji
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Çocuk Suçluluğu

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
PSK3105 Çocuk Suçluluğu 3/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
 Çocuk Suçluluğu dersinde suça sürüklenme ile ilgili temel kavramlar, risk ve koruyucu faktörler, teorik yaklaşımlar, çocuk adalet sistemi gibi konular ve sosyal inceleme raporu gibi uygulamaların tanıtımı amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Ayhan Erbay
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Sözlü anlatım

- Tartışma

- Vaka sunumları
Temel Kaynaklar - Çocuk Suçluluğu, Clemens Bartollas, Frank Schmalleger, Nobel Yayınevi

- Flowers, R. B. (1986). Children and criminality: The child as victim and perpetrator. Praeger.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Çocuk Suçluluğu Nedir?
2. Hafta Ölçüm Teknikleri
3. Hafta Güncel Çocuk Suçluluğu
4. Hafta Gerilim Teorisi
5. Hafta Sosyal Öğrenme Teorisi
6. Hafta Kontrol Teorileri
7. Hafta Etiketleme Teorisi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Yaşam Boyu Teorisi
10. Hafta Risk Faktörleri: Bireysel Özellikler
11. Hafta Risk Faktörleri: Aile
12. Hafta Risk Faktörleri: Sosyal Çevre
13. Hafta Çocukla Görüşme Teknikleri
14. Hafta Çocuk Adalet Sistemi /Sosyal İnceleme Raporu
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 25
Final 1 50


ÖÇ-1Çocuk suçluluğunu tanımlar.
ÖÇ-2Çocuk suçluluğu kuramlarını bilir.
ÖÇ-3Çocuk suçluluğu kavramları ve kuramları ile günlük hayattaki olayları ilişkilendirebilir.
ÖÇ-4Çocuk suçluluğunda risk faktörlerini açıklayabilir.
ÖÇ-5Çocuk suçluluğunda koruyucu faktörleri bilir.
Program Çıktıları
PÇ-1PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15Mesleki etik bilinci
PÇ-16Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.
PÇ-18En az bir yabancı dil bilgisi
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18
ÖÇ 1                  
ÖÇ 2                  
ÖÇ 3                  
ÖÇ 4                  
ÖÇ 5