Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Psikoloji
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Psikoloji Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Akademik Yazım ve Sunum Becerileri

Akademik Yazım ve Sunum Becerileri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
PSK 3101 Akademik Yazım ve Sunum Becerileri 3/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere bir konu hakkında soru sorabilme ve sordukları soruyu akademik araştırma yöntemleriyle inceleme, yazılı ve sözlü olarak sunma becerilerini kazandırmak, akademik yazım hakkında temel bilgilerin kazanımını sağlamak ve akademik yazım kurallarını kazandırmaktır.

Ön Koşullar Dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.
Eş Koşullar Dersin herhangi bir eş koşulu bulunmamaktadır.
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Nida Ateş
Asistanlar Arş. Gör. Hülya Fidantek
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders Çarşamba günleri, 12.00-15.00 arasında Ataköy Kampüsü 4B 04-06 numaralı sınıfta gerçekleştirilmektedir.
Görüşme Saatleri ve Yeri 3G-06
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü anlatım, tartışma, uygulama, ödev
Temel Kaynaklar

 

American Psychological Associaton (2019). Publicaton manual of the American

Psychological Associaton (7. baskı). Washington, DC: APA.

Bailey, S. (2018). Academic Writing: A Handbook for İnternational Students (5. Baskı).

Routledge.

Kökdemir, D., Demirutku, K., Çırakoğlu, O. K., Işın, G., Muratoğlu, B. ve Yeniçeri, Z.

(2004). Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı.

https://www.baskent.edu.tr/~nihatdag/akademik.pdf

Seyidoğlu, H. (2020). Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı (12. Baskı). Güzem Can

Yayınları.

      Soles, D., The essentials of academic writing, Wadsworth Cengage Learning, 2.ed., 2009

Turabian, K. L., Booth, W. C., Colomb, G. G., Williams, J. M. ve Bizup, J. (2018). A Manual

for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations, Ninth Edition: Chicago Style for Students and Researchers (9. Baskı). University of Chicago Press

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin Tanıtımı ve Ders Yöntemi Hakkında Öğrencilerin Bilgilendirilmesi Sözlü Anlatım, Tartışma
2. Hafta Akademik yazım süreci: Konu seçme, literatür tarama, yazım planı oluşturma Sözlü Anlatım
3. Hafta Araştırma konusunun daraltılması ve araştırma probleminin oluşturulması, araştırma sorusu sorma, hipotez geliştirme Sözlü Anlatım, Uygulama
4. Hafta Akademik ürünlerin yapısını inceleme, makalenin yapısı, akademik yazım türleri Sözlü Anlatım
5. Hafta Makale inceleme Uygulama
6. Hafta Akademik dil kullanımı Sözlü Anlatım, Uygulama
7. Hafta APA kaynak gösterme kuralları Sözlü Anlatım, Uygulama
8. Hafta APA kaynak gösterme kuralları: Uygulama Uygulama
9. Hafta Ara Sınav: Makale Yazımı Ödev
10. Hafta Makale inceleme Uygulama
11. Hafta Sözel ve görsel sunum teknikleri Sözlü Anlatım
12. Hafta Sunumlar için powerpoint hazırlama, sunumda dikkat edilecek noktalar Sözlü Anlatım, Uygulama
13. Hafta Final Sınav
14. Hafta
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Araştırma konusu belirlemenin, araştırma sorusu sormanın ve hipotez geliştirmenin öğrenilmesi
ÖÇ-2APA yazım kurallarının öğrenilmesi
ÖÇ-3Akademik yazım planı oluşturmanın öğrenilmesi
ÖÇ-4Akademik dil kullanımının öğrenilmesi
ÖÇ-5Sözel ve görsel sunum tekniklerinin kazanılması
Program Çıktıları
PÇ-1PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15Mesleki etik bilinci
PÇ-16Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.
PÇ-18En az bir yabancı dil bilgisi
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18
ÖÇ 1                  
ÖÇ 2                  
ÖÇ 3                  
ÖÇ 4                  
ÖÇ 5