Bu Dersin amacı, öğrencilerin yapay zekanın ruh sağlığı alanındaki tarihçesini, sürecini, kullanımını ve etkilerini öğrenmelerini, özellikle yaklaşım, tanı, terapi, önlem ve sağaltımın yanı sıra etik yönlerini bilmelerini ve değerlendirmelerini sağlamaktır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Melis Seray Özden Yıldırım
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyılda açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, video, soru-cevap, tartışma.
Temel Kaynaklar
Saatçioğlu Ö. Yapay Zekâ ve Ruh Sağlığı. Yapay Zeka, İyigün NÖ, Yılmaz MK (eds.). Beta Basım Yayım, İstanbul, 2021, 369-400. ISBN 9786052429334.
Luxton David D. (Ed.) (2015)Artificial Intelligence in Behavioral and Mental Health Care. 1st Edition Hardcover Academic Press, ISBN: 9780124202481. eBook ISBN: 9780128007921
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Yapay Zekâ nedir?
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Yapay Zekâ kullanım alanlarına genel bakış
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Robot teknolojisini anlamak
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Kanıta dayalı robot teknolojisine ihtiyaç duymak
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Yapay zekâ ve ruh sağlığı: Giriş 1 (Tıp, Psikiyatri-Klinik Psikoloji)
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Yapay zekâ ve ruh sağlığı: Giriş 2 (Kültür, Sosyal yaklaşımlar)
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Tanısal yaklaşımlar:
Yapay zekâ psikoz
Yapay zekâ ve otizm
Yapay zekâ ve anksiyete bozuklukları
Sözlü Anlatım
8. Hafta
Yapay zekânın ruh sağlığında izlem için kullanılması
Sözlü Anlatım
9. Hafta
Ruh sağlığında yapay zekâ için potansiyel engeller
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Yapay zekânın ruh sağlığında tedavide kullanımı
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Yapay zekâ ve ilaçlar
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Psikoterapide yapay zekâ
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Ruh sağlığı, yapay zekâ ve etik sorunlar
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Genel değerlendirme
Sözlü Anlatım
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Yapay zekâyı ve ruh sağlığını öğrenirler.
ÖÇ-2
Yapay zekânın ruh sağlığında kullanım alanlarını bilirler ve sosyal yönü öğrenirler.
ÖÇ-3
Yapay zekanın ruh sağlığında tanı, terapi ve etik unsurlarını öğrenirler.
ÖÇ-4
Yapay zekânın ruh sağlığında kullanımına yönelik beceri geliştirir ve bu konuda yardım sağlayabilirler.
ÖÇ-5
Yapay zekânın ruh sağlığı için değerlendirmesini yapabilir ve bu konudaki sorgulama alışkanlıklarını geliştirirler.
ÖÇ-6
Yapay zekânın klinik alanda kullanımında destek olabilirler.
ÖÇ-7
Yapay zekanın ruh sağlığı sağaltımında ilaç tedavisini ve terapi yaklaşımlarını öğrenirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2
Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3
Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4
İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6
Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7
Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9
Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10
Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11
Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12
Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13
Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14
İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15
Mesleki etik bilinci
PÇ-16
Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17
Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.