Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Psikoloji
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Yapay Zeka ve Ruh Sağlığı

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
PSK 7404 Yapay Zeka ve Ruh Sağlığı 3/0/0 SA Türkçe 5
Dersin Amacı

Bu Dersin amacı, öğrencilerin yapay zekanın ruh sağlığı alanındaki tarihçesini, sürecini, kullanımını ve etkilerini öğrenmelerini, özellikle yaklaşım, tanı, terapi, önlem ve sağaltımın yanı sıra etik yönlerini bilmelerini ve değerlendirmelerini sağlamaktır.

Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Melis Seray Özden Yıldırım
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyılda açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü anlatım, video, soru-cevap, tartışma.
Temel Kaynaklar

Saatçioğlu Ö. Yapay Zekâ ve Ruh Sağlığı. Yapay Zeka, İyigün NÖ, Yılmaz MK (eds.). Beta Basım Yayım, İstanbul, 2021, 369-400. ISBN 9786052429334.

 

Luxton David D. (Ed.) (2015)Artificial Intelligence in Behavioral and Mental Health Care. 1st Edition Hardcover  Academic Press, ISBN: 9780124202481. eBook ISBN: 9780128007921 

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Yapay Zekâ nedir? Sözlü Anlatım
2. Hafta Yapay Zekâ kullanım alanlarına genel bakış Sözlü Anlatım
3. Hafta Robot teknolojisini anlamak Sözlü Anlatım
4. Hafta Kanıta dayalı robot teknolojisine ihtiyaç duymak Sözlü Anlatım
5. Hafta Yapay zekâ ve ruh sağlığı: Giriş 1 (Tıp, Psikiyatri-Klinik Psikoloji) Sözlü Anlatım
6. Hafta Yapay zekâ ve ruh sağlığı: Giriş 2 (Kültür, Sosyal yaklaşımlar) Sözlü Anlatım
7. Hafta Tanısal yaklaşımlar: Yapay zekâ psikoz Yapay zekâ ve otizm Yapay zekâ ve anksiyete bozuklukları Sözlü Anlatım
8. Hafta Yapay zekânın ruh sağlığında izlem için kullanılması Sözlü Anlatım
9. Hafta Ruh sağlığında yapay zekâ için potansiyel engeller Sözlü Anlatım
10. Hafta Yapay zekânın ruh sağlığında tedavide kullanımı Sözlü Anlatım
11. Hafta Yapay zekâ ve ilaçlar Sözlü Anlatım
12. Hafta Psikoterapide yapay zekâ Sözlü Anlatım
13. Hafta Ruh sağlığı, yapay zekâ ve etik sorunlar Sözlü Anlatım
14. Hafta Genel değerlendirme Sözlü Anlatım
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Yapay zekâyı ve ruh sağlığını öğrenirler.
ÖÇ-2Yapay zekânın ruh sağlığında kullanım alanlarını bilirler ve sosyal yönü öğrenirler.
ÖÇ-3Yapay zekanın ruh sağlığında tanı, terapi ve etik unsurlarını öğrenirler.
ÖÇ-4Yapay zekânın ruh sağlığında kullanımına yönelik beceri geliştirir ve bu konuda yardım sağlayabilirler.
ÖÇ-5Yapay zekânın ruh sağlığı için değerlendirmesini yapabilir ve bu konudaki sorgulama alışkanlıklarını geliştirirler.
ÖÇ-6Yapay zekânın klinik alanda kullanımında destek olabilirler.
ÖÇ-7Yapay zekanın ruh sağlığı sağaltımında ilaç tedavisini ve terapi yaklaşımlarını öğrenirler.
Program Çıktıları
PÇ-1PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15Mesleki etik bilinci
PÇ-16Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.
PÇ-18En az bir yabancı dil bilgisi
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18
ÖÇ 1                  
ÖÇ 2                  
ÖÇ 3                  
ÖÇ 4                  
ÖÇ 5                  
ÖÇ 6                  
ÖÇ 7