Bu dersin amacı, öğrencilerin bağımlılığın maddesel ve olgusal tiplerini, nedenlerini, belirti ve etkilerini, yaklaşım, önlem ve sağaltımını bilmelerini ve değerlendirmelerini sağlamaktır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Melis Seray Özden Yıldırım
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyılda açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
· Hamid Ghodse. Ghodse's Drugs and Addictive Behaviour: A Guide to Treatment. 4th Edition. Cambridge Press, 2010.
· Leo Sher, Alexander Vilens. Suicidal Behavior in Alcohol and Drug Abuse and Dependence. Nova Science Publishers, 2010.
· Uzbay İ.Tayfun. Madde Bağımlılığı: Tüm boyutlarıyla bağımlılık ve bağımlılık yapan maddeler. İstanbul Tıp Kitapevi, 2015
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Bağımlılık nedir, Nasıl bağımlı oluruz?
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Bağımlılıkta Teoriler
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Alkol Bağımlılığı
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Madde Bağımlılığı
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Farklı bağımlılıklar: Internet bağımlılığı
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Farklı bağımlılıklar: Teknoloji bağımlılığı
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Farklı bağımlılıklar: Seks bağımlılığı
Sözlü Anlatım
8. Hafta
Kumar Bağımlılığı
Sözlü Anlatım
9. Hafta
Bağımlılıkta tanısal yaklaşım I: DSM-ICD
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Bağımlılıkta tanısal yaklaşım II: DSM-ICD
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Bağımlılık ve Aile
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Bağımlılıkta tedavi ve terapi programları I
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Bağımlılıkta tedavi ve terapi programları II
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Gözden geçirme ve tartışma
Sözlü Anlatım
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Bağımlılığın mekanizmasını ve madde veya diğer tip bağımlılıkları tanıyabilirler ve kalıtsal, psikolojik ve sosyal yönünü öğrenirler.
ÖÇ-2
Herhangi bir bağımlılıkta yaklaşımı becerisi geliştirir ve bu konuda yardım sağlayabilirler.
ÖÇ-3
Bağımlılığa yönelik anamnez alabilir ve bu konudaki sorgulama alışkanlıklarını geliştirirler.
ÖÇ-4
Bağımlılıkta önlem geliştirebilirler
ÖÇ-5
Genel sağlık politikalarını öğrenerek klinik alanda destek olabilirler.
ÖÇ-6
Bağımlılık sağaltımında ilaç tedavisini ve terapi yaklaşımlarını öğrenebilirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2
Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3
Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4
İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6
Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7
Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9
Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10
Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11
Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12
Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13
Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14
İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15
Mesleki etik bilinci
PÇ-16
Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17
Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.