Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Psikoloji
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ergenlik Psikolojisi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
PSK6301 Ergenlik Psikolojisi 3/0/0 SA Türkçe 6
Dersin Amacı
Ergenlik sürecinde karşılaşılan çok yönlü (biyolojik, psikolojik, bilişsel, sosyal) gelişim özellikleri hakkında bilgi ve duyarlılık kazandırmak, günümüz toplumsal koşullarında içinden geçilen ergenlik sürecine psikanalitik açıdan yaklaşabilmek.
Ön Koşullar Gelişim Psikolojisi dersini almış olma önkoşulu
Eş Koşullar Yoktur
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Ece Naz Ermiş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba 09.00-15.00,
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sözlü Anlatım, Disiplinler-arası çalışmalar (Film İzleme ve Tartışma, edebiyat okumaları) Vaka Tartışmaları, Seminer
Temel Kaynaklar Çelen, H. N., Ergenlik ve Genç Yetişkinlik, İstanbul: Papatya

 Dusek, J. B. Adolescent Development and Behavior, USA : Prentice Hall

 Freud, S. Cinsiyet Üzerine, İstanbul: Say yayınları

 Gander M.J., Gardiner H.W., (yay. Hazr. Prof. Dr. Bekir Onur), Çocuk ve Ergen Gelişimi, Ankara: İmge kitabevi

Jeammet, P. (yay.haz.) "Ergenlik. Anne Babalar ve Uzmanlar İçin Nirengi Noktaları", İstanbul, Bağlam yay.

 Kulaksızoğlu A., Ergenlik Psikolojisi, İstanbul : Remzi

 Muuss, R. E.., Theories of Adolescence, USA: The McGraw-Hill companies

 Nasio, J. D. Psikanalizin Yedi Temel Kavramı, Ankara: İmge kitabevi

 Parman, T., Ergenlik ya da Merhaba Hüzün,  İstanbul: Bağlam yayınları

 Steinberg, L., Ergenlik, Ankara: İmge

Yansıtma. Psikopatoloji ve Projektif Testler Dergisi, "Ergenlik", sayı 5-6 Kasım Aralık, 2006, Bağlam yayıncılık

 

Diğer Kaynaklar -Edebi Kaynakça:

Dostoyevski, F. M., “Ergenlik”, Bir yazarın Günlüğü  içinde, İstanbul: YKY

Dostoyevski, F. M. Delikanlı, İstanbul: İletişim yayınları

Goethe, J. W., Genç Werther’in Acıları, İstanbul:Can yayınları

Kafka, F., Babaya Mektup, İstanbul: Can Yayınları

Rimbaud, A. Ben Bir Başkasıdır, İstanbul: Kırmızı Yayınları

Salinger, J. D., Gönülçelen,  İstanbul : YKY

Turgenyev, I. S., İlk Aşk, İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları

 

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Temel kavram tanımları (Çocukluk,erinlik,ergenlik,yetişkinlik) Sözlü anlatım
2. Hafta Ergenlik kuramlarının tarihsel ve felsefi arka planı Sözlü anlatım
3. Hafta Ergenlik kuramlarına disiplinlerarası yaklaşım (Ericson,Piaget,Freud) Sözlü anlatım
4. Hafta Özneleşme süreci 1: Çocukluk evresi ve nesnenin oluşumu Sözlü anlatım
5. Hafta Özneleşme süreci 2: Erinlik dönüşümleri (Narsisizm kavramı) Sözlü anlatım
6. Hafta Özneleşme süreci 3: Ergenlik ve cinsel kimlik oluşumu Sözlü anlatım, Vaka analizi
7. Hafta Film Gösterimi Tartışma
8. Hafta Sınav
9. Hafta Ergenlik ve özdeşim süreçleri Sözlü anlatım
10. Hafta Ergenlik ve sosyal bağ(aile,akran ilişkileri, gruba dahil olma,sosyal fobi,suç işleme davranışları,şiddet) Sözlü anlatım, tartışma
11. Hafta Ergenlik dönemi ve psikopatoloji(depresyon, intihar, madde bağımlılığı, yeme bozukluğu, psikoz) Sözlü anlatım, Vaka analizi
12. Hafta Ergenlerle görüşme ve çalışma teknikleri Sözlü anlatım, Vaka analizi
13. Hafta Ergenlikten yetişkinliğe geçiş: Ergenliğin yitirilmesi ya da bitmeyen ergenlik Sözlü anlatım, tartışma
14. Hafta
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 50
Final 1 50


ÖÇ-11.Ergenlik sürecini belirleyen özellikleri tanınması
ÖÇ-22. Ergenlikte karşılaşılan sorunları ve patolojileri anlamak
ÖÇ-33. Ergenliğin gelişim evreleri içindeki önemine değinmek
ÖÇ-44. Ergenlikle ilgili bilgilerini mesleki çalışmalarla birleşmesi
ÖÇ-55. Diğer disiplinlerin (örn: sinema, edebiyat, felsefe) içinde nasıl ele alındığını anlamak
ÖÇ-66. Kavramsal ve kuramsal bilgileri tanımlama ve araştırma yetkinliği elde etmek
Program Çıktıları
PÇ-1PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15Mesleki etik bilinci
PÇ-16Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.
PÇ-18En az bir yabancı dil bilgisi
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18
ÖÇ 1                  
ÖÇ 2                  
ÖÇ 3                  
ÖÇ 4                  
ÖÇ 5                  
ÖÇ 6