Bu dersin amacı öğrencilerin planlama uygulama, değerlendirme ve raporlama aşamaları olan bir araştırma projesi gerçekleştirmelerini sağlayarak yüksek lisans programları için tercih nedeni olabilecek bilgi ve beceri geliştirmelerini sağlamaktır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
yoktur
Özel Koşullar
araştırma yapabilme ve araştırma raporu/tez hazırlama konularında daha önceki yıllarda aldığı istatistik ve araştırma ve veri analizi derslerinde kazandığı yetkinlikler
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Melis Seray Özden Yıldırım, Dr. Öğr. Üyesi Ece Naz Ermiş, Dr. Öğr. Üyesi Nida Ateş, Doç. Dr. Ayhan Erbay, Öğr. Gör. Dr. Fatma Çam Kahraman
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım ve proje danışmanları ile yapılan haftalık görüşmeler
Temel Kaynaklar
Balcı,A.(2000) Sosyal Bilimlerde Araştırma,Ankara: Pegem Akademi
Baloğlu,B.(2009).Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri.İstanbul:Der
Cebeci,S.(2010)Bilimsel Araştırma ve Yazma teknikleri.İstanbul.Alfa
Gürsakal,N.(2000). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri.İstanbul.Nobel.
Hamdi İslamoğlu,A.H. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri
(SPSS Uygulamalı)İstanbul:Beta Yayınevi.
Ural,A.,Kılıç,İ.(2005). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi.İstanbul
Darren,G. Mallery,P.(2005). SPSS for Windows.Step by Step. New York: Pearson
Gardner,R.C.(2001) Psychological Statistics Using SPSS for Windows. New York:Prentice Hall.
Morgan G.A., Griego, O.V.(19989 Easy Use and Interpretation of SPSS for Wındows New Jersey: Colorado State University.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Araştırma sürecinin aşamaları (Tekrar)
Anlatım ve tartışmalar
2. Hafta
Araştırma sürecinin aşamaları ve
kaynak gösterme kuralları
Anlatım ve tartışmalar
3. Hafta
Literatür çalışmasının temel
fonksiyonları ve özellikleri
Anlatım ve tartışmalar
4. Hafta
Araştırma konularının seçilmesi ve
danışmanlar tarafından onaylanması
Kişisel ve grup görüşmeleri (Danışmanlarla)
5. Hafta
Araştırma konularının seçilmesi ve
danışmanlar tarafından onaylanması
Kişisel ve grup görüşmeleri (Danışmanlarla)
6. Hafta
Öğrenci çalışması (Öğrencilerin her hafta yaptıkları çalışmaları gruplar halinde danışmanları ile tartışmaları)
Görüşme
7. Hafta
Öğrenci çalışması
Görüşme
8. Hafta
Öğrenci çalışması
Görüşme
9. Hafta
Öğrenci çalışması
Görüşme
10. Hafta
Öğrenci çalışması
Görüşme
11. Hafta
Öğrenci çalışması
Görüşme
12. Hafta
Öğrenci çalışması
Görüşme
13. Hafta
Öğrenci çalışması
Görüşme
14. Hafta
Raporlama ve anlatım teknikleri
Anlatım ve tartışmalar
15. Hafta
Sunum
Öğrenci sunumları
16. Hafta
Sunum
Öğrenci sunumları
17. Hafta
Sunum
Öğrenci sunumları
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Projeler
1
100
ÖÇ-1
Bir araştırma sürecini HATIRLAMAK
ÖÇ-2
Araştırma modelini oluşturan değişkenleri TANIMLAMAK
ÖÇ-3
Araştırma değişkenleri arasındaki ilişkileri tanımlayan araştırma modeli GELİŞTİRMEK
ÖÇ-4
Araştırmanın değişkenleri arasındaki ilişkileri tanımlayan literatür çalışması
DÜZENLEME
ÖÇ-5
Literatür çalışması için gerekli kaynakları doğru yöntemlerle KULLANABİLMEK
ÖÇ-6
Literatür çalışmasında kullanılan bilgileri BÜTÜNLEŞTİREBİLMEK
ÖÇ-7
Etkili sunum tekniklerini KULLANABİLMEK
Program Çıktıları
PÇ-1
PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2
Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3
Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4
İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6
Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7
Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9
Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10
Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11
Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12
Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13
Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14
İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15
Mesleki etik bilinci
PÇ-16
Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17
Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.