Bu dersin hedefi, öğrencilerin ingilizce dil bilgilerini, psikolojinin değişik uygulama alanlarında kitap makale okumak, okuduğunu anlayarak tartışabilmek ve anladıklarını yazıya dökebilmek amacıyla kullanıp geliştirmelerini sağlamaktır.
Ön Koşullar
temel ingilizce derslerinden en az B başarı notu almak
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Derya Deniz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Okuma, yazım ve sınıf içi tartışmalar
Temel Kaynaklar
Reber, A. S., Allen, R., Reber, E. (2009). The Penguin Dictionary of Psychology: Fourth Edition. Birleşik Krallık: Penguin Publishing Group.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin içeriği öğrencilerin ingilizce seviyelerine göre belirlenecek ve ilgi alanlarına göre konular seçilecektir.
Sunum ve Tartışma
2. Hafta
Dersin içeriği öğrencilerin ingilizce seviyelerine göre belirlenecek ve ilgi alanlarına göre konular seçilecektir.
Sunum ve Tartışma
3. Hafta
Dersin içeriği öğrencilerin ingilizce seviyelerine göre belirlenecek ve ilgi alanlarına göre konular seçilecektir.
Sunum ve Tartışma
4. Hafta
Dersin içeriği öğrencilerin ingilizce seviyelerine göre belirlenecek ve ilgi alanlarına göre konular seçilecektir.
Sunum ve Tartışma
5. Hafta
Dersin içeriği öğrencilerin ingilizce seviyelerine göre belirlenecek ve ilgi alanlarına göre konular seçilecektir.
Sunum ve Tartışma
6. Hafta
Dersin içeriği öğrencilerin ingilizce seviyelerine göre belirlenecek ve ilgi alanlarına göre konular seçilecektir.
Sunum ve Tartışma
7. Hafta
Dersin içeriği öğrencilerin ingilizce seviyelerine göre belirlenecek ve ilgi alanlarına göre konular seçilecektir.
Sunum ve Tartışma
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Dersin içeriği öğrencilerin ingilizce seviyelerine göre belirlenecek ve ilgi alanlarına göre konular seçilecektir.
Sunum ve Tartışma
10. Hafta
Dersin içeriği öğrencilerin ingilizce seviyelerine göre belirlenecek ve ilgi alanlarına göre konular seçilecektir.
Sunum ve Tartışma
11. Hafta
Dersin içeriği öğrencilerin ingilizce seviyelerine göre belirlenecek ve ilgi alanlarına göre konular seçilecektir.
Sunum ve Tartışma
12. Hafta
Dersin içeriği öğrencilerin ingilizce seviyelerine göre belirlenecek ve ilgi alanlarına göre konular seçilecektir.
Sunum ve Tartışma
13. Hafta
Dersin içeriği öğrencilerin ingilizce seviyelerine göre belirlenecek ve ilgi alanlarına göre konular seçilecektir.
Sunum ve Tartışma
14. Hafta
Dersin içeriği öğrencilerin ingilizce seviyelerine göre belirlenecek ve ilgi alanlarına göre konular seçilecektir.
Sunum ve Tartışma
15. Hafta
yıl sonu sınavı
16. Hafta
yıl sonu sınavı
17. Hafta
yıl sonu sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
5
50
ÖÇ-1
Öğrencilerin psikoloji disiplininin konularını yabancı dilde anlamalarını sağlamak
ÖÇ-2
Yabancı dilde sözel yeteneklerini geliştirmek
ÖÇ-3
Yabancı dilde yazım yeteneklerini geliştirmek
Program Çıktıları
PÇ-1
PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2
Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3
Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4
İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6
Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7
Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9
Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10
Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11
Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12
Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13
Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14
İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15
Mesleki etik bilinci
PÇ-16
Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17
Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.