Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Psikoloji
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İnsan ve Sembolleri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
PSKU0002 İnsan ve Sembolleri 2/0/0 SAD Türkçe 2
Dersin Amacı
 Kadim kültürlerden günümüze uzanan zaman içinde, mit ve semboller içine yerleştirilmiş bilgi, düşünce ve anlatımları tanımak, mit ve efsanelerin kendine özgü dilini ve çağrışım sistemlerini anlamak, köklü sembol ve işaretlerin örtülü dillerine ait anahtarları kavramak, binlerce yıl içinde güç ve etkisini koruyup günümüze dek gelen güçlü ve etkili sembol ve anlatıların ardındaki düşünce ve inanç biçimlerine aşina olmak.
Ön Koşullar yoktur
Eş Koşullar yoktur
Özel Koşullar yoktur
Öğretim Üyeleri
Asistanlar yoktur
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 12:00-14:00, Ataköy Yerleşkesi, Seminer II Salonu
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sözlü anlatım

-Tartışma
Temel Kaynaklar -İnsan ve Sembolleri, C.G.Jung

-Kahramanın Yolculuğu, Joseph Campbell
-Gizler Gizemler, Ali Nahit Babaoğlu
 
-Modern Mitoloji, Ömer Tecimer
 
-Morals and Dogma, Albert Pike
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Soyut düşünce, farkındalık ve insan iletişiminde sembol kullanımının doğuşu, gelişimi SÖZLÜ ANLATIM
2. Hafta Kollektif bilinçdışına kısa giriş ve arketipler SÖZLÜ ANLATIM
3. Hafta Evren, dünya, gökyüzü ve kutsallık bağlamında, bilinen semboller ve anlamları SÖZLÜ ANLATIM
4. Hafta Sembol sistemleri ve yazı SÖZLÜ ANLATIM
5. Hafta İşaretler ve semboller aracılığıyla hikaye anlatımı SÖZLÜ ANLATIM
6. Hafta Mitlerin doğuşu SÖZLÜ ANLATIM
7. Hafta Modern dünya ve mitler SÖZLÜ ANLATIM
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Mağaradan kiliseye ve camiye dek tapınak mimarisi ve sembolizmi, dil, kutsal sesler ve heceler SÖZLÜ ANLATIM
10. Hafta Kadim kültürler ve bilgi koruma SÖZLÜ ANLATIM
11. Hafta Adlar, kutsal sözcükler ve etimolojik gelişimleri SÖZLÜ ANLATIM
12. Hafta Nazar boncuğu, Ankh, Ra’nın gözü, Fatima’nın eli, haç, spiral, hilal, vb. popüler semboller SÖZLÜ ANLATIM
13. Hafta Hayvan sembolleri ve sembolleşmiş bitkiler SÖZLÜ ANLATIM
14. Hafta Kutsal kabul edilen yeryüzü biçimleri SÖZLÜ ANLATIM
15. Hafta Doğum, yaşam, cinsellik ve olgunlaşma yolundaki semboller SÖZLÜ ANLATIM
16. Hafta Sonsuzluğun maskeleri SÖZLÜ ANLATIM
17. Hafta FİNAL SINAVI
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1Soyut düşünce, semboller hakkında yorum yapabilir (BİLGİ)
ÖÇ-2Mimari ve semboller hakkında tartışabilir (BİLGİ)
ÖÇ-3Modern dünya ve geçmiş arasında bağlantılar kullanarak farklılıklar tanımlayabilir (KAVRAMA)
ÖÇ-4Doğum, yaşam, ölüm gibi olgular hakkındaki geçmişe ait bilgileri günümüz ruh sağlığı alanı bilgileri ile birleştirebilir (SENTEZ)
Program Çıktıları
PÇ-1PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15Mesleki etik bilinci
PÇ-16Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.
PÇ-18En az bir yabancı dil bilgisi
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18
ÖÇ 1                  
ÖÇ 2                  
ÖÇ 3                  
ÖÇ 4