Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Psikoloji
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İlişki Yönetimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
PSK3104 İlişki Yönetimi 3/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Bir bireyin üretken ve verimli olmasını sağlayan en önemli faktörlerden biri nitelikli ilişkiler kurabilme ve yetkin bir biçimde yürütebilme becerisidir. Programın amacı, öğrencilerimizin hayatları boyunca her alanda kuracakları ilişkileri yönetebilmek adına başa çıkma kaynakları ve becerilerini geliştirebilmek; psikolojide en önemli konulardan olan "bağlanma" ve "özneleşme" hakkında farkındalıklarını arttırabilmektir. 
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Final sınavına girebilmek için %70 devam zorunluluğu vardır.
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Özay Özdemir
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 15:00-18:00 3B 11-13-15 Ataköy Kampüsü
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 14:00-15:00 3B 11-13-15 Ataköy Kampüsü
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Programın hedeflerine ulaşabilmesi için üzerinde çalışılacak konuları işlerken sözlü anlatım, grup tartışmaları, vaka paylaşımları, dramatizasyon/rol çalışmaları gibi uygulamalarla öğrencilerimizin aktif öğrenme süreci içerisinde olmaları hedeflenmektedir.

Temel Kaynaklar

1. Bolwby, J. (2013) Bağlanma ve Kaybetme 1: Bağlanma (Çev. Soylu, TV) İstanbul: Pinhan Yayıncılık. 

2. Bolwby, J. (2021) Bağlanma ve Kaybetme 2: Ayrılık (Çev. Günay, M) İstanbul: Pinhan Yayıncılık.

3. Bolwby, J. (2013) Bağlanma ve Kaybetme 3: Kaybetme (Çev. Nirven, N) İstanbul: Pinhan Yayıncılık.

4. Kesebir, S., Kavzoğlu, S. Ö., & Üstündağ, M. F. (2011). Bağlanma ve psikopatoloji. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar3(2), 321-342.

5. Hazan C, Shaver PR. Romantic love conceptualized as an attachment process. J Pers Soc Psychol 1987; 52:511-524. 

6. Topcu, M. (2016). Ayrılma ve bireyleşme: Nesne ilişkileri üzerine terapötik uygulama. Ayna Klinik Psikoloji Dergisi3(2), 17-28.


 

Diğer Kaynaklar  1. Mahler, M.S., F. Pine, A. ve Bergman. (1975). The Psychological Birth of the Human Infant. NY: Basic Books. 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş, açılış ve tanışma, dersin tanıtılması, ders konuları hakkında serbest konuşma. Uygulama, Sözlü Anlatım
2. Hafta İlişkinin temel kavramları olan bağlanma, ayrılma-bireyleşme, nesne ilişkileri hakkında bilgilendirme-geri bildirim alma. Sözlü Anlatım, Uygulama
3. Hafta Bağlanma kuramları temel kavramlar Sözlü Anlatım
4. Hafta Bebeklikten yetişkinliğe bağlanma çeşitleri ve özellikleri Sözlü Anlatım, Uygulama, Vaka Analizi
5. Hafta Ayrılma-Bireyleşme kuramına ilişkin temel kavramlar Sözlü Anlatım, Uygulama, Vaka Analizi
6. Hafta Ayrılma-bireyleşme sürecinden özneleşme aşamasına Sözlü Anlatım, Uygulama, Vaka Analizi
7. Hafta ARA SINAV
8. Hafta Sınavın çözümlenmesi ve yorumlanmasıyla öğrenmedeki eksiklerin tamamlanması. İlişki kuran öznenin ruhsal gelişimine psikanalitik bakış-I Sözlü Anlatım
9. Hafta İlişki kuran öznenin ruhsal gelişimine psikanalitik bakış-II Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
10. Hafta Psikanalitik dürtü kuramları Sözlü Anlatım
11. Hafta Psikanalitik kuramda topoğrafik ve yapısal modeller Sözlü Anlatım, Uygulama
12. Hafta Psikanalitik nesne ilişkisi kuramları Sözlü Anlatım, Uygulama, Vaka Analizi
13. Hafta Yetişkinlik ilişkilerindeki sorunlara temel yaklaşımlar Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
14. Hafta Final öncesi genel özet. Programın ve ders süresince ilişkimizin değerlendirilmesi Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1ÖÇ1.Katılımcılar ruhsallıklar arası bağ oluşumu, bağlanma ve ilişki konusunun temel kavramlarını, kavramlar arasındaki farkları ve ilişkileri öğrenir
ÖÇ-2ÖÇ2. Kişisel farkındalık kazanır. Kendini daha iyi tanıyarak iç ve dış iletişimini sağlıklı kurar. Hem kendi hem de başkalarının iyilik halini besler.
ÖÇ-3ÖÇ3. İyi bir dinleyici olma ve kendini iyi ifade edebilme özelliklerini geliştirir.
ÖÇ-4ÖÇ4. Çift ya da grup ilişkilerinde empati kurmanın önemi hakkında farkındalık kazanır. Görüşme teknikleri, psikoterapi dersleri gibi ileri düzey derslerde, alanlarda daha yetkin olmasını sağlar.
ÖÇ-5ÖÇ5. İlişki yönetimine anlık bir kesitten değil geçmişten bugüne uzanan dinamiklerin ve etkenlerin analizini yaparak bakabilir. Bu durum büyük resmi ve anahtar etkenleri görme becerisini artırır. Etkili terapistlik için önemli bir özelliktir.
Program Çıktıları
PÇ-1PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15Mesleki etik bilinci
PÇ-16Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.
PÇ-18En az bir yabancı dil bilgisi
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18
ÖÇ 1                  
ÖÇ 2                  
ÖÇ 3                  
ÖÇ 4                  
ÖÇ 5