Bu ders, öğrencilerin küresel ekonomik konulara ilişkin bilgi sahibi olmasını amaçlamaktadır. Bu amaçla ilk olarak; nüfus, eğitim, sağlık, doğal kaynaklar ve göç gibi temel konular incelenecektir. Ardından ders kapsamında; küreselleşme, başlıca iktisadi organizasyonlar ve bu organizasyonların faaliyet alanları, son dönemde yaşanan başlıca krizler ve seçilmiş bazı ülkelerin iktisadi deneyimlerine odaklanılacaktır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş
Konu anlatımı
2. Hafta
Nüfus Artışı ve Göç
Konu anlatımı ve tartışma
3. Hafta
Beşeri Sermaye: Eğitim ve Sağlık
Konu anlatımı ve tartışma
4. Hafta
Çevre Ekonomisi ve Doğal Kaynaklar
Konu anlatımı ve tartışma
5. Hafta
Dünya Ekonomisinde Gelir, Servet ve Büyüme
Konu anlatımı
6. Hafta
Sanayileşme ve Teknolojik Gelişme
Konu anlatımı ve tartışma
7. Hafta
Finansal Küreselleşme ve Başlıca Uluslararası Ekonomik Organizasyonlar/Kurumlar
Konu anlatımı
8. Hafta
Son Dönemde Yaşanan Başlıca Küresel Ekonomik Krizleri
Konu anlatımı ve tartışma
9. Hafta
Son Dönemde Yaşanan Başlıca Küresel Ekonomik Krizleri (Devam)
Konu anlatımı ve tartışma
10. Hafta
Öğrenci Sunumları
Sunum
11. Hafta
Öğrenci Sunumları
Sunum
12. Hafta
Öğrenci Sunumları
Sunum
13. Hafta
Öğrenci Sunumları
Sunum
14. Hafta
Genel Tekrar
Konu anlatımı
15. Hafta
Final Haftası
Ölçme ve değerlendirme
16. Hafta
Final Haftası
Ölçme ve değerlendirme
17. Hafta
Final Haftası
Ölçme ve değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
25
Derse Devam / Katılım
1
5
Sunum
1
25
Final
1
45
ÖÇ-1
Güncel ekonomik sorunları tanıyacaklardır.
ÖÇ-2
Güncel ekonomik sorunlarla ilgili yorum yapabilecek ve bu sorunların çözümüne ilişkin uygun politika önerilerinde bulunabileceklerdir.
ÖÇ-3
Küreselleşmeyi ve etkilerini iktisat disiplini çerçevesinde kavrayacaklardır.
ÖÇ-4
Farklı ülkelerin ve bölgelerin ekonomik deneyimlerine ilişkin bilgi sahibi olacaklardır.
ÖÇ-5
Nüfus, eğitim, sağlık, refah ve göç gibi, iktisadi kalkınma ile yakın ilişki içinde olan konuları tartışabileceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.